Animatiefilm: EuroLiège
Het kon veel goedkoper, door de Oostelijke ringlijn uit te bouwen tot HSL. Geen geprul met een ondergondse lijn, geen dure werken om het oude gebouw niet te laten instorten door de werken, wellicht ook een eenvoudiger plan om alle lijnen te laten samenkomen...
Het Centraal Station hoefde zelfs niet eens afgebroken te worden, hoewel het nut ervan wellicht wel fel zou verminderd zijn, en de treinen misschien zouden vertrekken. Maar Quai d'Orsay heeft ook een nieuwe functie gekregen...
Natuurlijk, Luik was ter compensatie. Maar geef toe, Liège-Guillemins was toch echt wel aan vervanging toe. Misschien hoefde het niet zo groots opgevat, maar het wordt dus wel een pareltje. Een pareltje dat men ons, net zoals A'pen-C'aal, benijdt in het buitenland.
Het Centraal Station hoefde zelfs niet eens afgebroken te worden, hoewel het nut ervan wellicht wel fel zou verminderd zijn, en de treinen misschien zouden vertrekken. Maar Quai d'Orsay heeft ook een nieuwe functie gekregen...
Natuurlijk, Luik was ter compensatie. Maar geef toe, Liège-Guillemins was toch echt wel aan vervanging toe. Misschien hoefde het niet zo groots opgevat, maar het wordt dus wel een pareltje. Een pareltje dat men ons, net zoals A'pen-C'aal, benijdt in het buitenland.
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:39
- Locatie: Turnhout
Zeker, als je op geen cent moet kijken is de huidige oplossing wellicht een van de beste die er kon uitkomen. Maar we moeten niet overdrijven, hé, je ziet de Central liggen als je op de Oostelijke ringlijn rijdt. Zeker als je het combineert met een goede tram/metroverbinding, en zelfs zonder, ben je direct in het oude centrum. Het nieuwe Antwerpen ligt toch nog ergens anders (het Eilandje, het Zuid...) en breidt nog altijd uit.
en daar waar de madammen zitten zijn ze die gebouwen aan het afbreken,er komen apartementen(iets in sociale aard)toevallig deze week wist gaan meehelpen,met zo'n kot aan flenten te slaanSteC schreef:Dat soort project kan de wijk errond een volledig nieuw elan geven als er in geïnvesteerd wordt. Ik heb gezien hoe het de laatste 12 jaar met het Westerkwartier in Oostende gegaan is. Ze hebben toen nieuwe straten gelegd en renovatiepremies gegeven, en tegenwoordig is dit een nette volkswijk.

Ja, dat zou best wel kunnen, laten we hopen van niet, maar als je weet dat verschillende kunstwerken van L3 in het Pays de Herve reeds vernield zijn met graffiti, dan bloedt mijn hart. Hetzelfde bij de recentere kunstwerken in het Leuvense (en elders). Ik heb niets met de NMBS te maken (ben enkel pendelaar op traject Diest-Leuven), maar ik hou enorm van spoorwegen en als ik zie dat dat krapuul het patrimonium vernield heeft dan hoop ik dat ze toch ooit op heterdaad betrapt zullen worden en een fikse straf krijgen, of moeten wij op hun huizen en wagens ook beginnen spuiten?Wover schreef:Ik vrees dat het binnen de kortste keren besmeurd zal worden met graffiti en dat het er kil en grijs gaat uitzien ipv fris modern.
Vraagje,weet er eigenlijk iemand of de treinen die s'nachts stil staan,bijvoorbeeld in brugge,worden die eigenlijk bewaakt,om dergelijke besmeurde leukigheden te voorkomen.Kan mij iemand daar een antwoord op gevenwrpint schreef:Ja, dat zou best wel kunnen, laten we hopen van niet, maar als je weet dat verschillende kunstwerken van L3 in het Pays de Herve reeds vernield zijn met graffiti, dan bloedt mijn hart. Hetzelfde bij de recentere kunstwerken in het Leuvense (en elders). Ik heb niets met de NMBS te maken (ben enkel pendelaar op traject Diest-Leuven), maar ik hou enorm van spoorwegen en als ik zie dat dat krapuul het patrimonium vernield heeft dan hoop ik dat ze toch ooit op heterdaad betrapt zullen worden en een fikse straf krijgen, of moeten wij op hun huizen en wagens ook beginnen spuiten?Wover schreef:Ik vrees dat het binnen de kortste keren besmeurd zal worden met graffiti en dat het er kil en grijs gaat uitzien ipv fris modern.
nicken schreef:Vraagje,weet er eigenlijk iemand of de treinen die s'nachts stil staan,bijvoorbeeld in brugge,worden die eigenlijk bewaakt,om dergelijke besmeurde leukigheden te voorkomen.Kan mij iemand daar een antwoord op gevenwrpint schreef:Ja, dat zou best wel kunnen, laten we hopen van niet, maar als je weet dat verschillende kunstwerken van L3 in het Pays de Herve reeds vernield zijn met graffiti, dan bloedt mijn hart. Hetzelfde bij de recentere kunstwerken in het Leuvense (en elders). Ik heb niets met de NMBS te maken (ben enkel pendelaar op traject Diest-Leuven), maar ik hou enorm van spoorwegen en als ik zie dat dat krapuul het patrimonium vernield heeft dan hoop ik dat ze toch ooit op heterdaad betrapt zullen worden en een fikse straf krijgen, of moeten wij op hun huizen en wagens ook beginnen spuiten?Wover schreef:Ik vrees dat het binnen de kortste keren besmeurd zal worden met graffiti en dat het er kil en grijs gaat uitzien ipv fris modern.
Als ze bewaakt zouden worden dan zou er niet zoveel graffiti zijn, ofwel is de bewaking gewoon 's nachts aant kaarten

(trouwens, dit gebeurt evenveel overdag of als de treinen ergens 5minuten stilstaan in het verkeer...)
er is bewaking, maar je kan ni op elk rijtuig iemand zetten, die mensen doen hun ronde best wel tussen het materieel, maar een vorming heeft nu eenmaal de eigenschap een plaats te zijn waar je u goed kan verstoppen. het enige wat beter zou helpen is al het materieel achter slot en grendel zetten, maar daarvoor is te weinig geld, wetende welke omvang van loodsen je zou moeten plaatsen verspreid over het land.