Tool maakt wegwijs in tarieven NMBS

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Jean

Bericht door Jean »

Een online tool, op de website van de NMBS, helpt de reizigers om wegwijs te raken uit de vele tariefmogelijkheden bij het spoor.

Uit het vorige jaarverslag van de ombudsdienst van het spoor bleek dat heel wat reizigers klachten hadden over de complexiteit van de tarieven.

"De tariefstructuur is nog steeds niet veranderd, maar er is wel een interessante formule opgericht die voor de reiziger de voordeligste reisformule uitzoekt", aldus ombudsman Guido Herman.

Via het softwareprogramma "Sefora" kan de reiziger onder de rubriek "hoeveel kost je reis" op zoek naar de beste formule die voldoet aan de specifieke noden van de treinreiziger.

"De reiziger weet niet altijd welke mogelijkheden er zijn. Dit systeem fungeert als een soort gids.

Door enkele gegevens in te voeren berekent de tool de voordeligste formule voor de reiziger", aldus woordvoerder Jochem Goovaerts.

Dit systeem omzeilt voor een deel de complexere tariefstructuur van de NMBS.

Volgens de ombudsdienst van de NMBS is dit systeem een eerste stap in de goede richting.

Bij de tariefaanpassingen van 1 februari 2007 zal de NMBS waarschijnlijk niets veranderen aan de structuur van de verschillende tarieven.

bron : http://www.gva.be/nieuws/Binnenland/def ... 6C103B5BF0

Website Sefora (NMBS)

.
Laatst gewijzigd door Jean op 18 okt 2006, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Wover

Bericht door Wover »

Bestaat toch al heel lang hoor, al van voor de nieuwe website.
Pieter

Bericht door Pieter »

Ik heb 2 weken geleden een mailtje gestuurd naar de klantendienst van de nmbs met de vraag of ik voor mijn stageperiode ook een abonnement kan nemen aan schooltarief.

Tot op heden nog geen antwoord op gekregen, net zoals mijn mail naar iemand die de stages binnen de nmbs regelt.

Ik zou zeggen, proficiat NMBS voor jullie vlotte communicatie.

Gelukkig waren er nog vriendelijke mensen aan het loket die mij vertelden dat ik een formulier moest laten invullen door de school...
Pierre

Bericht door Pierre »

Bestaat idd al heel lang, ze hadden zeker weer niets om de gazetten mee te vullen.
Plaats reactie