Steve schreef: ↑01 apr 2018, 10:23
En vandaag opnieuw een onderbreking wegens "personen op de sporen" op dezelfde plaats.
Waarom verbaast mij dat niet langs L28 , het zou niet de eerste keer zijn dat er een groep zigeuners in de bosjes tussen Brussel-West en Simonis aan de kant van spoor 2 zit. Vorig jaar zaten er zelfs een paar aan het oud station van Laken tussen Brussel-Noord en Bockstael die de politie en Securail maar niet weg kregen.
En deze namiddag opnieuw wegens overstekende persoon in Brussel-West. De aanrijding gisteren (zonder dodelijke afloop) was dan weer van iemand die tussen beide sporen lag te slapen.
In Aalter wordt er gesproken over een geluidsmuur rond L50A. De burgemeester wordt als volgt geciteerd in een minder kwaliteitsvolle krant:
"De sporen liggen rond het station van Aalter ook onder het maïsveld en dat is een goede zaak voor het geluid."
Allen daarheen voor de foto!
FLV-FGSP schreef: ↑11 apr 2018, 14:22
In Aalter wordt er gesproken over een geluidsmuur rond L50A. De burgemeester wordt als volgt geciteerd in een minder kwaliteitsvolle krant:
"De sporen liggen rond het station van Aalter ook onder het maïsveld en dat is een goede zaak voor het geluid."
Allen daarheen voor de foto!
Bedoeld wordt uiteraard 'maaiveld'.
Sporen onder het maïsveld .. Is dat dan zoiets als het voetbalplein van Brugge onder het aardappelveld?
Afgelopen weekend zijn de wissels naar de uitwijk/wachtsporen in Zwijndrecht uitgenomen. Eerder was al de bovenleiding verwijderd.
Voordeel: een trage trein zal nu niet meer aan de kant worden gezet ten gunste van een IC
Nadeel: een trage trein kan nu niet meer aan de kant worden gezet ten gunste van een IC
thejay schreef: ↑16 apr 2018, 14:12
Afgelopen weekend zijn de wissels naar de uitwijk/wachtsporen in Zwijndrecht uitgenomen. Eerder was al de bovenleiding verwijderd.
Voordeel: een trage trein zal nu niet meer aan de kant worden gezet ten gunste van een IC
Nadeel: een trage trein kan nu niet meer aan de kant worden gezet ten gunste van een IC
Een nieuwe stap in de Infrabel-rationalisatie.
Dat werd bijna uitsluitend gebruikt door goederentreinen. Sinds de indienstname van de Antigoontunnel rijden die daar niet meer, dus worden de uitwijksporen niet meer gebruikt en gaan ze weg.
Vernieuwen zou enkele M€ kosten, die investeert Infrabel liever elders.
thejay schreef: ↑16 apr 2018, 14:12
Afgelopen weekend zijn de wissels naar de uitwijk/wachtsporen in Zwijndrecht uitgenomen. Eerder was al de bovenleiding verwijderd.
Voordeel: een trage trein zal nu niet meer aan de kant worden gezet ten gunste van een IC
Nadeel: een trage trein kan nu niet meer aan de kant worden gezet ten gunste van een IC
Een nieuwe stap in de Infrabel-rationalisatie.
Dat werd bijna uitsluitend gebruikt door goederentreinen. Sinds de indienstname van de Antigoontunnel rijden die daar niet meer, dus worden de uitwijksporen niet meer gebruikt en gaan ze weg.
Vernieuwen zou enkele M€ kosten, die investeert Infrabel liever elders.
Nochtans werden die wijksporen constant gebruikt tijdens werken in de Kennedytunnel. De E7xx Ant-Poperinge/Lille werd dan beperkt tot Zwijndrecht, om daarna ff door te rijden naar de wijksporen en daar van kant te keren. Nu is het dus gedaan met treinen tussen Sint-Niklaas en Zwijndrecht, want wegens gebrek aan een vertreksein is het vertrek daar nu niet meer eenvoudig mogelijk.
Weer wat flexibiliteit op L59 weg dus, na de opbraak van de wissels aan Y.Antwerpen-Zuid in 2016 of 2017...
Ducktape schreef: ↑16 apr 2018, 16:18
Nochtans werden die wijksporen constant gebruikt tijdens werken in de Kennedytunnel. De E7xx Ant-Poperinge/Lille werd dan beperkt tot Zwijndrecht, om daarna ff door te rijden naar de wijksporen en daar van kant te keren. Nu is het dus gedaan met treinen tussen Sint-Niklaas en Zwijndrecht, want wegens gebrek aan een vertreksein is het vertrek daar nu niet meer eenvoudig mogelijk.
Weer wat flexibiliteit op L59 weg dus, na de opbraak van de wissels aan Y.Antwerpen-Zuid in 2016 of 2017...
Dat maneuver is nog steeds mogelijk, het moet nu wel in hoofdspoor gebeuren maar dat is geen probleem als de tunnel toch dicht is.
Op za. 21 en za. 28/04 rijden er GEEN treinen tussen Mol en Herentals. Dit wegens werken aan het spoor. De NMBS legt bussen in tussen Mol en Herentals.
Reden: Infrabel vernieuwt een duiker onder de spoorlijn in de omgeving van Rauwelkoven in Geel, als voorbereiding op de aanleg van de fietsostrade Balen-Herentals.