Kan iemand aan deze onschuldige ziel uitleggen waarom Infrabel er tegenwoordig niet in slaagt om een perron te verharden met asfalt of klinkers?
Alle nieuwe perrons langs lijn 36 tussen Brussel en Leuven of die nieuwe perrons van de Noorderkempen zijn aangelegd met losse steentjes, wat heel plezant is voor de schoenen als 't regent (en gelukkig regent het niet veel in dit landje).
De NMBS zou bij elk verkocht biljet een potje schoensmeer moeten bijleveren.
vermoedelijk heeft het iets te maken met afvoer van water, verharde perrons zorgen voor veel water dat afgevoerd moet worden, verharden met grint wil zeggen minder water afvoeren, want het dringt door in de grond
En het zal ook wel goedkoper zijn.
Voor mij hoeven tegels ook niet zo nodig. Niet dat ik er tegen ben, maar het heeft wel iets, die gele of rode gemalen baksteen.
nicken schreef:En nee,niet door een privèfirma,of ze mogen alles 2 keer doen
Mocht dat zo zijn, dan nog zou het waarschijnlijk de fout van de NMBS zijn die ofwel slecht selecteert, ofwel te laks omgaat met leveranciers. Perrons spuiten is geen kerntaak en is niet iets dat de NMBS beter kan dan andere bedrijven: dus een uitstekende kandidaat voor uitbesteding.
Ik volg Frank hierin. Zorg dat in het contract staat dat er maar voor 1 beurt wordt betaald, maar dat het wel proper moet zijn. Ik stel het wat simpel voor, maar met een openbare aanbesteding is dat zeer betaalbaar te houden.
Waarom niet het systeem van grasdallen toepassen, maar dan zonder het gras. Dan heb je ineens een betonoppervlak met daartussen grint dat voor de drainage zorgt.
Concurrent schreef:Schrik hebben dat na het koper , ook gehele klinkers/tegels verdwijnen he
Zwiijgt er van Concurrent,tis nie te doen,het gaat hier tevens meestal om georganiseerde misdaad,meestal komen ze uit het noorden van Frankrijk,en zo verder,komen naar hun sjieke vriendjes in brussel en zoverder,en gaan hun dan wa uitleven,op kosten van de NMBS,de NMBS de dupe+ de werknemers die er werken