Voor zover ik weet is de eerste schijf M7's vooral bedoeld om materieel te vervangen dat geen ETCS gaat krijgen.
En die deadline zou 2023 zijn.
Voor zover ik weet is de eerste schijf M7's vooral bedoeld om materieel te vervangen dat geen ETCS gaat krijgen.
Dat is de echte reden dat Mol Hamont voor 2020 moet geëlektrificeerde zijn.JPL107 schreef: ↑16 dec 2017, 15:43 Er is een Europese subsidie voorzien en één van de voorwaarden is dat de werken in 2020 zijn afgerond![]()
bron: http://www.gva.be/cnt/dmf20170713_02970 ... mol-hamont
En dat is op zich een hele goede reden. De Europese comissie heeft bepaalde strategische doelen, maar weinig hefbomen om die tot uitvoering te brengen. Subsidies zijn één van de weinige middelen die ze hebben, maar door daar strikte data op te plakken kunnen ze wel wat in beweging krijgen.Bibke schreef: ↑17 dec 2017, 01:40Dat is de echte reden dat Mol Hamont voor 2020 moet geëlektrificeerde zijn.JPL107 schreef: ↑16 dec 2017, 15:43 Er is een Europese subsidie voorzien en één van de voorwaarden is dat de werken in 2020 zijn afgerond![]()
bron: http://www.gva.be/cnt/dmf20170713_02970 ... mol-hamont
Eigenlijk was het de bedoeling van de nieuwe dienstregeling die in december 2013 voege moest treden om in elk station een halfuursdienst te hebben maar door de splitsing van de NMBS toen is die van tafel geveegd en is de nieuwe (met langere rijtijden) dienstregeling gekomen.
Deze info is incorrect... sommige mensen droomden daar misschien van maar concrete plannen zijn er nooit geweest hoor. De splitsing heeft er ook helemaal niets mee te maken.Bibke schreef: Eigenlijk was het de bedoeling van de nieuwe dienstregeling die in december 2013 voege moest treden om in elk station een halfuursdienst te hebben maar door de splitsing van de NMBS toen is die van tafel geveegd en is de nieuwe (met langere rijtijden) dienstregeling gekomen.
Neen, het onder draad brengen was klaar na iets langer dan 2 jaar. Pas einde 2015, na drie jaar, is de eerste elektrische trein kunnen gaan rijden. In de tussenperiode was het wachten op het nieuwe tractiestation in Mol. Niemand begreep waarom dat zolang moest duren.JPL107 schreef: ↑16 dec 2017, 16:43 De elektrificatie van Herentals - Mol heeft 3 jaar geduurd voor 21 km spoorlijn.
Bron: https://www.infrabel.be/nl/pers/1ste-el ... entals-mol
Er moet nog geëlektrificeerd worden van Y Zonhoven (splitsing L15 en L21A) tot aan de grens tussen de gemeentes Balen en Mol (waar L15 en L19 samenkomen). Als dat klaar is kan er elektrisch geleden worden tussen Hasselt en Mol.Catenist schreef: ↑18 dec 2017, 22:33 Spoorlijn 19, Mol-Neerpelt-Hamont elektrificatie. En géén spoor ontdubbeling dan?
En elektrificatie Balen-Zonhoven? Ik neem aan dat wordt bedoeld Mol-Zonhoven? Wat is het nut daarvan als die elektrificatie niet tot Hasselt wordt doorgetrokken tijdens dezelfde fase van werken? Dan kan men nog steeds niet elektrisch rijden op Mol-Hasselt. Corrigeer me als ik fout zit![]()
Lijkt me wel. Voorlopig gaat het wel slechts om een studie, misschien blijkt daaruit dat een alternatieve route geschikter is, of zelfs een nieuwe spoorboog bij Schellebelle, maar het lijkt me geen slechte zaak om Aalst en de Denderstreek opnieuw met Antwerpen te verbinden. Vandaag is dat een hindernissenparcours, zowel met het openbaar vervoer als met de wagen.
Vandaag de dag hebben delen van deze lijnen een museale bestemming. Ik ben benieuwd, mocht het tot reactivatie komen, hoe men hier mee omgaat. In Nederland speelt ook zo'n discussie met de heropening van het baanvak Veendam-Stadskanaal. Dat is nu een museumlijn van de STAR en dat levert een soort status quo op waar vooralsnog geen oplossing voor lijkt te zijn.
Om welke norm gaat dit?
Heeft dit te maken met de Bombardierfabriek welke vlak over de grens zit in Crespin?
Men wil dat goederentreinen op de Europese corridors (waaronder bijvoorbeeld Antwerpen-Italië of Zeebrugge-Duitsland) tot 750m lang kunnen zijn. Dit vraagt aanpassingen aan de uitwijksporen en goederenbundels. Vandaag zijn deze immers maar voorzien tot een goeie 600m. Her end er moeten er dus seinen en wissels verplaatst worden om deze langere treinen te kunnen laten rijden.