Ik heb de indruk dat er wel altijd iets scheelt met die stellen. Het personeel is ook al niet echt vriendelijk vergelijking met andere maatschappijen soms echt onbeleefd.
In juli naar Wenen gereden:
ICE Brussel-Frankfurt maakte abnormaal veel kabaal precies iets mis met een bogie/wiel en wifi viel uit bij de grensovergang.
ICE Frankfurt-Wenen airco defect in 1e klas waardoor verschillende mensen uren moesten rechtstaan in een ander rijtuig.
ICE Wenen-Frankfurt in ons 1e klasse rijtuig de airco defect...
ICE Frankfurt-Brussel vertraging wegens problemen bij de vorige rit.
Augustus Brussel-Wenen-Warschau was een totale ramp om 8u23 in Brussel vertrokken en van miserie maar naar Berlijn gereden aankomst rond 20u.
-ICE Brussel-Frankfurt snelheid beperkt tot 100km/h door een technisch defect afgeschaft in Keulen. Stopcontacten werkten ook al niet...
-Andere ICE Keulen-Frankfurt kon wegens een technisch defect ook niet verder rijden.
-2u later de volgende ICE naar Frankfurt kon niet vertrekken omdat hij overvol was

-Laatste ICE naar Wenen gemist maar deze was toch ook afgeschaft.
-Mijn nachttrein naar Warschau van 120€ gemist

Deze week H/T naar Berlijn:
-Brussel-Keulen binnenverlichting werkte niet.
-Keulen-Berlijn kwam het station binnen met de verkeerde rijtuignummering dus ook weer chaos...
-Berlijn-Keulen in ons 1e klasse rijtuig airco defect, in het rijtuig blijven was verboden en werden op nogal onvriendelijke manier buiten gesmeten.
-Keulen-Brussel ook weer de airco defect in verschillende rijtuigen, dus dan maar in de bar gaan staan waar het iets frisser was. In Luik was er plaats vrijgekomen om te zitten en ik dacht nu zal toch niemand nog eten bestellen dus ik zet mij nog even. Maar dat was niet naar de zin van het personeel en werd op een niet zo vriendelijke manier onmiddellijk buiten gesmeten.
Een collega nam in Keulen een foto van onze ICE maar kreeg een uitbrander van de TBG dat dit tegen niet mocht en moest de foto onmiddellijk verwijderen. Voor zijn kinderen wou hij in het restaurant zo een speelgoed ICEtje kopen direct de reactie: "DAT GAAT NIET IS ALLEEN VOOR KINDEREN!!".