Rangeerspoor schreef:Ik had enkele vragen over de huidige werkverdeling in de blokken, zeker gezien 2020 nu wel erg dichtbij komt.
De nieuwe benamingen worden al gebruikt maar over de inhoud van deze nieuwe functies is er nog veel onduidelijkheid. Pas tegen het einde van dit jaar zou alles in zijn plooi vallen.
Rangeerspoor schreef: 1)Wat is nog het onderscheid tussen seingevers (bestaat deze titel nog?) en operatoren?
Dat onderscheid bestaat al langer. Een operator werkt op een EBP-post, een seingever met oudere technologie.
Rangeerspoor schreef:2) De graad van OSTCH bestaat in de feiten niet meer en noemt nu Verkeersleider N1/N2/N3?
N3 is de Onderstationschef van vroeger, N2 Eerste Onderstationschef en N1 Adjunct-stationschef.
Rangeerspoor schreef:3) Deze Verkeersleiders zijn nog eens onderverdeeld in Safety Controller en Traffic Controller? Ik vermoed dat de Safety Controllers de buitendienststellingen doen (vooral 's nachts dan bij werken) en de Traffic Controllers overdag, min of meer grof gezegd?
Nu heb je het over de functie op een seinhuis. De Safety Controllers zullen inderdaad het gros van het veiligheidsgerelateerde werk op zich nemen terwijl de Traffic Controllers zich zullen focussen op het laten rijden van de treinen. De details zijn bij ons nog niet bekendgemaakt.
Rangeerspoor schreef:4) Spreekt men bij de grote schermen (zoals in Brugge) in de seinhuizen feitelijk nog van TCO/OKB?
Wellicht zullen sommigen die term nog gebruiken maar die schermen gaan er overal uit. Men wil in eilanden per zone gaan werken waardoor één centraal scherm geen zin meer zou hebben.