BRUSSEL - Het Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO) heeft kritiek op de prijsverhoging die de NMBS vanaf februari 2007 wil doorvoeren. Vanaf dan worden abonnementen voor woon-werkverkeer, die meestal door de werkgever worden betaald, vijf procent duurder. De manier waarop die prijsverhoging wordt doorgevoerd, is voor het VBO ,,onevenwichtig en onaanvaardbaar''.
Het VBO vreest dat de bedrijven ,,het kind van de rekening'' zullen worden en vraagt daarom overleg met de NMBS en de regering.
,,De verkoop van treinkaarten is een belangrijke inkomstenbron voor de NMBS. Het is niet normaal dat de spoorwegmaatschappij de prijs van de treinkaarten verhoogt zonder de werkgevers als grootste financier en klant hierin te kennen'', aldus het VBO woensdag in een persbericht.
http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 7509061011
Bedrijven draaien op voor duurdere treinabonnementen
Bedrijven draaien op voor duurdere treinabonnementen
Ze kunnen het voor de belastingen inbrengen als beroepsonkosten, maar dat wil nog niet zeggen dat ze het niet moeten betalen, hé? Het overgrote deel moet nog altijd van de winst voor belastingen betaald worden...
Het klinkt een beetje tegenstrijdig: eerst doe je alle moeite van de wereld om de bedrijven aan het sporen te krijgen, en dan voer je in één klap zo'n verhoging door. In een paar jaar in kleinere stapjes had waarschijnlijk op minder verzet gestoot...
Greetz,
Swiss
Het klinkt een beetje tegenstrijdig: eerst doe je alle moeite van de wereld om de bedrijven aan het sporen te krijgen, en dan voer je in één klap zo'n verhoging door. In een paar jaar in kleinere stapjes had waarschijnlijk op minder verzet gestoot...
Greetz,
Swiss
Dan moeten ze jou een 21" computerscherm geven: http://tweakers.net/nieuws/44772/Grote- ... iteit.htmlprahsharp schreef:tot ze jou werktijd of productiviteit met 5% willen verhogen.....
Leuk,ja met zo'n scherm heb ik ook altijd meer zin om te werken,tis raar,ma denk dat dit onderzoek als waar mag aangenomen wordenSIMPY.be schreef:Dan moeten ze jou een 21" computerscherm geven: http://tweakers.net/nieuws/44772/Grote- ... iteit.htmlprahsharp schreef:tot ze jou werktijd of productiviteit met 5% willen verhogen.....
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Overigens, hebben de bedrijven gereclameerd als de vliegtuigmaatschappijen de prijs van hun ticket hebben aangepast omwille van de hogere brandstofprijs?
Het zijn altijd twee maten en twee gewichten.
Vliegtuigen uren te laat.... het zal wel zijn redenen hebben (kost aan firma's veel meer geld dan een iets hogere treinkaart.)
Uren in de file staan.... Pech, een ongeval of zo (kost aan firma's veel meer geld dan een iets hogere treinkaart.)
Maar TREIN te laat (of de prijzen stijgen een beetje), dan is België te klein.

Het zijn altijd twee maten en twee gewichten.
Vliegtuigen uren te laat.... het zal wel zijn redenen hebben (kost aan firma's veel meer geld dan een iets hogere treinkaart.)
Uren in de file staan.... Pech, een ongeval of zo (kost aan firma's veel meer geld dan een iets hogere treinkaart.)
Maar TREIN te laat (of de prijzen stijgen een beetje), dan is België te klein.










Euhm, waarom ga je ervan uit, dat er niet werd geklaagd over de prijzen in de luchtvaart? Het luchtverkeer steeg in de jaren negentig elk jaar spectaculair. Tot een paar jaar geleden. En de huidige prijzen houden nog altijd veel mensen uit het vliegtuig, hoor. En je ziet het ook heel goed aan de verschuiving van de traditionele luchtvaartmaatschappijen naar de low cost carriers. Is er echt niemand die de parallel durft trekken met de komende liberalisering?