En de ebp bediening "valideren" , een dagje heen en weer rijden ?
werken: langs de spoorlijn
Re: BENELUX
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: BENELUX
wat betreft wissels in Mechelen aan Y-Abeelstraat eens gekeken in het voorbijrijden. De wissels liggen er al, maar nog geen aandrijving. Daar zal dus nog enige tijd voor nodig zijn vermoed ik...
spoorwegrealist
Re: BENELUX
Ik kan me eigenlijk nauwelijks voorstellen dat dat niet binnen het recente weekend met werkzaamheden had gepast.
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Er zijn wel meerdere zaken binnen de spoorwegen waar jij je geen goed beeld van kan vormen

Zolang die sturing er niet aanhangt ligt die wissel vast en bestaat hij dus eigenlijk nog niet. Eens de sturing aangesloten is moet de rest van de stuurketen, en dus de halve seininrichting, ook werken. Dat zal pas voor een volgende fase voorzien zijn. Spoorwegen bouwen is niet eenvoudig, er is niets dat op 1-2-3 gefixt is.
Re: BENELUX
Dat hij het nog niet doet, is geen probleem. Het gaat me erom dat de werkzaamheden waarvoor een buitendienststelling nodig is, niet in 1 weekend worden afgewerkt. Dat vind ik zeer opmerkelijk want dat heb ik ook al anders gezien. Ik ben dus op zoek naar de oorzaken daarvan.Shrek schreef: ↑07 mei 2018, 23:20Zolang die sturing er niet aanhangt ligt die wissel vast en bestaat hij dus eigenlijk nog niet. Eens de sturing aangesloten is moet de rest van de stuurketen, en dus de halve seininrichting, ook werken. Dat zal pas voor een volgende fase voorzien zijn. Spoorwegen bouwen is niet eenvoudig, er is niets dat op 1-2-3 gefixt is.
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Alles samenproppen maakt een werf veel complexer en dus duurder en kan mogelijk zelfs de totale duurtijd van het project verlengen omdat je minder efficiënt kan werken.rvdborgt schreef: ↑08 mei 2018, 20:48 Dat hij het nog niet doet, is geen probleem. Het gaat me erom dat de werkzaamheden waarvoor een buitendienststelling nodig is, niet in 1 weekend worden afgewerkt. Dat vind ik zeer opmerkelijk want dat heb ik ook al anders gezien. Ik ben dus op zoek naar de oorzaken daarvan.
Re: BENELUX
Herinner je je de buitendienstelling van de Noordzuidverbinding vorig jaar: 3 dagen (lang weekend) voor de hele wisselpuzzel tussen Brussel-Zuid en ingang NZV.rvdborgt schreef: ↑08 mei 2018, 20:48 Dat hij het nog niet doet, is geen probleem. Het gaat me erom dat de werkzaamheden waarvoor een buitendienststelling nodig is, niet in 1 weekend worden afgewerkt. Dat vind ik zeer opmerkelijk want dat heb ik ook al anders gezien. Ik ben dus op zoek naar de oorzaken daarvan.
Groetjes,
Rian
Nu in Roosendaal: lang weekend van 4 dagen (en deels 5e dag), weekend 5/6 mei, en nu nog eens 2/3 juni en 9/10 juni, die laatste schijnbaar enkel voor spoor 1A. Ik kan me dus ook de vraag stellen wat Prorail allemaal aan het doen is in Roosendaal dat ze meer dan 10 dagen nodig hebben? Ik ben er van overtuigd (of hoop het toch ten minste) dat Infrabel niet nodeloos een belangrijke spooras buiten dienst stelt als het niet nodig is omwille van fysische redenen of omwille van de veiligheid van de spoorwerkers.
spoorwegrealist
Re: BENELUX
Soms zijn er inderdaad fysiche redenen dat het niet anders kan, de veiligheid van spoorwerkers kan je in principe ook garanderen door op één spoor te rijden.
Economische motieven tellen echter ook mee bij het plannen van werken. Bijvoorbeeld de grote vernieuwingswerken tussen Leuven en Ottignies hadden ook gekund zonder een hele week buiten dienst te gaan maar met veel nachtwerk en weekendwerk.
Dit had de situatie echter veel complexer (omleiding HKM's) en vele malen duurder gemaakt zodat men gekozen heeft voor een TLO van meerdere dagen.
Werven plannen heeft zeker niet als enige doel zo weining mogelijk hinder voor de reizigers veroorzaken, het is altijd een evenwicht zoeken tussen de kosten en de hinder voor de reizigers.
Re: BENELUX
ProRail moest daarvan ook eerst overtuigd worden. Pas sinds enkele jaren is het aantal door werkzaamheden veroorzaakte extra reizigersminuten een van de criteria waarop de uitvoeringsvariant voor een bepaald project wordt gekozen. Voordien werd daar niet serieus naar gekeken en gleed men steeds verder naar de variant die voor ProRail het minste geld kostte. Nu wordt er tenminste een echte afweging gemaakt. Bij Infrabel is dat voor mij een groot vraagteken.
Groetjes,
Rian
Re: BENELUX
Shrek schreef: ↑24 mei 2018, 10:55Soms zijn er inderdaad fysiche redenen dat het niet anders kan, de veiligheid van spoorwerkers kan je in principe ook garanderen door op één spoor te rijden.
Economische motieven tellen echter ook mee bij het plannen van werken. Bijvoorbeeld de grote vernieuwingswerken tussen Leuven en Ottignies hadden ook gekund zonder een hele week buiten dienst te gaan maar met veel nachtwerk en weekendwerk.
Dit had de situatie echter veel complexer (omleiding HKM's) en vele malen duurder gemaakt zodat men gekozen heeft voor een TLO van meerdere dagen.
Werven plannen heeft zeker niet als enige doel zo weining mogelijk hinder voor de reizigers veroorzaken, het is altijd een evenwicht zoeken tussen de kosten en de hinder voor de reizigers.
Wat verstaat men onder fysische redenen?
Re: werken: langs de spoorlijn
fysische reden: als er geen spoor beschikbaar is (uitgebroken bv.) zodat de trein er simpelweg niet kan rijden.
spoorwegrealist
Re: werken: langs de spoorlijn
Heeft er iemand enig idee wat voor dringende werkzaamheden er deze week op lijn 58 zijn? Er zijn geen posters over en de gewijzigde dienstregeling (+7 bij aankomst in Gent-Sint-Pieters, aansluiting op de 4xx gaat verloren) is nog maar zeer recent in de NMBS-planner opgenomen. De wijzigingen zitten niet in de internationale planners, dus ze zaten niet in de updates van afgelopen vrijdag (om maar aan te geven dat het redelijk laat gepland is).
Groetjes,
Rian
Groetjes,
Rian
Re: werken: langs de spoorlijn
Rian, betreft wisselwerken te Gent-Dampoort met lokale omleidingen via de bundels van Gent-Zeehaven en dus tijdverlies.