
BENELUX
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 15 feb 2010, 10:34
Re: BENELUX
Rijdendetreinen, is wel enkel voor Android. Van alle ritten in Nederland gereden door NS zie je de actuele samenstelling met stelnummer, bij de private vervoerders de geplande inzet.
De dag dat zoiets in België komt spring ik een gat in de lucht...
De dag dat zoiets in België komt spring ik een gat in de lucht...
Re: BENELUX
Vroeger had je nog wel Beluxtrains dat redelijk betrouwbaar was, maar tegenwoordig merk ik jammer genoeg dat de samenstellingen die ik doorgeef soms heel lang op zich laten wachten vooraleer ze op de site geupdate worden. Zoals ik het nu zie is zelfs de 02/2016 nog niet actief op de website, best jammer.Davy schreef:Rijdendetreinen, is wel enkel voor Android. Van alle ritten in Nederland gereden door NS zie je de actuele samenstelling met stelnummer, bij de private vervoerders de geplande inzet.
De dag dat zoiets in België komt spring ik een gat in de lucht...
Re: BENELUX
Met nog dat verschil dat Beluxtrains geplande inzetten weergeeft, en nooit actuele wat die app voor NS-treinen wel doet. Ook als er een keer een afwijkende materieelinzet is zal je dat gewoon kunnen zien, op die manier heb ik eens kunnen reizen van Schiphol naar Eindhoven in een Plan V die als IC reed, wat zo goed als nooit gebeurd, werd dus gewoon als dusdanig weergegeven:


Re: BENELUX
Hmm, ja werkelijke inzetten zijn inderdaad geen evidentie. Anderzijds ben ik niet geheel pessimistisch, ik heb de indruk dat de NMBS toch meer en meer heil ziet in Open Data; de reizigerstellingen zijn nu al bij al relatief eenvoudig te vinden op de website van NMBS Corporate, hun dienstregelingen staan nu eindelijk ook in Google Maps. Het is allemaal nog niet zoals het zou moeten, maar ik heb de indruk dat ze wel stapjes vooruit zetten. In mijn ogen is de kentering zowat ingezet wanneer ze hun Twitter-account hebben ingevoerd en ik ben redelijk hoopvol wat de toekomst betreft.
Maar goed, ik wijk af van het originele onderwerp; waarvoor mijn excuses.
Maar goed, ik wijk af van het originele onderwerp; waarvoor mijn excuses.
Re: BENELUX
En om weer terug te gaan naar het onderwerp: vandaag de loc met NS-kleuren gespot te Brussel-Noord:


Re: BENELUX
Volgens Railcolor.net wordt deze loc door NMBS van NS gehuurd, die 'm op zijn beurt weer huurt van Alpha Trains.
Re: BENELUX
NS heeft 79 Intercity treinen ter vervanginging van de traxx intercity's besteld. Het gaat om alstom corodia liners V200, welke in dienst komen in 2021.
Een versie voor Belgie (3000V) is echter (nog) niet besteld.
*http://www.lefigaro.fr/flash-eco/2016/0 ... andais.php
*http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... ken-147684
Een versie voor Belgie (3000V) is echter (nog) niet besteld.
*http://www.lefigaro.fr/flash-eco/2016/0 ... andais.php
*http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... ken-147684
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: BENELUX
Fyra poging 2?kristofvt schreef:NS heeft 79 Intercity treinen ter vervanginging van de traxx intercity's besteld. Het gaat om alstom corodia liners V200, welke in dienst komen in 2021.
Een versie voor Belgie (3000V) is echter (nog) niet besteld.
Re: BENELUX
Niet echt, dit is een bestaand model met reaslistischere eisen van een bekwame leverancier. Dat zou veel beter moeten gaantrainlovertje schreef:Fyra poging 2?kristofvt schreef:NS heeft 79 Intercity treinen ter vervanginging van de traxx intercity's besteld. Het gaat om alstom corodia liners V200, welke in dienst komen in 2021.
Een versie voor Belgie (3000V) is echter (nog) niet besteld.

Re: BENELUX
In Nederland zou deze middag een stam van zeven rijtuigen I6/I10 gespot zijn. Zou er stiekem toch weer een inzet komen van deze rijtuigen in de Benelux?
Re: BENELUX
Ze hebben er in afwachting van de Fyra toch ook gereden ? Dan moeten er toch nog mensen zijn die de truken kennen.
Zelfs de Oostenrijkse stammen lukten toen .
Misschien wil men de ombouw van de bestaande versnellen, dan moeten er meer uit dienst.
In de voorbije verlofperiode was dat misschien nog niet zo dringend.
Zelfs de Oostenrijkse stammen lukten toen .
Misschien wil men de ombouw van de bestaande versnellen, dan moeten er meer uit dienst.
In de voorbije verlofperiode was dat misschien nog niet zo dringend.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: BENELUX
Het verbaast mij vooral omdat de rijtuigen paar maanden terug met veel bombarie Nederland zijn 'uitgeschopt' wegens de zogenaamde deurproblemen. Zou de NMBS aanpassingen hebben verricht waardoor het nu weer kan/mag?
Edit: geen remprobleem maar deurprobleem natuurlijk
Edit: geen remprobleem maar deurprobleem natuurlijk
Laatst gewijzigd door Nadleeh op 14 aug 2016, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.