Dienstregeling december 2018
Dienstregeling december 2018
Vandaag is al een eerste belangrijke wijziging bekend gemaakt: er komt een nieuwe trein naar Frankrijk.
In een eerste fase komt er een IC-trein tussen Namen en Maubeuge via Charleroi. Er zullen 2 H/T-ritten per dag zijn: 's ochtends vroeg (aankomst te Maubeuge om 8.41u) en 's namiddags (aankomst om 16.48u).
In een tweede fase (wanneer is nog niet bekend) zou deze trein tot Parijs worden doorgetrokken.
In een eerste fase komt er een IC-trein tussen Namen en Maubeuge via Charleroi. Er zullen 2 H/T-ritten per dag zijn: 's ochtends vroeg (aankomst te Maubeuge om 8.41u) en 's namiddags (aankomst om 16.48u).
In een tweede fase (wanneer is nog niet bekend) zou deze trein tot Parijs worden doorgetrokken.
Re: Dienstregeling december 2018
Waar zou die trein dan stoppen (ook bijvoorbeeld in Erquelinnes/Jeumont)? Welk materieel zou ingezet worden, MS96? Als de trein in een tweede fase bovendien naar Parijs moet, zullen ze nog met iets helemaal anders moeten afkomen qua materieel...
Verder was er ook sprake van eenzelfde treinreeks vanuit Mons, zijn er daar toevallig details over?
Verder was er ook sprake van eenzelfde treinreeks vanuit Mons, zijn er daar toevallig details over?
Re: Dienstregeling december 2018
Kijk ook even onder klassieke trein / internationaal.....daar staan de uren
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Dienstregeling december 2018
Vraag me af welk depot van bestuurders die treinen zullen rijden.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Dienstregeling december 2018
waarschijnlijk Mons en Namur als ik het zowat bekijk, logisch me dunkt aangezien dat de best gelegen depots zijn om deze treinen te doen.
Re: Dienstregeling december 2018
Ging de vraag niet over de Drielandentrein die eventueel de huidige stopper (Hasselt -) Luik - Maastricht zou vervangen? Wat hebben de depots Mons en Namur daarmee te maken?
Re: Dienstregeling december 2018
1 bericht over de drielandentrein de rest gaat volgens mij over de trein naar Parijs.
Re: Dienstregeling december 2018
Vandaag van een treinspotter uit België gehoord dat de Arriva LIMAX Flirts proefritten gaan doen op lijn 94 in België dat is tussen Halle en Froyennes v.v. LIMAX moet uiteindelijk gaan Rijden tussen Luik - Maastricht - Heerlen - Aken v.v. wanneer die proefritten werkelijk rijden is niet bekend.
Groeten uit Nederland.
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:04
Re: Dienstregeling december 2018
Beste,
Op wikipedia las ik dat de heropening van station Chaudfontaine voorzien is voor december 2018.
Klopt dit?
Of is heropening nog steeds in september voorzien?
Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
Op wikipedia las ik dat de heropening van station Chaudfontaine voorzien is voor december 2018.
Klopt dit?
Of is heropening nog steeds in september voorzien?
Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
Re: Dienstregeling december 2018
Zoals vaak is wikipedia verkeerd. De treinen stoppen er over 2 weken alFloris Cappelle schreef: ↑23 aug 2018, 14:31 Beste,
Op wikipedia las ik dat de heropening van station Chaudfontaine voorzien is voor december 2018.
Klopt dit?
Of is heropening nog steeds in september voorzien?
Vriendelijke groet,
Floris Cappelle

-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:04
Re: Dienstregeling december 2018
Bedankt voor uw reactie.Shrek schreef: ↑23 aug 2018, 14:59Zoals vaak is wikipedia verkeerd. De treinen stoppen er over 2 weken alFloris Cappelle schreef: ↑23 aug 2018, 14:31 Beste,
Op wikipedia las ik dat de heropening van station Chaudfontaine voorzien is voor december 2018.
Klopt dit?
Of is heropening nog steeds in september voorzien?
Vriendelijke groet,
Floris Cappelle![]()
Gezien Wikipedia inderdaad niet altijd even correct/betrouwbaar is, leek het me aangewezen het hier te vragen. Bedankt!!
Vriendelijke groet,
Floris cappelle
Re: Dienstregeling december 2018
Floris Cappelle schreef: ↑23 aug 2018, 15:22Bedankt voor uw reactie.Shrek schreef: ↑23 aug 2018, 14:59Zoals vaak is wikipedia verkeerd. De treinen stoppen er over 2 weken alFloris Cappelle schreef: ↑23 aug 2018, 14:31 Beste,
Op wikipedia las ik dat de heropening van station Chaudfontaine voorzien is voor december 2018.
Klopt dit?
Of is heropening nog steeds in september voorzien?
Vriendelijke groet,
Floris Cappelle![]()
Gezien Wikipedia inderdaad niet altijd even correct/betrouwbaar is, leek het me aangewezen het hier te vragen. Bedankt!!
Vriendelijke groet,
Floris cappelle
Geachte,
Toch een snelle reactie op de juistheid van Wikipedia.
De gegevens op Wikipedia zijn zo correct als de persoon die ze erop vermeld.
Als ik op Wikipedia een onjuiste vermelding zie doe ik een aanpassing (met bewijsstukken).
Dat is in het belang van elke gebruiker.
Vermelden dat het fout is, zonder de fout te herstellen is volgens mij niet gebruikersvriendelijk.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Dienstregeling december 2018
Helemaal correct, @wdew! Maar eerlijk gezegd: de nl.wikipedia loopt zo vol van zo grote ego's dat ik er maar zelden meer kom, om een kleinigheid recht te zetten.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:04
Re: Dienstregeling december 2018
Beste,
Ik keek de afgelopen dagen eens naar de nieuwe dienstregeling vanaf 09.12.2018.
Het viel me op dat de weekendverbinding Antwerpen - Binche opgesplitst is in een deel Antwerpen - Brussel en een deel Schaarbeek - Binche.
Ook de verbinding Genk - Blankenberge is dan voor het grootste deel opgesplitst in Genk - Hasselt en Hasselt - Blankenberge.
Van waar de keuze om die te splitsen?
Verder viel het me op dat trein 3043 (De Panne - Gent) verder zal rijden als trein 3620 (Gent - Landen). Wat is hier de reden van?
Het viel me ook op dat Bergen - Alnoye-Aymeries één keer per dag zal rijden.
Volgens mijn info zou dat twee keer moeten zijn. Of heb ik dat mis?
De nieuwe treinen naar Frankrijk hebben de categorie "INT"
Wie weet meer en wie kan me verder helpen?
Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
Ik keek de afgelopen dagen eens naar de nieuwe dienstregeling vanaf 09.12.2018.
Het viel me op dat de weekendverbinding Antwerpen - Binche opgesplitst is in een deel Antwerpen - Brussel en een deel Schaarbeek - Binche.
Ook de verbinding Genk - Blankenberge is dan voor het grootste deel opgesplitst in Genk - Hasselt en Hasselt - Blankenberge.
Van waar de keuze om die te splitsen?
Verder viel het me op dat trein 3043 (De Panne - Gent) verder zal rijden als trein 3620 (Gent - Landen). Wat is hier de reden van?
Het viel me ook op dat Bergen - Alnoye-Aymeries één keer per dag zal rijden.
Volgens mijn info zou dat twee keer moeten zijn. Of heb ik dat mis?
De nieuwe treinen naar Frankrijk hebben de categorie "INT"
Wie weet meer en wie kan me verder helpen?
Vriendelijke groet,
Floris Cappelle