Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Vandaag "standaard" oplossing volgens storingen NMBS...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Ongewone samenstelling.
Vandaag reden een aantal treinen van de relatie Turnhout-Binche met een andere samenstelling
IC 3438 reed met 1 Desiro i.p.v. 10M4+27 (en allicht dus ook alle daaraan gekoppelde ritten, idem met de volgende waarneming)
IC 3421 reed met 1 AM75 + 2 klassieke motorstellen i.p.v. 1 AM75 + 1 klassiek motorstel. Ik heb nog niet dikwijls 2 klassiekjes aan een varkensneus zien hangen!
IC 3438 reed met 1 Desiro i.p.v. 10M4+27 (en allicht dus ook alle daaraan gekoppelde ritten, idem met de volgende waarneming)
IC 3421 reed met 1 AM75 + 2 klassieke motorstellen i.p.v. 1 AM75 + 1 klassiek motorstel. Ik heb nog niet dikwijls 2 klassiekjes aan een varkensneus zien hangen!
Re: Ongewone samenstelling.
De omweg wordt vooral gedaan wanneer er weer maar eens tekort aan rangeerders is in Brussel-Zuid.
Re: Ongewone samenstelling.
De afgelopen week werd er door menig benelux rondgereden langs L28, op donderdag zelfs door 4 treinen na elkaar. Dit eerder te wijten aan een gebrek van beschikbare locs. Te Vorst rijtuigen stond nog een set NS-rijtuigen, zonder loc. Deze oplossing is dan de snelste manier om zonder extra rangeringen de trein te draaien voor de volgende rit. Men is ook stilaan bezig met de updates voor de traxx (TBL1+ en nadien ook nog ETCS) dat als er op dit moment eens een extra loc uitvalt door technische problemen dit op slag te zien is in de ritten van de andere locs.
Volgende treinen reden op donderdag langs L28 zodat ze onmiddellijk gebruikt werden voor de volgende rit
9212 => 9227
9216 => 9231
9220 => 9235
9224 => 9239
Normaal komt 9227 uit Vorst rijtuigen, doch hiervoor waren enkel rijtuigen beschikbaar.
Volgende treinen reden op donderdag langs L28 zodat ze onmiddellijk gebruikt werden voor de volgende rit
9212 => 9227
9216 => 9231
9220 => 9235
9224 => 9239
Normaal komt 9227 uit Vorst rijtuigen, doch hiervoor waren enkel rijtuigen beschikbaar.
Re: Ongewone samenstelling.
Wat is het tijdsverlies ongeveer door via lijn 28 te rijden? Ik vraag het mij af, omdat ik wou weten of ik veel tijd zou verliezen door te blijven zitten of niet.
Re: Ongewone samenstelling.
Wat betreft de aankomsttijd in Brussel zuid is dat zo goed als 0 min, doch dit telt enkel als men de trein nergens gaat ophouden. Bij de eerste rit die ik afgelopen dagen mee deed langs L28 waren we amper 5 min extra kwijt (hij had al 10 min vertraging opgelopen voor de luchthaven). Wetende dat de trein te Schaarbeek werd opgehouden alsook aan de inrit van Brussel Zuid op het einde van L28 was daar zeker niet over te klagen. Als men het goed doet steekt men de trein in Zaventem onmiddellijk op L36N, zodoende moet hij al minder sporen kruisen te Schaarbeek. In Brussel Zuid duikt een gelijkaardig probleem op. Komende van L28 naar spoor 13 of 14 moeten er toch weer wat sporen gekruist worden ....
Re: Ongewone samenstelling.
Maar dat kan dan weer enkel als de TB lijnkennis heeft van L28. Zoniet moet er een loods opstappen te Schaarbeek en zit je dus inderdaad met de halte in Schaarbeek en dan de doorsteek over L36N naar L28.Steven schreef:Als men het goed doet steekt men de trein in Zaventem onmiddellijk op L36N, zodoende moet hij al minder sporen kruisen te Schaarbeek.
Re: Ongewone samenstelling.
Ik heb deze week liefst 3 keer gaan loodsen over L28 en indien mogelijk heb ik het altijd geregeld om al in Brussels Airport op te stappen, gewoon om die stop in Schaarbeek te voorkomen. Alles om iedereen het makkelijk te maken.
Re: Ongewone samenstelling.
Vanavond te Oostende;
EXT18251 Oostende - Brussel-Noord bestaande uit i11+i10 .. geduwd door 1346
EXT18251 Oostende - Brussel-Noord bestaande uit i11+i10 .. geduwd door 1346

Re: Ongewone samenstelling.
P 8015 Brussel-Zuid - Jette - Aalst net gezien met drie klassiekjes! Lang geleden dat ik die hier nog eens in reizigersdienst gezien had.
Iemand een idee of dit eenmalig was? Tot hiertoe werd deze P steeds met 21+M4 gereden, of 2x Desiro.
Iemand een idee of dit eenmalig was? Tot hiertoe werd deze P steeds met 21+M4 gereden, of 2x Desiro.
Re: Ongewone samenstelling.
IC12334 Braine-Le-Compte - Binche waar ik nou inzit wordt verzorgd door een enkel klassiekje (CR988), wat je hier in het weekend naar mijn weten niet ziet. Zal wel komen omdat de dienst naar Antwerpen is opgeknipt.
Re: Ongewone samenstelling.
Nog meer afwijkende samenstellingen:
* Verkorte Benelux van Brussel naar Antwerpen wordt met Varkensneuzen gereden.
* IC van Brussels Airport naar Doornik had een rit met M4+HLE 21 of 27.
* Verkorte Benelux van Brussel naar Antwerpen wordt met Varkensneuzen gereden.
* IC van Brussels Airport naar Doornik had een rit met M4+HLE 21 of 27.
Re: Ongewone samenstelling.
Zou me niks verbazen mocht dat laatste iets te maken hebben met een defect stel M6. In de voorbije week is er alleszins erg regelmatig een trein van de reeks 19xx afgeschaft.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: RE: Re: Ongewone samenstelling.
Dat is nu ook het geval.Steve schreef:P 8015 Brussel-Zuid - Jette - Aalst net gezien met drie klassiekjes! Lang geleden dat ik die hier nog eens in reizigersdienst gezien had.
Iemand een idee of dit eenmalig was? Tot hiertoe werd deze P steeds met 21+M4 gereden, of 2x Desiro.
Zonet ook gezien als IC naar Binche: een varkensneus "gesandwicht" tussen 2 klassiekjes:

Re: Ongewone samenstelling.
Het zou me niets verbazen mocht dit een noodoplossing zijn. Er is hier ten zuiden van Brussel nl. een stroompanne geweest van goed 75' die ook alle treinverkeer tussen Halle en Brussel heeft stilgelegd.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13