Defecte overgang

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Tommyken

Bericht door Tommyken »

Maar je hebt ook nog de klasieke borden van SF05 of SF 10 maar zonder seinen. Juist zelfde principe dan. Zoals Steven zei. En heb je ook nog borden van 20 om een overweg te 'beveiligen'. Maar deze borden vind je niet heel veel. Maar weet ze toch nog op een plek staan. :wink:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

nicken schreef:
Jonathan schreef:Vandaag hadden de 7009 (passeerde daar rond 07:30), de 834 (passeerde daar rond 14:35), de 818 (passeerd daar rond 18:20) en de 540 (passeerde daar rond 20:10), daar geen problemen mee. Ze reden allemaal aan normale snelheid over de overweg. Ook gisteren, eersgisteren en de dag voor eergisteren waren er op de treinen waarop ik zat, geen problemen met die overweg.
Het was zeer laat in de avond eergisteren,na 22.00 om juist te zijn
Ben jij TB mss,en rij jij veel op die lijn?
Neen, ik ben geen treinbestuurder. Maar ik pendel nogal veel tussen Oostende en Brugge (voor de school en vooral voor het plezier) en dan ken je de lijn natuurlijk goed, maar zo laat kom ik daar weinig voorbij.
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Jonathan schreef:
nicken schreef:
Jonathan schreef:Vandaag hadden de 7009 (passeerde daar rond 07:30), de 834 (passeerde daar rond 14:35), de 818 (passeerd daar rond 18:20) en de 540 (passeerde daar rond 20:10), daar geen problemen mee. Ze reden allemaal aan normale snelheid over de overweg. Ook gisteren, eersgisteren en de dag voor eergisteren waren er op de treinen waarop ik zat, geen problemen met die overweg.
Het was zeer laat in de avond eergisteren,na 22.00 om juist te zijn
Ben jij TB mss,en rij jij veel op die lijn?
Neen, ik ben geen treinbestuurder. Maar ik pendel nogal veel tussen Oostende en Brugge (voor de school en vooral voor het plezier) en dan ken je de lijn natuurlijk goed, maar zo laat kom ik daar weinig voorbij.
:D :P :lol:
nicken

Bericht door nicken »

Ze hebben daar nu 4 van die borden gezet

Van eventjes wachten ga je niet dood staat er op,met ne slagboom er op :D
TSP

Bericht door TSP »

Ik kwam laatst aanfietsen bij een overgang in Twello (gld, NL) en de bomen gingen dicht. Niets bijzonders op zich. De bomen bleven ongeveer 2 minuten dicht en gingen toen weer open zonder dat er een trein gepasserd was :shock: .......
Ik vond het wel vreemd. :?
Shrek

Bericht door Shrek »

TSP schreef:Ik kwam laatst aanfietsen bij een overgang in Twello (gld, NL) en de bomen gingen dicht. Niets bijzonders op zich. De bomen bleven ongeveer 2 minuten dicht en gingen toen weer open zonder dat er een trein gepasserd was :shock: .......
een bediende overweg waar een seingever een reisweg over had aangelegd maar opeens doorhad dat de trein daar niet langs moest? :P
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

TSP schreef:Ik kwam laatst aanfietsen bij een overgang in Twello (gld, NL) en de bomen gingen dicht. Niets bijzonders op zich. De bomen bleven ongeveer 2 minuten dicht en gingen toen weer open zonder dat er een trein gepasserd was :shock: .......
Tiens, spooktreinen kwamen dacht ik toch vooral in België voor! :P

Een spooktrein is een reizigers- of (vooral) een autotrein die een land doorkruist zonder commerciële stop. In België zijn dat de Autotreinen van EETC die van 's Hertogenbosch naar Zuid-Europa rijden. :wink:
TSP

Bericht door TSP »

Wie zal het zeggen..... Ik heb het verder nooit meer meegemaakt.
Mark7758
Contacteer:

Bericht door Mark7758 »

Trainspotterke schreef:

Een spooktrein is een reizigers- of (vooral) een autotrein die een land doorkruist zonder commerciële stop. In België zijn dat de Autotreinen van EETC die van 's Hertogenbosch naar Zuid-Europa rijden. :wink:
Wat jij mee heb gemaakt is een schakeling in de 3KV.
Hiermee verdwijnt alle spanning van het spoor even en lijkt het alsof er een trein aankomt. Wordt normaal alleen s'nachts en bij nood gedaan.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
TSP

Bericht door TSP »

Ik maakte het op klaarlichte dag mee. Dan zal er dus wel een noodsein gegeven zijn :? .
Steven

Bericht door Steven »

Mark7758 schreef:
Trainspotterke schreef:

Wat jij mee heb gemaakt is een schakeling in de 3KV.
Hiermee verdwijnt alle spanning van het spoor even en lijkt het alsof er een trein aankomt. Wordt normaal alleen s'nachts en bij nood gedaan.
het voorbeeld kwam uit NL vermoed dus dat je eerder 1500 v zal bedoelen :wink:
TSP

Bericht door TSP »

Dat maakt nietzoveel uit 8) ik weet nu wat er (vermoedelijk) aan de hand was.
Plaats reactie