Er zijn maar 2 gekoppelde MR96's toegelaten op het Franse net, meer is juist ter evacuatie.
De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: De nieuwe loks reeks 18
Volgens een bericht op het Franse forum Trains en Voyage heeft HLE 18 nu een toelating voor de zuiderburen:
"Autorisation de mise en exploitation commerciale de la locomotive HLE18 équipée de la version logicielle F2.2
A été autorisée, à la demande de la société SIEMENS, la mise en exploitation commerciale de la locomotive HLE18 équipée de la version logicielle F2.2 en unité simple (US) et en unité multiple (UM2), dans les conditions prévues dans la décision."
"Autorisation de mise en exploitation commerciale de la locomotive HLE18 équipée de la version logicielle F2.2
A été autorisée, à la demande de la société SIEMENS, la mise en exploitation commerciale de la locomotive HLE18 équipée de la version logicielle F2.2 en unité simple (US) et en unité multiple (UM2), dans les conditions prévues dans la décision."
Re: De nieuwe loks reeks 18
Eindelijk...
En is dit voor "FRET" of ook "Voyageurs" ? ( zal T18 voor "FRET" gebruikt worden ttz door "LINEAS" gehuurd worden ?
200kmh?
Met welke ETCS versie?
Nu nog bestuurders vinden ... die in Frankrijk met T18 mogen rijden. En gecombineerd met lijn kennis van mogelijke trajecten?
Sorry voor de vele vragen
Maar tussen het hebben van "het papiertje" en het commercieel gebruik hiervan zal nog veel water door de Seine vloeien, vrees ik.
Zet daar de kost van die procedure bij ( zelfs als dit door Siemens moest gedaan worden, de kost is verrekend in de aankoopprijs)
En is dit voor "FRET" of ook "Voyageurs" ? ( zal T18 voor "FRET" gebruikt worden ttz door "LINEAS" gehuurd worden ?
200kmh?
Met welke ETCS versie?
Nu nog bestuurders vinden ... die in Frankrijk met T18 mogen rijden. En gecombineerd met lijn kennis van mogelijke trajecten?
Sorry voor de vele vragen

Maar tussen het hebben van "het papiertje" en het commercieel gebruik hiervan zal nog veel water door de Seine vloeien, vrees ik.
Zet daar de kost van die procedure bij ( zelfs als dit door Siemens moest gedaan worden, de kost is verrekend in de aankoopprijs)
Re: De nieuwe loks reeks 18
De 18 zal waarschijnlijk treinen naar Rijsel verzekeren, men denkt er ook over na om terug een klassieke trein naar Parijs te sturen via de oude route. Daar zou men dan ook een 18 voor gebruiken.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Zag daarnet een ICE op sleep achter een HLE18 op spoor A van de lijn 36. Vermoedelijk onderweg naar Duitsland. Met de type 18 tot in Aken? Zou dat al kunnen?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Technisch zeker wel, er zijn ook al testritten gebeurd. Of de homologatie al rond is weet ik niet, maar dit zou er toch op kunnen wijzen dat...

Re: De nieuwe loks reeks 18
Vorige week iemand met iemand gesproken die van die dingen op de hoogte was, de homologatie zou nog niet in orde zijn voor Duitsland.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Wordt het met een 18 (mits toelating voor Luxemburg) nu mogelijk om zonder veel horden een trein Brussel - Bazel SNCF in te leggen? Of moet er in Zwitserland ook een toelatingsprocedure doorlopen worden?
Re: De nieuwe loks reeks 18
Basel SNCF wordt bij het Franse net gerekend, dus in principe zou het kunnen. Maar er is geen enkele partij geïnteresseerd om zulke trein in te leggen dus ik zou er niet op rekenen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Persoonlijk zouden ze van mij de bazel terug mogen laten rijden en de tgv naar Mullhouse opheffen, Brussel-Zwitserland is vrij slecht bereikbaar.Shrek schreef:Basel SNCF wordt bij het Franse net gerekend, dus in principe zou het kunnen. Maar er is geen enkele partij geïnteresseerd om zulke trein in te leggen dus ik zou er niet op rekenen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
De geesten zijn inmiddels rijp voor een Oostende - Aachen, maar helaas, B-Tisnix is nog niet begonnen met het aanvragen van de homologatie van de I11Bx als stuurstandrijtuig naar Aken. Tegen de tijd dat dat rond is verschuiven de Jungs van DB-Netze de spanningsscheiding naar de staatsgrens ... Dan ben je daar nix met een 18 en voor een vierspanningsloc heeft de NMBS voorlopig geen geld. Hoe zeer ik die verbinding ook wens, ik zie het er voorlopig niet van komen.