ETCS in België
Re: ETCS in België.
Alle jockey bestuurders in Kortrijk hebben er wel al een dag opleiding op zitten van de ETCS van de I11. Ze zijn daarvoor naar Oostende moeten gaan.
Re: ETCS in België.
Een 25-tal per richting, van Antwerpen naar verschillende bestemmingen in zuid-Europa.jan_olieslagers schreef: ↑11 feb 2018, 19:03 Als ik mag verdergaan op dit zijspoor: wat passeert er daar zoal aan goederentreinen? Hoeveel, en waarheen/waarvandaan?
Re: ETCS in België.
Dan kan men al beginnen met TBL2 on-board materiaal uit de ICE en Thalys te slopen, die op hun lange ritten voor 1 enkel zeer kort gedeelte TBl2 moeten hebben.
Of moeten ICE en Thalys-stellen dan opnieuw gehomologeerd worden? (wegens wijzigingen aan de veiligheidsuitrusting?)

Re: ETCS in België.
deze lijn is blijkbaar niet erg populair bij niet NMBS operatoren. Het grootste deel van trajecten op Basel ( en verder naar Italie ) gebeurt over Aachen (West) en een overvolle Rijn corridor ...
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: ETCS in België.
Tsja, dat is een beetje mijn fout hé, maar ik had dan ook gevraagd of we op een zijspoor mochten.
Misschien afsplitsen naar een apart draadje, bv. "goederentrafiek op L165" of zo?
Misschien afsplitsen naar een apart draadje, bv. "goederentrafiek op L165" of zo?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: ETCS in België.
En wat levert dat precies op?IGBT-6000 schreef: ↑13 feb 2018, 11:34 Dan kan men al beginnen met TBL2 on-board materiaal uit de ICE en Thalys te slopen, die op hun lange ritten voor 1 enkel zeer kort gedeelte TBl2 moeten hebben.
Of moeten ICE en Thalys-stellen dan opnieuw gehomologeerd worden? (wegens wijzigingen aan de veiligheidsuitrusting?)![]()
Re: ETCS in België.
Een lagere kans op storingen, elk electronisch systeem kan nu eenmaal storingen veroorzaken.
Re: ETCS in België.
De Thalys gebruikt zijn TBL2-installatie ook om de TBL1 -bakens en de krokodillen rond Brussel uit te lezen. Zolang dit laatste stukje geen ETCS krijgt moet de TBL2 aan boord dus blijven.
Re: ETCS in België.
Met andere woorden; ten lange leste ziet men het bos niet meer door de bomen in die beveiligingssystemen, wat dan zorgt voor onnodige kosten en steeds meer complexiteit. Mijnen hoed af voor de mensen bij Infrabel die met die systemen bezig zijn.
Re: ETCS in België.
Er rijden blijkbaar HLE21's rond met ETCS. Ik dacht dat dat type loc uit roulatie zou worden genomen en dus geen ETCS zou krijgen?
Bijkomend vraagje: kan het dat een loc met ETCS, gekoppeld aan I11'en, een noodremming uitvoert wanneer er een deur van het rijtuig al rijdend wordt geopend? Is er dan toch controle op sluiting van de deuren?
Bijkomend vraagje: kan het dat een loc met ETCS, gekoppeld aan I11'en, een noodremming uitvoert wanneer er een deur van het rijtuig al rijdend wordt geopend? Is er dan toch controle op sluiting van de deuren?
Re: ETCS in België.
Een reeks 21 met etcs? Dat is het eerste dat ik er van hoor. Ken je dook een nr van de loc?
Re: ETCS in België.
Ik ben 99% zeker dat je je vergist en dat deze geen ETCS heeft.
Op zo'n locs ETCS installeren zou een enorme ombouw vragen, dat zou zeker niet aan onze aandacht ontsnapt zijn...
Re: ETCS in België.
Net daarom ook mijn verbazing. Men moet heel de stuurtafel ombouwen en vanaf nul ontwerpen omdat de huidige stuurtafel totaal ongeschikt is om etcs schermen te ontvangen.