Dat heb ik ook al gemerkt, als je weet hoe het moet lukt het altijd, maar het lukt de tbg vaak niet om het erop te krijgen. Als ik als bestuurder hen dan uitleg hoe het moet krijg ik vaak de reactie: ah amai dat wist ik niet.. (pas op, 't is ook niet de gewone manier, die kennen ze allemaal, maar 't is hoe je het doet als het niet onmiddellijk lukt...)
1.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
In de luchtvaart spreekt men toch ook over 'Economy'? Het zou trouwens kunnen helpen om reizigers met een biljet 1e klas die in de 2e terechtkomen, eraan te herinneren dat ze niet op hun plaats zitten. Zeker bij een Desiro kan er twijfel ontstaan.Portbou schreef: ↑01 apr 2018, 01:031.
Omdat dat weinig commercieel is.
Vergezochte maar duidelijke vergelijking : Bij Starbucks hebben ze drie maten voor je koffie : tall, grande en venti. Van “small” is er geen sprake.
2.
Omdat het geen nut heeft in tweede klasse : het is perfect toegelaten om met een eersteklasbiljet in tweede klasse te zitten.
Waar zit het probleem? Kan de software niet steeds "Realtime" proberen en als dat niet lukt terug vallen op de modus zonder Realtime? Waarom moet een begeleider of bestuurder dat manueel kiezen/omschakelen? En neen: de 1% uitzondering mag niet de reden zijn. Dan moet men de "1%" situatie maar voorzien van extra handelingen...CursorX schreef: ↑31 mar 2018, 20:51Dat heb ik ook al gemerkt, als je weet hoe het moet lukt het altijd, maar het lukt de tbg vaak niet om het erop te krijgen. Als ik als bestuurder hen dan uitleg hoe het moet krijg ik vaak de reactie: ah amai dat wist ik niet.. (pas op, 't is ook niet de gewone manier, die kennen ze allemaal, maar 't is hoe je het doet als het niet onmiddellijk lukt...)