Asterix schreef: ↑03 mar 2018, 07:17
Ducktape schreef: ↑01 mar 2018, 23:53
Hopelijk komt (eindelijk) de 1200(?) oproep snel in dienst zodat we jullie beter kunnen bereiken. Hoe minder tussenschakels, hoe liever.
En ik kan trouwens hetzelfde zeggen hoor, als er iets van problemen zijn, bel ons dan eens op zodat we weten wat er aan de hand is. Tegenwoordig gaat het al beter dan enkele jaren terug, maar er is nog steeds ruimte voor verbetering.
Het systeem om via een snelcode het seinhuis te bereiken wordt nog niet meteen ingevoerd. De invoering is door technische problemen al zeker uitgesteld tot eind dit jaar. We hebben hier trouwens al eens een discussie gevoerd over het bellen naar bestuurders. Laat ons zeggen dat niet elke bestuurder zo een telefoontje apprecieert.
Dan nog iets over ARS: het is perfect 'normaal' dat je in een ARS-zone voor een gesloten sein staat zonder kruisend verkeer. Het wil gewoon zeggen dat volgens het systeem jouw 'slot' nog niet mag worden gegeven (klokje).
Toen ik 4 en half jaar geleden begonnen ben ging die 1200 oproep al snel in dienst komen. En kijk eens aan, nog steeds geen vooruitgang.
Als er geen enkele kruising is moet een sein open staan, punt. In het All-Relais tijdperk kon het perfect, nu met ARS daarentegen... Sinds kort krijgen we berichten om energiezuiniger te rijden, als je dan 5 seconden te vroeg een 2G sein passeert en je ziet in de verte het sein van rood naar groen verspringen, dat is om uw kas op te fretten hoor. Waarom zou je dan nog moeite doen om energiezuinig te rijden als we toch tegengehouden worden door dat systeem. In Vilvoorde moet het veranderen, punt. In Sint-Niklaas was het ook dikke miserie sinds ARS daar in dienst kwam, maar daar hebben ze het systeem aangepast zodat we eindelijk terug in 90% van de gevallen met groen binnen rijden en groen vertrekken. Dus de aanpassingen, ze kunnen! Er moet enkel moeite ingestoken worden.
Dat jullie zone om te beheren zo groot geworden is dat jullie geen tijd meer hebben om 1 specifieke trein in het oog te houden begrijp ik absoluut, overal zijn de besparingen te voelen... (Had zelfs eens gelezen (gelezen, dus of het waar is weet ik niet) dat er voor de uitrit van Brussel-Zuid richting Centraal nog maar 1 regelaar is voor de 19 sporen, dat is gewoon waanzin als het waar zou zijn...) Onder andere centralisatie zorgt er gewoon voor dat de stiptheid zo'n duik neemt. Om over elke potentiële seinvoorbijrijding te zwijgen. Hoe meer seinen op rood, hoe groter de kans wordt uiteraard, en waarom? Omdat een klok het verbiedt.