sloop Eurostar stellen class 373
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34
sloop Eurostar stellen class 373
hallo,
weet iemand hoeveel Eurostar class 373 stellen (E300) Eurostar al heeft laten slopen ?
Blijkbaar zouden maar enkele treinstellen vernieuwd worden (interieur) zelfde als de E320 Velaro Siemens stellen
Erwin
weet iemand hoeveel Eurostar class 373 stellen (E300) Eurostar al heeft laten slopen ?
Blijkbaar zouden maar enkele treinstellen vernieuwd worden (interieur) zelfde als de E320 Velaro Siemens stellen
Erwin
Re: sloop Eurostar stellen class 373
Een vlugge zoektocht op Google levert mij dit artikeltje op (januari 2017).
Er zijn ook 2 stuurposten geschonken aan het National College for High Speed Rail (augustus 2017).
Er zijn ook 2 stuurposten geschonken aan het National College for High Speed Rail (augustus 2017).
Re: sloop Eurostar stellen class 373
National Railway Museum van York staat er ook een locomotief van Eurostar, jammer genoeg mag je niet in de SP 

Re: sloop Eurostar stellen class 373
Sorry for posting in English.railtravelmanager schreef: ↑26 sep 2017, 17:45 hallo,
weet iemand hoeveel Eurostar class 373 stellen (E300) Eurostar al heeft laten slopen ?
Blijkbaar zouden maar enkele treinstellen vernieuwd worden (interieur) zelfde als de E320 Velaro Siemens stellen
Erwin
There is a thread in the UK railway forum, http://www.wnxxforum.co.uk/, where scrapping of class 373s is discussed. There are 18 pages of posts in this thread. Normally someone will post just before another 373 is about to go to the scrapyard.
Jon
Sorry voor het gebruik van Google Translate of deepl.com om van het Engels naar het Nederlands te vertalen.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Re: sloop Eurostar stellen class 373
Men is nu bezig met het verschroten van 3103/3104. Dit is de laatste Belgische TMST die nog actief was (tot 2 weken geleden). De andere 3 zijn al verschroot.
De bedoeling is dat men 6 à 8 stellen gaat renoveren naar E300 en de rest is voor de afbraak bestemd. Samen met de 18 E320, zullen zij alle commerciële ritten verzekeren. De volgende gerenoveerde E300 (3221/3222) gaat eind december terug afgeleverd worden. Daarna gaat 3209/3210 binnen voor renovatie.
De bedoeling is dat men 6 à 8 stellen gaat renoveren naar E300 en de rest is voor de afbraak bestemd. Samen met de 18 E320, zullen zij alle commerciële ritten verzekeren. De volgende gerenoveerde E300 (3221/3222) gaat eind december terug afgeleverd worden. Daarna gaat 3209/3210 binnen voor renovatie.
Re: sloop Eurostar stellen class 373
Waarom worden deze stellen zo snel verschroot wanneer er nog zoveel oude locs daar op moeten wachten? https://reporterre.net/Le-plus-grand-ci ... nse-gachis
Re: sloop Eurostar stellen class 373
Opstellen van treinen kost ook geld. De SNCF zal ervoor kiezen de opstelsporen te betalen, misschien speculeren ze wel op een stijging van de metaalprijzen? Eurostar wil de kosten voor het bijhouden duidelijk niet betalen.kika schreef: ↑16 nov 2017, 13:36 Waarom worden deze stellen zo snel verschroot wanneer er nog zoveel oude locs daar op moeten wachten? https://reporterre.net/Le-plus-grand-ci ... nse-gachis
Re: sloop Eurostar stellen class 373
Je moet ook rekening houden met de bedrijfscultuur van Eurostar & Thalys: deze bedrijven functioneren als privé-bedrijven sinds hun afsplitsing als joint-venture van de historische operatoren. Ook al is SNCF meerderheidsaandeelhouder in beide.Shrek schreef: ↑16 nov 2017, 13:59Opstellen van treinen kost ook geld. De SNCF zal ervoor kiezen de opstelsporen te betalen, misschien speculeren ze wel op een stijging van de metaalprijzen? Eurostar wil de kosten voor het bijhouden duidelijk niet betalen.kika schreef: ↑16 nov 2017, 13:36 Waarom worden deze stellen zo snel verschroot wanneer er nog zoveel oude locs daar op moeten wachten? https://reporterre.net/Le-plus-grand-ci ... nse-gachis
Daarom dat Eurostar idd. geen geld wil geven aan het eeuwig bijhouden van stellen die waarschijnlijk nooit meer zullen rijden. SNCF zelf daarintegen vind het blijkbaar makkelijker om de loks in zijn geheel op sporen te laten staan ipv de wisselstukken individueel te moeten stockeren..
Re: sloop Eurostar stellen class 373
Sorry for posting in English.
Here are (37)3103+(37)3104 being pushed back into the scrap yard near Birmingham.
https://flic.kr/p/DJxarJ

This is not my picture - it was mentioned in the thread on the UK railway forum wnxx about Eurostars being scrapped.
Here are (37)3103+(37)3104 being pushed back into the scrap yard near Birmingham.
https://flic.kr/p/DJxarJ

This is not my picture - it was mentioned in the thread on the UK railway forum wnxx about Eurostars being scrapped.
Sorry voor het gebruik van Google Translate of deepl.com om van het Engels naar het Nederlands te vertalen.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Re: sloop Eurostar stellen class 373
Nou ben ik toch wel benieuwd naar wat de treinbegeleider of -bestuurder in dat treinstel erachter heeft omgeroepen... "Dames en heren, we staan even stil voor een rood sein. De Eurostar-trein die u links van u kunt zien wordt naar de snijbrander gebracht."? 

Re: sloop Eurostar stellen class 373
De (enkele?) Eurostar E300-stellen zijn terug in gebruik genomen.
https://www.flickr.com/photos/157324107 ... 906077685/
Weet iemand of/wanneer ze naar België zouden terugkeren?
https://www.flickr.com/photos/157324107 ... 906077685/
Weet iemand of/wanneer ze naar België zouden terugkeren?
Re: sloop Eurostar stellen class 373
Weet iemand toevallig hoeveel stellen er al TBL1+ hebben intussen?
Re: sloop Eurostar stellen class 373
Normaal gezien allemaal (8stuks). Maar ik zal het eens navragen, want ik ben niet 100% zeker.
Re: sloop Eurostar stellen class 373
Welke stellen van de TMST-serie zijn nog overgebleven om ingezet te worden?