4303 schreef: ↑24 jul 2018, 00:45
En wat versta je dan onder commerciële geste? Je hebt al een gratis upgrade gekregen naar business premier. Volgende keer boeken en zorgen dat jullie dezelfde pnr nummer hebben. Dan worden jullie ( normaal gezien) niet uit mekaar gehaald. Je kan van Eurostar moeilijk verwachten dat ze van iedereen weet met wie ze samen reizen. Indien je dezelfde pnr nummer hebt weten ze dat wel en krijg je andere plaatsen bij naast mekaar.Er staat trouwens ook duidelijk in de vervoersvoorwaarden dat Eurostar ten alle tijde het recht heeft om uw zitplaats te wijzigen.
Die upgrade was inderdaad ruimschoots voldoende. Ik weet echter niet wat ik nog moet doen om zeker naast mijn vriendin te kunnen zitten, hoor. Ik heb recht op gratis tickets 1e klas en zij niet omdat ze niet bij de spoorwegen werkt en omdat we niet getrouwd zijn. Allemaal geen probleem maar:
1) ik
downgrade vrijwillig naar 2e klas om bij haar te kunnen zitten
2) we betalen dossierkosten aan het loket zodat we "zeker" naast mekaar kunnen zitten in 2e klas omdat het samen wordt geboekt
Waarom moet ik stappen 1 en 2 doorlopen als je dan toch uit mekaar wordt gehaald? En kunnen we anno 2018 beide systemen (intern spoorwegen + extern spoorwegen) dan niet combineren om toch samen te zitten in de laagste klas die wordt geboekt?
4303 schreef: ↑24 jul 2018, 00:45De trein naar Parijs vertrekt 4 min na de trein naar Brussel. Op een E320 gaat meer dan 900 man. Op een tmst/E300 gaan er een kleine 800. Men rekent voor een tmst 20 min boarding tijd en voor een E320 25 min. Dat is dan ook de reden waarom Parijs eerst mag boarden.
En waardoor al jaren aan een stuk reizigers voor Brussel recht moeten staan omdat de terminal in Londen nog altijd veel te klein is. Ik wacht nog altijd op de eerste dag dat ik daar een zitplaats vind.