Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Slepen kan altijd maar het stuurrijtuig gebruiken van de I11 met een 27 mag niet. En vroeger al zeker niet want zo lang heeft de 27 zijn mux nog niet.
Re: Ongewone samenstelling.
Ja maar dat was altijd zonder stuurstandrijtuig voorop. De 27 trok dan altijd.
Groetjes,
RIan
Re: Ongewone samenstelling.
Ik dacht de 2 bistrorijtuigen als partyrijtuigen aangevuld met wat Spiegelpaleizen.
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: Ongewone samenstelling.
De trein naar Werchter (EXT 18000) was HLE 1817 + 4x M4 + resto + disco + 3x M4 + HLE 1820




-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
- Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)
Re: Ongewone samenstelling.
Trein 2140 (Arlon-Brussel) vandaag: in plaats van 9 dubbeldekkers één MS96, dus drie rijtuigen, dus eigenlijk 1/6 van de normale capaciteit
Met de excuses van de treinbegeleider...
Verstuurd vanaf mijn WIM met Tapatalk
Met de excuses van de treinbegeleider...
Verstuurd vanaf mijn WIM met Tapatalk
Re: Ongewone samenstelling.
Is MS96 niet sowieso de voorziene samenstelling tijdens de zomervakantie? Beluxtrains.net meldt alvast van wel ( http://www.beluxtrains.net/indexnl.php? ... /2018-2140 ). Wat niet wegneemt dat er twee stuks voorzien zijn en je dus nog steeds met een halvering van de wellicht al krappe capaciteit zit.
-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
- Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)
Re: Ongewone samenstelling.
De treinbegeleider heeft zich in ieder geval bij vertrek uit Namur, uit Gembloux en uit Ottignies uitgebreid geëxcuseerd, en heeft telkens uitgelegd dat er eigenlijk 9 dubbeldekkers hoorden te zijn. Volgens mij zijn er in Gembloux zeker reizigers op het perron achter gebleven. In Namen weet ik niet, daar was ik te druk bezig om zelf een plekje te veroveren [emoji56]
Verstuurd vanaf mijn WIM met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn WIM met Tapatalk
Re: Ongewone samenstelling.
IC 407 net zien passeren met de beide locs 18 vooraan de trein, enkel de eerste in dienst. Gezien de +24 reeds bij vertrek in Kortrijk weigerde de voorste loc wellicht dienst en heeft men de achterste dan maar omgelopen.
Mag zo'n samenstelling (met het laatste M6-rijtuig dus met het achterwerk vrij in de wind) 200 km/h op L2 rijden of is de snelheud dan beperkt tot 160? Gezien de voorspelde ophaling van vertraging tussen Leuven en Luik denk ik niet dat ze 'm via L36 zullen omleiden.
Mag zo'n samenstelling (met het laatste M6-rijtuig dus met het achterwerk vrij in de wind) 200 km/h op L2 rijden of is de snelheud dan beperkt tot 160? Gezien de voorspelde ophaling van vertraging tussen Leuven en Luik denk ik niet dat ze 'm via L36 zullen omleiden.
Re: Ongewone samenstelling.
Zal gebeurt zijn in de bundels. Kan zelfs zijn dat deze verwisseld is met de E405 of E406 om tijd te creëeren om de achterste loc te toeren. Normaal is er geen probleem om op L2 te rijden. Is al regelmatiger gebeurt.Steve schreef: ↑14 aug 2018, 09:14 IC 407 net zien passeren met de beide locs 18 vooraan de trein, enkel de eerste in dienst. Gezien de +24 reeds bij vertrek in Kortrijk weigerde de voorste loc wellicht dienst en heeft men de achterste dan maar omgelopen.
Mag zo'n samenstelling (met het laatste M6-rijtuig dus met het achterwerk vrij in de wind) 200 km/h op L2 rijden of is de snelheud dan beperkt tot 160? Gezien de voorspelde ophaling van vertraging tussen Leuven en Luik denk ik niet dat ze 'm via L36 zullen omleiden.
Re: Ongewone samenstelling.
Er zijn geen beperkingen op snelheid omdat een bepaald type rijtuig achteraan hangt. Ongeacht lijn, materieel. Beperkend voor snelheid zijn ophanging, remvermogen, staat van het rijtuig, allemaal zuiver techenische eigenschappen die in het HLT vermeld staan.
Re: Ongewone samenstelling.
IC2029 vandaag met 8M4 i.p.v. 9 M6 (vermoedelijk beurtregeling in de war door de aanrijding van gisteren in Duffel).
Ik meen de voorziene stam in Vilvoorde uitgeweken te hebben zien staan (had dus net een P-trein gedaan) i.p.v. ... een stam M4-rijtuigen
Ik meen de voorziene stam in Vilvoorde uitgeweken te hebben zien staan (had dus net een P-trein gedaan) i.p.v. ... een stam M4-rijtuigen
Re: Ongewone samenstelling.
Er rijden vaak genoeg treinen met maar 1 loc vooraan over lijn 2, uiteraard zonder snelheidsbeperking.Steve schreef: ↑14 aug 2018, 09:14 IC 407 net zien passeren met de beide locs 18 vooraan de trein, enkel de eerste in dienst. Gezien de +24 reeds bij vertrek in Kortrijk weigerde de voorste loc wellicht dienst en heeft men de achterste dan maar omgelopen.
Mag zo'n samenstelling (met het laatste M6-rijtuig dus met het achterwerk vrij in de wind) 200 km/h op L2 rijden of is de snelheud dan beperkt tot 160? Gezien de voorspelde ophaling van vertraging tussen Leuven en Luik denk ik niet dat ze 'm via L36 zullen omleiden.
Heeft trouwens iemand enig idee waar de stuurstanden naar toe zijn van de stammen die op de 4xx rijden? Die treinen hebben nu bovendien onaangekondigd geen rolstoel- en fietsplaatsen.
Groetjes,
Rian
Re: Ongewone samenstelling.
Vandaag hing een vernieuwde i6a aan de ic kortrijk welkenraath. Aankomst Luik 1930, trein was i11. I6 was afgesloten.



