Infrabel boos op Siemens
Re: Infrabel boos op Siemens
Kan je bij SK's dan wél zijwaartse aanrijdingen krijgen? Dat impliceert dus een onveiligheid op ons net?
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Infrabel boos op Siemens
Begrijp iets niet, als de spoorstroomkring vrij is ,dan heeft de trein toch die zone verlaten . Dus die spoorstroomkring geeft toch informatie over een stuk spoor die begint of eindigt aan een vrije ruimtebalk (In het geval van kruisende sporen of wissels) Een reisweg komt toch maar vrij (stuk bij stuk) wanneer de spoorstroomkring niet meer kort gesloten is.Shrek schreef: ↑13 mei 2018, 14:40Een spoorstroomkring kan niet bepalen of een trein net wel of net niet voorbij het vrije profiel van het naastliggend spoor is. Daardoor zou je zijwaartse aanrijdingen kunnen krijgen. Met assentellers heb je een detectie wanneer de trein de eerste wissel oprijdt en gaat die pas weg wanneer hij de laatste wissel verlaat, je kan dus geen zijwaartse aanrijdingen krijgen.nighttrain schreef: ↑13 mei 2018, 14:31 Hoe bedoel je met "niet nauwkeurig genoeg.."?Uit welk oogpunt?
Re: Infrabel boos op Siemens
De frequentiestroomkringen zijn niet zo makkelijk te maken in een wisselstraat door begrenzing aantal frekwenties.
Inderdaad de begrenzing van frequentiestroomkringen (zonder zaagsnedes in de rails) is slechts op een paar meter "zeker".
Inderdaad de begrenzing van frequentiestroomkringen (zonder zaagsnedes in de rails) is slechts op een paar meter "zeker".
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Infrabel boos op Siemens
Om dat te vermijden heeft Infrabel net assentellers gelegd op die plaatsen, er is dus geen onveiligheid meer.
Re: Infrabel boos op Siemens
Neen, de spoorstroomkring begint niet aan de vrije ruimtebalk, maar halverwege tussen de 2 wissels. Die paar meter verschil zorgend dat de trein met zijn achterste nog voor de vrije ruimtebalk zit maar intussen al niet meer gedetecteerd wordt.nighttrain schreef: ↑13 mei 2018, 15:16 Begrijp iets niet, als de spoorstroomkring vrij is ,dan heeft de trein toch die zone verlaten . Dus die spoorstroomkring geeft toch informatie over een stuk spoor die begint of eindigt aan een vrije ruimtebalk (In het geval van kruisende sporen of wissels) Een reisweg komt toch maar vrij (stuk bij stuk) wanneer de spoorstroomkring niet meer kort gesloten is.
Assentellers kan je wel aan de vrije ruimtebalk plaatsen, die werken dus preciezer.
Re: Infrabel boos op Siemens
Je hebt toch ook nog wissels (roosters) met SK's. Waarom daar dan nog wel SK's? Op die plaatsen kan je vaak zelfs in een "bretelle" een kruisende reisweg trekken van zodra er is vrijgemaakt.
Waarom kan je SK's niet preciezer plaatsen?Shrek schreef: ↑13 mei 2018, 16:45Neen, de spoorstroomkring begint niet aan de vrije ruimtebalk, maar halverwege tussen de 2 wissels. Die paar meter verschil zorgend dat de trein met zijn achterste nog voor de vrije ruimtebalk zit maar intussen al niet meer gedetecteerd wordt.nighttrain schreef: ↑13 mei 2018, 15:16 Begrijp iets niet, als de spoorstroomkring vrij is ,dan heeft de trein toch die zone verlaten . Dus die spoorstroomkring geeft toch informatie over een stuk spoor die begint of eindigt aan een vrije ruimtebalk (In het geval van kruisende sporen of wissels) Een reisweg komt toch maar vrij (stuk bij stuk) wanneer de spoorstroomkring niet meer kort gesloten is.
Assentellers kan je wel aan de vrije ruimtebalk plaatsen, die werken dus preciezer.
Re: Infrabel boos op Siemens
Probleem is dat het hier allemaal heel eenvoudig wordt voorgesteld.
Er zijn ook inklinkingszones die een rol spelen in het vrijgeven van bepaalde wissels.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Infrabel boos op Siemens
Veel hangt er natuurlijk vanaf hoe het rooster juist is opgebouwd en wat de tussenafstanden tussen de wissels zijn. Niet elk rooster is hetzelfde.
Er is een minimumlengte voor een SK, bij een assenteller kan je ze bij wijze van spreken vlak naast elkaar plakken.
Infrabel boos op Siemens
Je hebt SK's die op verschillende wijze werken.
50Hz-SK, TFSK,...met elk hun voordelen en nadelen.
Bij TFSK is er zelfs een gebied waar de aangrenzende SK's elkaar overlappen zij het natuurlijk beperkt in lengte.
Dat heb je allemaal niet met ACAT en net daarom is het heel aantrekkelijk om roosters daarmee uit te rusten.
Het monteren gaat sneller, is minder gevoelig aan storingen (in principe
).
50Hz-SK, TFSK,...met elk hun voordelen en nadelen.
Bij TFSK is er zelfs een gebied waar de aangrenzende SK's elkaar overlappen zij het natuurlijk beperkt in lengte.
Dat heb je allemaal niet met ACAT en net daarom is het heel aantrekkelijk om roosters daarmee uit te rusten.
Het monteren gaat sneller, is minder gevoelig aan storingen (in principe

De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Infrabel boos op Siemens
Afgelopen week is Siemens in Brussel de software van de AC 100's komen updaten. Afwachten maar.
Re: Infrabel boos op Siemens
Kunnen ze die centraal updaten over ethernet netwerk ? En terwijl ze werken ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Infrabel boos op Siemens
Blijkbaar moest dit keet per keet (van de signalisatie) naast de sporen gebeuren en vielen de systeem hierbij heel even uit. De werken werden dan ook 's nachts uitgevoerd.