Electrificatie Mol-Hamont
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Bij andere treinen hangt dat gewoon onderaan. Het bevat de nodige elektronica. ook de airco, ..... al wat de trein nodig heeft om normaal te kunnen werken, uitgezonderd de compressor en nog een paar andere kleine zaken die wel onderaan de trein zijn gemonteerd.
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Plus bij die bi-spannige staan er meer spullen op het dak van het middelste rijtuig. Bij een enkel spannige minder spullen op dat rijtuig.Steven schreef:Bij andere treinen hangt dat gewoon onderaan. Het bevat de nodige elektronica. ook de airco, ..... al wat de trein nodig heeft om normaal te kunnen werken, uitgezonderd de compressor en nog een paar andere kleine zaken die wel onderaan de trein zijn gemonteerd.
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Elektrificatie Mol - Weert
https://www.tvl.be/nieuws/europees-geld ... ign=buffer
Nu ook dit bekend is, nadat enkele ministers van mobiliteit enkele weken geleden al zeiden dat dit prioriteit zou krijgen, kan het echt niet meer anders: de lijn tussen Mol en Weert wordt binnenkort geëlektrificeerd.
Nu ook dit bekend is, nadat enkele ministers van mobiliteit enkele weken geleden al zeiden dat dit prioriteit zou krijgen, kan het echt niet meer anders: de lijn tussen Mol en Weert wordt binnenkort geëlektrificeerd.
Re: Elektrificatie Mol - Weert
De kans wordt nu wel heel groot, maar totdat het effectief in het investeringsplan geschreven staat is niets zekertrainlovertje schreef:https://www.tvl.be/nieuws/europees-geld ... ign=buffer
Nu ook dit bekend is, nadat enkele ministers van mobiliteit enkele weken geleden al zeiden dat dit prioriteit zou krijgen, kan het echt niet meer anders: de lijn tussen Mol en Weert wordt binnenkort geëlektrificeerd.

-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Elektrificatie Mol - Weert
Welja, je zou als politieker dom moeten zijn om dit te laten liggen... en de politieke wil is er nu ook eindelijk.Shrek schreef:De kans wordt nu wel heel groot, maar totdat het effectief in het investeringsplan geschreven staat is niets zekertrainlovertje schreef:https://www.tvl.be/nieuws/europees-geld ... ign=buffer
Nu ook dit bekend is, nadat enkele ministers van mobiliteit enkele weken geleden al zeiden dat dit prioriteit zou krijgen, kan het echt niet meer anders: de lijn tussen Mol en Weert wordt binnenkort geëlektrificeerd.
Re: RE: Re: Electrificatie Herentals-Mol
Neenee, de plannen liggen klaar. Eens de politieke beslissing genomen gaat het heel snel gaan.profke schreef:Binnenkort...
Binnen de 5 decennia dus
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Nederland heeft bijna een nieuwe regering. Antwerpen-Hamont wordt genoemd in het nieuwe regeerakkoord waarin de beleidspunten staan.
Regeerakkoord 2017-2021 schreef:In aansluiting op de Belgische investering op de lijn Antwerpen-Hamont wordt het aansluitende traject Hamont-Weert, met cofinanciering van regionale overheden, gereactiveerd voor personentreinen. We bekijken ook hoe we de verbinding vanuit Eindhoven naar Duitsland kunnen verbeteren.
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Goed nieuws, de huidige 40km/h op die lijn is immers niet echt bruikbaar voor passagiers.Nadleeh schreef: ↑10 okt 2017, 13:29 Nederland heeft bijna een nieuwe regering. Antwerpen-Hamont wordt genoemd in het nieuwe regeerakkoord waarin de beleidspunten staan.
Regeerakkoord 2017-2021 schreef:In aansluiting op de Belgische investering op de lijn Antwerpen-Hamont wordt het aansluitende traject Hamont-Weert, met cofinanciering van regionale overheden, gereactiveerd voor personentreinen. We bekijken ook hoe we de verbinding vanuit Eindhoven naar Duitsland kunnen verbeteren.
Blijft wel de vraag wat voor bovenleiding en seininrichting er gaat komen. Een combinatie ETCS + 3kV zou handig zijn voor de belgische treinen, maar dat is niet bepaald een Nederlandse standaard.
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Inderdaad. Voor een eilandbedrijfje naar Weert alleen zou het genoeg kunnen zijn. Wel zijn 3 kV als ERTMS eveneens speerpunten voor het komende kabinet, maar ik betwijfel of deze investeringen 'op tijd komen' voor de reactivering van de lijn Hamont-Weert.
De extra middelen voor het openbaar vervoer worden ingezet voor cofinanciering van OV in stedelijke regio’s, tijdige aanleg van het beveiligingssysteem ERTMS en voorfinanciering van de overschakeling op 3kV bovenleidingspanning.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Bovendien moet een trein die uit Weert vertrekt naar Hamont toe, eerst een eindje over de sporen waarover men van Weert naar Eindhoven rijdt, dat laat weinig keuze. Tenzij men dat laatste stuk ontdubbelt? Maar dan moet er al direct een brug bijkomen over de Zuid-Willemsvaart, dat lijkt duur navenant het nut.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Het zou wel de meest praktische oplossing zijn. Ben benieuwd waar men uiteindelijk voor gaat kiezen.
Re: Electrificatie Herentals-Mol
"Op tijd" hangt er natuurlijk vanaf wanneer de Belgische kant onder draad komt. En dat hangt af van het investeringsplan wat de Belgische politici nog steeds niet hebben goedgekeurd. Blijkbaar zouden de echte onderhandelingen daarover de komende weken pas beginnen.Nadleeh schreef: ↑10 okt 2017, 13:40 Inderdaad. Voor een eilandbedrijfje naar Weert alleen zou het genoeg kunnen zijn. Wel zijn 3 kV als ERTMS eveneens speerpunten voor het komende kabinet, maar ik betwijfel of deze investeringen 'op tijd komen' voor de reactivering van de lijn Hamont-Weert.
De extra middelen voor het openbaar vervoer worden ingezet voor cofinanciering van OV in stedelijke regio’s, tijdige aanleg van het beveiligingssysteem ERTMS en voorfinanciering van de overschakeling op 3kV bovenleidingspanning.
Re: Electrificatie Herentals-Mol
Het is de bedoeling om op termijn naar 3 kV te gaan. Zie ook:Shrek schreef: ↑10 okt 2017, 13:33Goed nieuws, de huidige 40km/h op die lijn is immers niet echt bruikbaar voor passagiers.Nadleeh schreef: ↑10 okt 2017, 13:29Nederland heeft bijna een nieuwe regering. Antwerpen-Hamont wordt genoemd in het nieuwe regeerakkoord waarin de beleidspunten staan.
Regeerakkoord 2017-2021 schreef:In aansluiting op de Belgische investering op de lijn Antwerpen-Hamont wordt het aansluitende traject Hamont-Weert, met cofinanciering van regionale overheden, gereactiveerd voor personentreinen. We bekijken ook hoe we de verbinding vanuit Eindhoven naar Duitsland kunnen verbeteren.
Blijft wel de vraag wat voor bovenleiding en seininrichting er gaat komen. Een combinatie ETCS + 3kV zou handig zijn voor de belgische treinen, maar dat is niet bepaald een Nederlandse standaard.
http://www.treinreiziger.nl/regeerakkoo ... rt-belgie/
Groetjes,
Rian