Agressie op IC Luxemburg-Brussel
Re: Agressie op IC Luxemburg-Brussel
Het zijn de gewone i6b rijtuigen en niet de i6bc. De eerste zijn ook in compartimenten gedeeld maar hebben duidelijk andere stoelen. Ook aan de buitenkant zijn ze verschillend van kleur.
Re: Is dit echt gebeurd ?
De bestuurder moet juist niets vrezen, hij is door de directie net bedankt voor zijn professionele houding...Portbou schreef:Ongelooflijk...traxie schreef: Ik hoop dat er voor de gast in kwestie geen sancties komen voor zijn communicatie.
De treinbestuurder werd geestelijk en lichamelijk zwaar bedreigd en moet nu een sanctie vrezen.
De jongeren komen er straffeloos vanaf...
Re: Is dit echt gebeurd ?
Inderdaad, het is goed afgelopen voor de bestuurder.Shrek schreef:De bestuurder moet juist niets vrezen, hij is door de directie net bedankt voor zijn professionele houding...Portbou schreef:Ongelooflijk...traxie schreef: Ik hoop dat er voor de gast in kwestie geen sancties komen voor zijn communicatie.
De treinbestuurder werd geestelijk en lichamelijk zwaar bedreigd en moet nu een sanctie vrezen.
De jongeren komen er straffeloos vanaf...
Doch traxie's post suggereerde iets anders.
Re: Agressie op IC Luxemburg-Brussel
Ik ging enkel af op wat vroeger wel gebeurde na gelijkaardige meldingen vanwege personeel. De code is duidelijk, geen communicatie naar de pers. Ik kan het enkel toejuichen dat de sanctie, er niet komt.
Misschien is dit wel een voorbeeld van de nieuwe wind.
Misschien is dit wel een voorbeeld van de nieuwe wind.
Re: Agressie op IC Luxemburg-Brussel
Het zou dom zijn dit als 'nieuwe wind' te introduceren. Als iedereen zomaar van alles mag beginnen kwaken, weet de burger ook niet meer wat te geloven.
Re: Agressie op IC Luxemburg-Brussel
Ik noem dit GEEN voorbeeld van "van alles kwaken"


Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Agressie op IC Luxemburg-Brussel
De nieuwe wind is misschien eerder te zien in hoe ceo en directie omgaan met bepaalde zaken.
Re: Agressie op IC Luxemburg-Brussel
Inderdaad.
Het kan niet dat een machinist die toch zo'n belangrijke job heeft en verantwoordelijk is voor zoveel mensen, indien hij zijn mond opendoet ineens behandeld wordt als een onnozelaar die niets zinnig kan en mag zeggen.
Deze man stond ervoor en hij ging erdoor en heeft het zeer rustig onder woorden gebracht.
Dat hij koffie mag drinken met de grand cheffin pleit voor haar.
Het kan niet dat een machinist die toch zo'n belangrijke job heeft en verantwoordelijk is voor zoveel mensen, indien hij zijn mond opendoet ineens behandeld wordt als een onnozelaar die niets zinnig kan en mag zeggen.
Deze man stond ervoor en hij ging erdoor en heeft het zeer rustig onder woorden gebracht.
Dat hij koffie mag drinken met de grand cheffin pleit voor haar.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Agressie op IC Luxemburg-Brussel
Kan men de noodremmen niet buiten dienst stellen? Ik weet dat hier in Nederlands Limburg tijdens carnaval op de stoptreinen altijd de noodremmen uitgeschakeld waren. Natuurlijk mag dit officieel niet, maar het bespaard een hoop ellende.




Re: Agressie op IC Luxemburg-Brussel
Dat heeft toch niets met mekaar te maken? Geen enkel bedrijf vindt het een goed idee dat werknemers zelf extern gaan communiceren, ongeacht wat hun functie is.dentheo schreef: ↑04 nov 2017, 19:43 Inderdaad.
Het kan niet dat een machinist die toch zo'n belangrijke job heeft en verantwoordelijk is voor zoveel mensen, indien hij zijn mond opendoet ineens behandeld wordt als een onnozelaar die niets zinnig kan en mag zeggen.
Deze man stond ervoor en hij ging erdoor en heeft het zeer rustig onder woorden gebracht.
Dat hij koffie mag drinken met de grand cheffin pleit voor haar.
Trouwens, fijn dat de CEO de PR-schade beperkt maar één zwaluw maakt de lente niet. Dat hebben we in het verleden genoeg gezien.
Re: Agressie op IC Luxemburg-Brussel
Welke PR schade? Waar zou de NMBS de mist in gegaan zijn in dit incident?
Re: Agressie op IC Luxemburg-Brussel
Zoiets is altijd slechte reclame voor je product en meer bepaald de betrouwbaarheid ervan. Dat staat los van schuld of geen schuld.
Re: Agressie op IC Luxemburg-Brussel
Ik dacht dat de noodrem rechtstreeks de remleiding laat leeglopen. Ik zie niet in hoe men dat "buiten dienst" zou kunnen stellen...