Spanningsproblemen L2?
Re: Spanningsproblemen L2?
dure takelwagen z'n 18 die daar ganse dagen staat .
Hadden ze beter een T12 bijgehouden ofzo
Hadden ze beter een T12 bijgehouden ofzo
-
- Berichten: 3753
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Spanningsproblemen L2?
... of zelfs een 55'er, die werden daarvoor toch altijd ingezet (nuja, eerder "achter de hand gehouden")? Maar deze niet-specialist vraagt zich af of de kost van het materriaal niet in het niet zou zinken tegenover de kost van het personeel dat stand-by moet zijn.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Spanningsproblemen L2?
Die locomotief wordt ook elders op het net gebruikt om te evacueren, hoor. En het is een T18 omdat die toegelaten zijn op de lijn 2. De 62 waren interessanter, maar alleen bij problemen met de bovenleiding. Men heeft de berekening gemaakt, voor die zeldzame keer dat we een bovenleidingsprobleem hebben, is het goedkoper om een T77 uit bijvoorbeeld Kinkempois te laten komen om te evacueren, ook als het aan rit op zicht is...
Ik ben echter nog steeds jaloers op de Zwitsers, met hun speciale brandweer- annex hulptreinen. Akkoord, het is duur speelgoed, maar zeker bij hen zijn sommige delen van het net moeilijk anders bereikbaar.
Ik ben echter nog steeds jaloers op de Zwitsers, met hun speciale brandweer- annex hulptreinen. Akkoord, het is duur speelgoed, maar zeker bij hen zijn sommige delen van het net moeilijk anders bereikbaar.
-
- Berichten: 3753
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Spanningsproblemen L2?
huh, ik denk dat ik 62'er bedoelde waar ik 55 tikte. Bedankt voor de inside-information!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Spanningsproblemen L2?
De 55 klopt een beetje, voor de L.1 worden deze nog altijd ingezet. Er zijn immers geen andere locomotieven uitgerust met het veiligheidssysteem TVM die sterk genoeg zijn om een Eurostar of 2 gekoppelde Thalysstellen te gaan halen... Voor de L.2 waren het altijd al 62-ers.
Re: Spanningsproblemen L2?
Dat zou pas duur zijn, speciaal een heel magazijn aan wisselstukken houden voor 1 loc...Robin schreef:dure takelwagen z'n 18 die daar ganse dagen staat .
Hadden ze beter een T12 bijgehouden ofzo
Re: Spanningsproblemen L2?
Een HLE12 die niet beschikt over TBL2 was evenveel van nut als een HLD62, kortweg enkel in rit op zicht rijden naar de trein. Heel tijdrovend.
Re: Spanningsproblemen L2?
Voor lijn 4 is er zelfs niets voorzien. Als er toch ooit eens een Thalys of in de toekomst een Benelux in panne valt zullen ze hopelijk ergens een beschikbare type 18 vinden, of type 77 die normaal altijd op Schijnpoort staat (maar dan moet je nog een treinbestuurder vinden die dat kent), die dan in rit op zicht over heel de lijn kan gaan rijden...
Re: Spanningsproblemen L2?
Wat ook kan: Een ander treinstel. Met een Thalys een andere Thalys halen, of met een Desiro de Noorderkemper.
Re: Spanningsproblemen L2?
De 18 kan aan gewone snelheid tot de sectie er vlak voor rijden hoorEimai schreef:Voor lijn 4 is er zelfs niets voorzien. Als er toch ooit eens een Thalys of in de toekomst een Benelux in panne valt zullen ze hopelijk ergens een beschikbare type 18 vinden, of type 77 die normaal altijd op Schijnpoort staat (maar dan moet je nog een treinbestuurder vinden die dat kent), die dan in rit op zicht over heel de lijn kan gaan rijden...
Re: Spanningsproblemen L2?
Type 18 heeft nog steeds geen ETCS, ze hebben ons wel eens al de documentatie gegeven voor ETCS op type 18, maar 'k ben de eerste daarmee nog altijd niet tegengekomen...Shrek schreef:De 18 kan aan gewone snelheid tot de sectie er vlak voor rijden hoor
Re: Spanningsproblemen L2?
Ik al welEimai schreef:Type 18 heeft nog steeds geen ETCS, ze hebben ons wel eens al de documentatie gegeven voor ETCS op type 18, maar 'k ben de eerste daarmee nog altijd niet tegengekomen...Shrek schreef:De 18 kan aan gewone snelheid tot de sectie er vlak voor rijden hoor
Re: Spanningsproblemen L2?
Raar om hier te lezen type 77, type 18. Dat zijn dus stoomloc's.
Sorry kon het niet laten.
Sorry kon het niet laten.