Wat mij telkens opvalt in politieke discussies is het feit dat men de VB kiezers veroordeeld, op alle vlakken.
Als het dan toch zo slecht is als men beweerd, waarom hebben de huidige meerderheids partijen er dan zo een schrik van dat ze met alle mogelijk middelen trachten om VB uit te schakelen?
En ja tis correct, als je naar de poll kijkt (heeft wel niet veel betekenis, i know) valt het weer op dat VB eigenlijk toch veel stemmen haalt, maar weinig reacties van hun achterban.
En ik denk dat da ook wel logish is, als je nog maar zegt VB ... ge zijt al ne racist en noem nog maar op hoe ze die kiezers als benaming geven.
Ik ga mij niet uitspreken over of het VB nu wel dan niet slecht is.
Ik begrijp ook dat er een grote groep van hun kiezers gewoon stemt uit protest.
En ja, ne mens zou voor minder.
Een deel van de bevolking heeft gewoon geen intresse voor de om de zoveel jaren terugkomende zever, dat hun brievenbus uitpuilt van de reclame, dat men tegen hun zin MOET gaan tellen, dat men zelfs tegen hun zin MOET gaan stemmen.
Vroeger stemde de mensen blanco als het hen niet intresseerde, tegenwoordig stemmen ze VB, en eerlijk gezegd kan ik het best begrijpen. Blanco is toch voor de meerderheid, en door op VB te stemmen ist gewoon ne boycot voor die da nu denken da ze twarm water hebben uitgevonden.
Allemaal veel beloven voor de verkiezingen, en daarna zie ge ze in 4 of 6 jaar niemer terug.
Ze kunne beloven wa ze willen, van den eerste tot de laatste zijn ze toch allemaal dezelfde..
Ze doen het allemaal voor 'tzelfde : 't GELD.