voila da bedoel ik dus, tracht uw mensen te motiveren, maar hij demotiveerd alleen maar, zo een vakbondsmens hebben en ik word volledig anti stakenMiljaarde schreef:Beste paljas, op die manier ga je niemand op dit forum overtuigen om mee te doen, pak da eens anders aan...
Miljaar miljaar miljaar.
Spoorbonden dreigen met acties wgs uitblijven v aanwervingen
In feite heb ik weinig zin om mijn reden tot staken aan buitenstaanders uit te leggen. Ook denk ik wel dat de meeste werknemers de reden voor een eventuele staking kennen.
Om toch maar iets te zeggen:
-de blijvende opvoerende druk om flexibeler en produktiever te worden zonder rekening te houden met ons statuut.
-de grote achterstand in verloven en rusttijden
-het blijvend aanslepen van personeelstekort.
Bij ons zijn er in de laatste jaren al een tiental mensen afgevloeid zonder dat die posten terug aangevuld werden. Wij zaten toen op 70% van ons vooropgesteld aantal personeel. Maar door een toverkunstje werd die 70% plotseling gelijk gesteld aan 100%. De gevolgen zijn dus wel overduidelijk zeker...?
En dit is niet enkel bij mijn dienst. Denk dat er zo wel vele zijn...
-de blijvende opvoerende druk om flexibeler en produktiever te worden zonder rekening te houden met ons statuut.
Bij ons zijn er in de laatste jaren al een tiental mensen afgevloeid zonder dat die posten terug aangevuld werden. Wij zaten toen op 70% van ons vooropgesteld aantal personeel. Maar door een toverkunstje werd die 70% plotseling gelijk gesteld aan 100%. De gevolgen zijn dus wel overduidelijk zeker...?
ik verwacht die uitleg niet persoonlijk van u hoorpaljas schreef:In feite heb ik weinig zin om mijn reden tot staken aan buitenstaanders uit te leggen. Ook denk ik wel dat de meeste werknemers de reden voor een eventuele staking kennen.

Wegens omstandigheden stond ik de laatste maanden in nauw contact met de diverse vakbonden en volgens hen is het over hetzelfde liedje. Ik vind het niet meer normaal dat ze ons iets laten doen dat niet wettelijk ondersteund is in ons statuut. We worden onder druk gezet en verbaal gechanteerd. Daarmee dat wij dan ook alles punctueel uitvoeren volgens de letter en maar al te graag zullen staken als het juiste moment gekomen is.
Ze willen ons flexibeler en produktiever maken??!! OK, maar dan op een menselijke en wettelijke manier...
Ze willen ons flexibeler en produktiever maken??!! OK, maar dan op een menselijke en wettelijke manier...
Het grootste probleem is waarschijnlijk de korte werkweek. Toen ik in 2004 begon op het Zwitserse ministerie van Telecommunicatie had ik daar een 42 urige werkweek. Het was een hele verademing in vergelijking met Nederland waar ik voordien woonde. Ik kreeg mijn werk tenminste gedaan.paljas schreef: -de blijvende opvoerende druk om flexibeler en produktiever te worden zonder rekening te houden met ons statuut.
Ik blijf erbij. ER IS TEVEEL PERSONEEL AAN HET SPOOR!!!!
Ze moeten verdomme een kwart buitengooien(of niet meer aanvullen).
Maar let wel , ik bedoel buitengooien op plaatsen waar ze in de tijd teveel personeel hebben zitten aannemen. Niet dus bij de treinbestuurders, begeleiders en andere personeel dat instaat voor het rijden van treinen, maar wel in dat 7 verdiepingen gebouw in brussel waar voor elk woordje van den HLT 1 franstalige en 1 nederlandstalig personeelslid zit te niksen en ook op grote goederenstations bij de administratie.
Dat is mijn opinie en daar blijf ik bij.
Ze moeten verdomme een kwart buitengooien(of niet meer aanvullen).
Maar let wel , ik bedoel buitengooien op plaatsen waar ze in de tijd teveel personeel hebben zitten aannemen. Niet dus bij de treinbestuurders, begeleiders en andere personeel dat instaat voor het rijden van treinen, maar wel in dat 7 verdiepingen gebouw in brussel waar voor elk woordje van den HLT 1 franstalige en 1 nederlandstalig personeelslid zit te niksen en ook op grote goederenstations bij de administratie.
Dat is mijn opinie en daar blijf ik bij.