Eurostar Amsterdam
Re: Eurostar Amsterdam
Volgens berichten in Nederlandse media (en ook de dienstregeling die naar de Belgische toezichthouder is gestuurd) zal de Eurostar wél halt houden in Schiphol, maar zullen er daar geen veiligheidschecks gedaan worden. Reizigers uit Amsterdam en Rotterdam kunnen bij aankomst in Brussel blijven zitten (die worden al gescreend in A en R), terwijl reizigers uit Schiphol die verder willen dan Brussel langs de controle mogen in Brussel.
Re: Eurostar Amsterdam
Er was eerder sprake van dat er richting Londen niet gestopt ging worden, maar vanuit Londen wel.wva schreef:
Volgens het artikel dat vandaag in GVA stond zal de Eurostar niet stoppen in Antwerpen, dus ook geen grenscontroles.....
Re: Eurostar Amsterdam
En voor Schiphol zou hetzelfde gelden.thejay schreef:Er was eerder sprake van dat er richting Londen niet gestopt ging worden, maar vanuit Londen wel.wva schreef:
Volgens het artikel dat vandaag in GVA stond zal de Eurostar niet stoppen in Antwerpen, dus ook geen grenscontroles.....
Re: Eurostar Amsterdam
Lijkt mij logisch.
De oplossing van Rotterdam, waar men perron 4 zou nemen (waar ik 1 gedacht had) kan in Antwerpen ook.
De oplossing van Rotterdam, waar men perron 4 zou nemen (waar ik 1 gedacht had) kan in Antwerpen ook.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eurostar Amsterdam
De berichtgeving is nu dat Schiphol wordt overgeslagen en de faciliteiten op Rotterdam plaatsvinden op spoor "1". Men kiest ervoor spoor 1 te overkluizen (tijdelijk al dan niet permanent) en van spoor 2 een perronspoor te maken*. Spoor 1 is voor wat betreft de faciliteiten makkelijker in te richten, doordat dit tegen het stationsgebouw ligt, waar nog wat ruimte vrij is. Ook worden deze sporen momenteel nauwelijks gebruikt wegens het opheffen van de Hoekse Lijn. Alleen spoor 2 kent momenteel gebruik voor wat goederentreinen.
* Niet het gehele spoor 1 is te bereiken vanaf de noordelijke HSL door het gebrek van een wissel. 1b is te kort voor een E320 treinstel. Zie het plaatje.
(Bron: sporenplan.nl)
* Niet het gehele spoor 1 is te bereiken vanaf de noordelijke HSL door het gebrek van een wissel. 1b is te kort voor een E320 treinstel. Zie het plaatje.
(Bron: sporenplan.nl)
Re: Eurostar Amsterdam
Lijkt mij logisch. hebben ze dit gebouw op perron 2 spoor 3+4 ook niet nodig...
http://www.rijnmond.nl/nieuws/155235/Pa ... r-Eurostar
http://www.rijnmond.nl/nieuws/155235/Pa ... r-Eurostar
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eurostar Amsterdam
Te Brussel zuid zijn de aanpassingen aan spoor 3 om er een Eurostar te ontvangen volop bezig. Men plaats er een wand halfweg het perron. Door middel van rolluiken om de x meter kan men de wand openen of sluiten naar gelang spoor 3 voor een Eurostar of een andere trein in gebruik is. Ook onder de sporen nabij de liften maakt men een wand met rolluiken in om dezelfde reden.
Re: Eurostar Amsterdam
Een beetje zoals in Lille-Europe?Steven schreef: ↑13 nov 2017, 15:06 Te Brussel zuid zijn de aanpassingen aan spoor 3 om er een Eurostar te ontvangen volop bezig. Men plaats er een wand halfweg het perron. Door middel van rolluiken om de x meter kan men de wand openen of sluiten naar gelang spoor 3 voor een Eurostar of een andere trein in gebruik is. Ook onder de sporen nabij de liften maakt men een wand met rolluiken in om dezelfde reden.
Re: Eurostar Amsterdam
Ook in Amsterdam is men druk bezig met de bouw van het faciliteitengebouw. In Rotterdam heb ik vooralsnog geen activiteiten op spoor 1 waargenomen.
Re: Eurostar Amsterdam
Daar moesten toch overloopwissels komen ? Geen gebouw
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eurostar Amsterdam
Volgens mij is er langs perron 1 een soort eerste klas wachtkamer of lounge of hoe noemt men zoiets.
Daarin valt misschien wat te regelen...
Daarin valt misschien wat te regelen...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: Eurostar Amsterdam
Toevallig kwam ik laatst enkele beelden tegen waarop die nieuwe scheidingswand op het perron tussen spoor 3 en 4 te zien is op het onder de overkapping uitstekende deel zijde Noord-Zuidverbinding. Ik had er alleen schermkopieën van gemaakt omdat het me om iets anders ging. Maar nu komen ze hier ineens van pas.Steven schreef: ↑13 nov 2017, 15:06 Te Brussel zuid zijn de aanpassingen aan spoor 3 om er een Eurostar te ontvangen volop bezig. Men plaats er een wand halfweg het perron. Door middel van rolluiken om de x meter kan men de wand openen of sluiten naar gelang spoor 3 voor een Eurostar of een andere trein in gebruik is. Ook onder de sporen nabij de liften maakt men een wand met rolluiken in om dezelfde reden.
Perronspoor 3 heeft hiermee een opvallend lang af te scheiden gedeelte.
- Bijlagen
-
- ScreenShot03519 Bovenleiding verlengd spoor 3 buiten de draadjukken.jpg (70.17 KiB) 8133 keer bekeken