Tiener komt om bij treinongeval (Loppem)

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Pierre

Bericht door Pierre »

Wover schreef:Of in Mortsel Oude God, want daar kan de lucht ook niet meteen weg e...
Ik neem daar zeer geregeld de trein, en heb nog nooit iemand zien wegvliegen als er eentje in volle vaart doorkomt. Zelfs al staan ze nog dicht bij de rand, maar de meesten zijn wel zo slim om tegen de muur te gaan staan.
thibaultbaert

Bericht door thibaultbaert »

uit tape van camera van nabijgelegen tankstation is gebleken dat ze niet is doorgereden maar is meegesleurd door windcirculatie van trein.

Ik neem iedere dag trein naar gent en zit meestal in gang aan deuren omdat er geen plaats is...ooit al es je voet tegen zo'n deur gezet terwijl je rijdt aan hoge snelheid en er passeert andere trein... zeker eens uitproberen dan zul je misschien eens beseffen dat het wel mogelijk is dat iemand meegesleurd is. en videobeelden zullen wel niet liegen!!!(beelden in beslag genomen door politie en niet vrijgegeven)

een ongeval is snel gebeurd en soms kan het je eigen fout zijn maar het blijft een spijtige zaak. Ikzelf kende het meisje zelf niet,maar een van me beste vriendinnen ging ermee in klas gezeten hebben. Ik hoop voor haar dat ze nooit jullie idiote vooroordelen van "eigen schuld" etc leest want het was haar schuld NIET.!!!

nog een opmerking: met de technologie van vandaag zouden die slagbomen perfect moeten werken maar dat is nog altij het geval niet... die ambtenaren met hun gele uniformen op de sporen zouden beter daar es naar kijken in plaats van met 10 te staan kijken of 1wissel werkt of met 10staan te kijken hoe er 1 écht aan het werk is.
5307

Bericht door 5307 »

daar zeg je iets,

dat kan gebeuren, zou absluut niet de eerste keer zijn dat iemand meegesleurd is door de snelheid van de wind van een voorbijrijdende trein...

maar je commentaar van 10 kijken 1 werken, ben ik niet mee akkoord ( moest je het nu nog over de stadsdiensten hebben, OK :wink: ). de mensen van infra beginnen niet zomaar te werken aan iets. zij moeten een plan volgen, en daarin zit de vitale 5 in. dit zijn de 5 maatregelen vooralleer ze mogen beginnen werken aan een installatie. de veiligheid staat op kop bij werken aan plaatsen waar het krioelt van de hoogspanning. je bent zeker al 2 mensen kwijt voor het aan weers kanten van de werken (+/-1km) 1 persoon te zetten voor het waarschuwen van de werkers als er een trein aankomt, dan heb je de baas van het groepje die alles controleerd en de veiligheid in het oog te houden bij de werken zelf, dan de werkers. er gaan meer regeltjes bij het "werken" bij de nmbs aan de infrastructuur dan je zou vermoeden...

maar ik heb alle respect voor de familie en vrienden van het slachtoffer.

en nogmaals, wij kunnen dat niet weten wat er gebeurt is, het komt ook maar van de media en internet...
nicken

Bericht door nicken »

thibaultbaert schreef:uit tape van camera van nabijgelegen tankstation is gebleken dat ze niet is doorgereden maar is meegesleurd door windcirculatie van trein.

Ik neem iedere dag trein naar gent en zit meestal in gang aan deuren omdat er geen plaats is...ooit al es je voet tegen zo'n deur gezet terwijl je rijdt aan hoge snelheid en er passeert andere trein... zeker eens uitproberen dan zul je misschien eens beseffen dat het wel mogelijk is dat iemand meegesleurd is. en videobeelden zullen wel niet liegen!!!(beelden in beslag genomen door politie en niet vrijgegeven)

een ongeval is snel gebeurd en soms kan het je eigen fout zijn maar het blijft een spijtige zaak. Ikzelf kende het meisje zelf niet,maar een van me beste vriendinnen ging ermee in klas gezeten hebben. Ik hoop voor haar dat ze nooit jullie idiote vooroordelen van "eigen schuld" etc leest want het was haar schuld NIET.!!!

nog een opmerking: met de technologie van vandaag zouden die slagbomen perfect moeten werken maar dat is nog altij het geval niet... die ambtenaren met hun gele uniformen op de sporen zouden beter daar es naar kijken in plaats van met 10 te staan kijken of 1wissel werkt of met 10staan te kijken hoe er 1 écht aan het werk is.
Ik kan u zeggen dat ik haar persoonlijk gekend heb ook,ik ben namelijk uit het naburige Brugge,dat ze werd meegesleurd was ik al van overtuigd om de eenvoudige reden omdat ik die overweg ook toevallig zeer goed ken,dat het haar eigen fout is,is zeker geen waar,al eens goed gezien naar die overweg daar :shock:
Wat die gele werkmannen betreft,ik vindt dit de harde werkers van de spoorweg,tis eerder in de bureaus dat ze daar moeten snoeien,kan u vertellen als ik naar een of ander bureau bel daar,dat ze altijd toevallig koffie zitten te drinken,toevallig zekers :shock:
Vergeet niet,deze mensen werken net als bouwvakkers in weer en wind,moeten soms risico's nemen en worden bestuurd,door jawel zo'n bureaumanneke(die plant de werken) die een bakje koffie ligt te drinken,dus val die mannen nie aan alstublieft,want ik ben er van overtuigd dat het hun fout niet is,kijk maar eens hoeveel van die werkmannen die in weer en wind s'nacht bezig zijn aan de bovenleidingen en al,terwijl onze bureauvriendjes niet willen werken dan en hun wijf liggen te naaien om hun kwakje kwijt te zijn,en denk dat je da even goed weet als ik!!! (kga u zeggen dat ze niet allemaal zo zijn daar,maar het een paar idioten zijn die de boel verzieken voor de rest)
Er gaan nu eenmaal serieuse veiligheidsprocedures gepaard bij spoorwerken,en deze moeten t'n alle tijden gevolgd worden,of men kan elke dag arbeiders van het spoor onder de grond draaien,wat niet de bedoeling is
en als ze net toevallig pauze nemen om te eten als u passeerd met d'n trein,als arbeider in weer en wind moet je om de zovele tijd kunnen eten of je houdt het simpelweg niet uit,kijk maar eens in de bouw,om 09.00 halen ze hunne frigobox boven voor de nodige proviant,en gelijk hebben ze,zonder te eten ben je in de kortste keer niks meer waard,verwarming hebben ze niet hè
En laat het duidelijk zijn,het is ook in mij ogen haar schuld niet,dit is een van de spooroverwegen waar ze serieus werk zullen aan hebben,vergeet niet dat die trein daar wel meermaals een een baan over steekt,ja ook grote drukke banen,zoals de baan van sint-michiels naar loppem,wordt dringend tijd dat NMBS en gemeentebestuur een serieus aan tafel gaan zitten
en vergeet niet,gevaar schuilt achter een klein hoekje,morgen kan het mij of u toer zijn,men is nooit vrij om een ongeluk te krijgen,of zwaar ziek te worden of zo iets,helaas moet daar een jonge goedlachse vriendelijk meisje het leven laten,maar das overmacht,voorkomen is nu de boodschap
Ik hoop dat je het goeie bolleke gekleurd hebt op u stembrief,want deze zitten er meestal ook voor veel tussen: laksheid en dergelijke meer

Ik wil u ook vertellen,dat het nogmaals onze sensatiepers is die weer en nogmaals olie op het vuur gesmeten te hebben,met name dat ze tussen de slagbomen zou geslalomt hebben,wat dus zeker niet gebuert is (er zijn nu zelf beelden van die het kunnen bevestigen)
We zouden beter de belgische pers eens samen aanvallen,met al hun vooroordelen en zevers die totaal nie kloppen
En vergeet niet,je hebt echt wel van die mensen die zelf problemen gaan zoeken door te slalomen tussen slagbomen,die zoeken het dus zelf hè,en ook zelfmoorden staan we machteloos tegen,das nu eenmaal een maatschappelijk probleem,waar we zeer machteloos tegen staan!!!
Maar hier betreft het een ongeval,die zeker te betreuren is,en geloof me toen ik het las,kan u garanderen dat men hart vanbinnen hier brak hè :cry:
Maar ons leven gaat verder,en we moeten genieten van ieder dag die komt,maar vergeten zullen we haar nooit hoor!!!!

en als je hier verkeerde dingen zou lezen,geloof me,je zou beter de persmannekes gaan aanvallen,want het is op die persberichten dat ze reageren

OPROEP : geloof nooit zomaar alles blindeling wat er in de pers komt,vergeet niet dat het tegenwoordig in het leerplan zit in het onderwijs om u daar attent op te maken,dat niet alles klopt wat ze zeggen,schrijven en ze meestal er nog een schepke bovenop doen!!!!

Groeten van een Bruggeling
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

'Zomaar' meegesleurd door de windcirculatie geloof ik toch niet echt, ze! :? Er moet wel wat meer mee te maken gehad hebben!

En ik spreek uit ervaring, want zelf heb ik er al duizenden keren met mijn fiets voor de slagbomen gestaan. Als dat meisje plotseling door de trein zou meegezogen geweest zijn, dan zou ik zelf ook al lang door zijn trein meegesleurd geweest zijn, want ik sta dan meestal ook zeer dicht tegen de slagbomen. Het doet wel raar als er een trein passeert, omdat de overweg in een verkante bocht ligt, zodat de trein redelijk hoog boven je uittorent.
Oké, je haar gaat wel even in de lucht staan door de windcirculatie veroorzaakt door de trein, maar ik heb er nog nooit het gevoel gehad van of met mijn fiets meegesleurd te worden! :?
Ik denk dus dat ze aan die overweg aan de linkerkant of zo moet gestaan hebben, daar waar er geen slagboom is als het effectief ook waar is dat ze meegezogen geweest is.

Daarmee wil ik niet onmiddellijk zeggen dat het haar schuld is, dat zou zwart-witdenken zijn. Maar uit eigen ervaring weet ik dat als je achter de slagbomen staat, de kans om meegezogen te worden wel erg klein is.

Zelf passeer ik nog dagelijks tweemaal over die overweg en het doet me wel nog altijd iets die bloemen, kransen en het doodsprentje daar te zien liggen. Ook haar fietszadel ligt er bij!

Groeten van een Loppemnaar
paljas

Bericht door paljas »

thibaultbaert schreef:uit tape van camera van nabijgelegen tankstation is gebleken dat ze niet is doorgereden maar is meegesleurd door windcirculatie van trein.

1) Ge hebt van horen zeggen dat er camerabeelden zijn zeker? Beveiligingscamera's worden enkel toegewend op het terrein zelf, dus zeker niet 150m verder.

2) Om meegezogen te worden moet je al op minder dan 1m van de passerende trein staan. Zelf heb ik het al meegemaakt dat ik op 2m van een passerende Eurostar, aan 200km/h, stond. En aangezien de afstand aan de overweg in Loppem minimum 4m is, dan moet ze toch wel héééééél ver voorbij de slagbomen gestaan/geslalomd hebben. Hoe spijtig deze zaak ook is voor haarzelf en familie.... Het is en blijft haar eigen schuld.

3) Als ge toch zo blind zijt om maar 10 luiaards tegen 1 werkende te zien: kruip terug op uw mesthoop, boertje. Of moeten we blijven verderwerken als er een trein passeert? Of vergeet je ook dat er verschillende specialiteiten zijn aan het spoor? Maar waarschijnlijk ben je te dom om dit allemaal te begrijpen.

Groeten van een Loppemnaar!!
Tim

Bericht door Tim »

thibaultbaert schreef:nog een opmerking: met de technologie van vandaag zouden die slagbomen perfect moeten werken maar dat is nog altij het geval niet...
Zelfs de modernste technologie is niet onfeilbaar... :roll:
Als je een beter systeem weet voor de werking van een overweg, niets houd je tegen dit eens te gaan voorstellen :P
nicken

Bericht door nicken »

Tim schreef:
thibaultbaert schreef:nog een opmerking: met de technologie van vandaag zouden die slagbomen perfect moeten werken maar dat is nog altij het geval niet...
Zelfs de modernste technologie is niet onfeilbaar... :roll:
Als je een beter systeem weet voor de werking van een overweg, niets houd je tegen dit eens te gaan voorstellen :P
een nieuwe uitvinding mss,kan veel n€rokes in het laatje brengen :D
Wover

Bericht door Wover »

een slagboom die onder spanning staat met een elektrisch veld van 2m waarin je geëlectrocuteerd wordt?
groentje

Bericht door groentje »

Ik geloof niet dat het haar schuld was. Wel dat ze onvoorzichtig was, ook ik woon langs een spoorweg, en moet dagelijks wel een paar keer een overweg over op een lijn waar 160 wordt gereden. Je voelt duidelijk een luchtverplaatsing, maar dat meisje moet wel al heel erg licht geweest zijn om daardoor onder de trein te kunnen belanden.
Ohja, werkt er een kennis van jou voor de politie? Dan denk ik dat je beter geen vertrouwelijke informatie over het onderzoek zomaar open en bloot op een internetforum zet.
Er zijn veel veiligheidssystemen ingebouwd in een overweg, hoor, maar feilloos is er geen enkel. Zelfs niet de meest geavanceerde. En tenslotte moeten we ook treinen kunnen rijden. Het is nu eenmaal niet verantwoord een sneltrein te verplichten bij elke overweg aan 5 km/h te laten overkruipen. Dan kunnen we morgen beter de boeken toe doen...
Speedy

Bericht door Speedy »

paljas schreef:

1) Ge hebt van horen zeggen dat er camerabeelden zijn zeker? Beveiligingscamera's worden enkel toegewend op het terrein zelf, dus zeker niet 150m verder.

2) Om meegezogen te worden moet je al op minder dan 1m van de passerende trein staan. Zelf heb ik het al meegemaakt dat ik op 2m van een passerende Eurostar, aan 200km/h, stond. En aangezien de afstand aan de overweg in Loppem minimum 4m is, dan moet ze toch wel héééééél ver voorbij de slagbomen gestaan/geslalomd hebben. Hoe spijtig deze zaak ook is voor haarzelf en familie.... Het is en blijft haar eigen schuld.

3) Als ge toch zo blind zijt om maar 10 luiaards tegen 1 werkende te zien: kruip terug op uw mesthoop, boertje. Of moeten we blijven verderwerken als er een trein passeert? Of vergeet je ook dat er verschillende specialiteiten zijn aan het spoor? Maar waarschijnlijk ben je te dom om dit allemaal te begrijpen.

Groeten van een Loppemnaar!!
Kleine reactie en dan maybe dit nutteloze topic afsluiten ?
Er zijn inderdaad videobeelden vd aanrijding maar dan wel gemaakt door de security-camera's vd firma net naast de overweg (= firma die anti-inbraak systemen verkoopt..)
Uit die beelden is gebleken dat het slachtoffer héél verstrooid/gehaast is geweest...niks luchtverplaatsing dus..
Ook de familie vh slachtoffer heeft daar vrede mee genomen..
(ben zelf v Loppem afkomstig & m'n moeder en zusje kennen familie in kwestie zeer goed.)
poyaud

Bericht door poyaud »

de helft van het forum is hier van loppem zekers ... :)
Dieselfreak

Re: Tiener komt om bij treinongeval (Loppem)

Bericht door Dieselfreak »

Patrick schreef:Nadat de trein Brugge-Kortrijk was voorbijgereden bleven de slagbomen dicht. Toch reed het meisje tussen de slagbomen door en werd daarbij gegrepen door de trein die richting Brugge reed.
In 2004 is in Wevelgem een jongetje van 8 op precies dezelfde manier om het leven gekomen. Het is toch ook áltijd hetzelfde ongeval dat gebeurt aan overwegen: men komt voor een overweg met gesloten signalisatie. Een trein komt langs. Men denkt: "De trein is gepasseerd, dus ik kan doorrijden." Men steekt over ondanks rood licht en neergelaten slagbomen en wordt vervolgens gegrepen door een trein uit de tegenovergestelde richting. Hoeveel keer is dat nu al niet gebeurd? :evil:

In Nederland staat bij elke gelijkgrondse kruising met een spoorweg een bord met daarop: "Wacht tot het rode licht gedoofd is, er kan nog een trein komen." In Frankrijk: "Un train peut en cacher un autre." (een trein kan een andere verbergen.)

Kan men een dergelijke waarschuwing in België dan niet plaatsen bij overwegen? Daarnaast snap ik niet hoe iemand van 16 jaar zoiets doms kan doen. Als je een straat wil oversteken en je ziet uit één richting een auto komen, denk je, als die wagen gepasseerd is, toch ook niet: "Die auto is gepasseerd, dus de weg is vrij."?

Tot slot, ik geloof ook niets van dat verhaal van dat ze door de luchtverplaatsing meegezogen is. Om dezelfde redenen als hier al vernoemd zijn.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
poyaud

Bericht door poyaud »

het is tog normaal dat je moet wachten als 1 de slagbomen naar beneden zijn en 2 de rode lichten nog branden . Waarom dan nog extra borden plaatsen ? ik vind het totaal nutteloos. ROOD = STOPPEN
nicken

Re: Tiener komt om bij treinongeval (Loppem)

Bericht door nicken »

Dieselfreak schreef:
Patrick schreef:Nadat de trein Brugge-Kortrijk was voorbijgereden bleven de slagbomen dicht. Toch reed het meisje tussen de slagbomen door en werd daarbij gegrepen door de trein die richting Brugge reed.
In 2004 is in Wevelgem een jongetje van 8 op precies dezelfde manier om het leven gekomen. Het is toch ook áltijd hetzelfde ongeval dat gebeurt aan overwegen: men komt voor een overweg met gesloten signalisatie. Een trein komt langs. Men denkt: "De trein is gepasseerd, dus ik kan doorrijden." Men steekt over ondanks rood licht en neergelaten slagbomen en wordt vervolgens gegrepen door een trein uit de tegenovergestelde richting. Hoeveel keer is dat nu al niet gebeurd? :evil:

In Nederland staat bij elke gelijkgrondse kruising met een spoorweg een bord met daarop: "Wacht tot het rode licht gedoofd is, er kan nog een trein komen." In Frankrijk: "Un train peut en cacher un autre." (een trein kan een andere verbergen.)

Kan men een dergelijke waarschuwing in België dan niet plaatsen bij overwegen? Daarnaast snap ik niet hoe iemand van 16 jaar zoiets doms kan doen. Als je een straat wil oversteken en je ziet uit één richting een auto komen, denk je, als die wagen gepasseerd is, toch ook niet: "Die auto is gepasseerd, dus de weg is vrij."?

Tot slot, ik geloof ook niets van dat verhaal van dat ze door de luchtverplaatsing meegezogen is. Om dezelfde redenen als hier al vernoemd zijn.
Wat borden betreft,er is nu een campagne hoor,bij mij hier vlak in de buurt in sint-andries brugge,staan er zelf 4 zo'n borden vlakbij de overweg (pastoriestraat)

je kan het hier eens bekijken

http://www.ikbenvoor.be/content.aspx?id=963&
Plaats reactie