Evolutie reizigersinformatie NMBS
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Wat ook kan is een handmatige aanpassing in EBP na een vernietiging van de voorziene reisweg. Daar kan TMS nog niet mee overweg, TMS blijft doen alsof de eerste reisweg aan blijft liggen. Ik vermoed dat er nog wel een aankondiging kan gebeuren, maar dat moet wellicht handmatig.
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Voor de reiziger is het niet planmatig als het niet overeenkomt met de vertrekstaat. En dat dient dan ook het uitgangspunt te zijn voor het aankondigen van wijzigingen.Freken schreef: ↑04 okt 2018, 22:26Als het niet wordt weergegeven als spoorwijziging door EMMA mag je er vanuit gaan dat het planmatig is. Je zegt dat het daar dagelijks gebeurt dus er zal een (tijdelijke?) aanpassing geweest zijn die nog niet opgenomen is in de affiches.stekkerz schreef: ↑04 okt 2018, 22:17 Al enkele dagen merk ik in het station van Brugge dat bepaalde treinen niet van het voorzien spoor vertrekken zoals aangegeven op de gele affiches in het station. Vreemd genoeg staat de spoorverandering niet aangeduid op de schermen en wordt er ook geen spoorverandering aangekondigd. Iemand een idee hoe dit zou kunnen komen ? Met EMMA zou dit toch automatisch moeten gebeuren ?
Groetjes,
Rian
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Het probleem is dat alles wat op papier staat (gele affiches, spoorboekje...) nog net getolereerd wordt maar eigenlijk absoluut niet meer gerespecteerd of gepromoot. Je ziet er nog nauwelijks verwijzingen naar en de app is allesbepalend. We worden eigenlijk tamelijk hardhandig en hardnekkig in de richting van de app(s) gestuurd en dat is zeker het geval bij wijzigingen. Neem nu de lijn 96 waar enkele weekends geen verkeer mogelijk is tussen Halle en Braine-le-Comte: je moet je op de app baseren, want een foldertje met overzicht wordt niet uitgegeven, terwijl de wijzigingen (o.a. bus i.p.v. trein) toch tamelijk indrukwekkend zijn.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Ik zie niet eens een aankondiging in de lijst met werkzaamheden:overweg13 schreef: ↑05 okt 2018, 19:58 Het probleem is dat alles wat op papier staat (gele affiches, spoorboekje...) nog net getolereerd wordt maar eigenlijk absoluut niet meer gerespecteerd of gepromoot. Je ziet er nog nauwelijks verwijzingen naar en de app is allesbepalend. We worden eigenlijk tamelijk hardhandig en hardnekkig in de richting van de app(s) gestuurd en dat is zeker het geval bij wijzigingen. Neem nu de lijn 96 waar enkele weekends geen verkeer mogelijk is tussen Halle en Braine-le-Comte: je moet je op de app baseren, want een foldertje met overzicht wordt niet uitgegeven, terwijl de wijzigingen (o.a. bus i.p.v. trein) toch tamelijk indrukwekkend zijn.
http://www.belgianrail.be/jp/sncb-nmbs- ... er=custom1&
Wat voor soort wijzigingen zijn het dan? Normaliter moet er toch een poster zijn (en een PDF online), zoals van lijn 37 hier:
http://www.belgianrail.be/jp/download/b ... rviers.pdf
Groetjes,
Rian
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Ik zou er me met een grap kunnen vanaf maken: zoek eens Brussel - Halle op en dan zul je merken dat er geen treinen rijden voorbij Halle richting Braine-le-Comte. Ik denk dat de werken zich situeren in Hennuyères, waar op dit moment toch wel wat machines gestald staan. Er rijden 2 bussen per uur van Halle naar Braine-le-Comte (een "snelle" en een "trage" die respectievelijk de rol van IC's en S's overnemen). Dat zijn toch wel serieuze aanpassingen. Er hangt een weinig gedetailleerde affiche in Halle, en voor de rest is er een onderstationschef en een soms een controleur van de TEC aanwezig om de reiziger naar de bussen te leiden.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Ik heb de laatste tijd wel vaker gemerkt dat niet alle afwijkingen door werkzaamheden in die lijst staan.
E522 wordt bijvoorbeeld op weekdagen nog tot eind oktober omgeleid tussen Leuven en Ans, via de HSL ipv via Landen, er rijdt een vervangende bus tussen Leuven en Landen en een vervangtrein van Landen tot Luik. Zo zijn er nog een aantal treinen 's avonds laat en 's morgens vroeg die door bussen vervangen worden.
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Stond afgelopen dinsdag in Mechelen op het voorziene perron (7) op de trein voor Essen te wachten. Zo'n vijf minuten voor het aangeduide uur werd er een spoorverandering aangekondigd, van 7 naar 8. En inderdaad, op perron 8 verscheen de overeenkomstige info. Op perron 7 werd de eerdere info reeds vervangen voor een andere trein. MAAR, op het moment dat de trein voor Essen zo goed als binnenloopt op spoor 8 roept men opnieuw spoorverandering af, de trein voor Essen zal arriveren op spoor 7 ipv 8, dus terug op het oorspronkelijk voorziene. HUH? Is de trein die nu binnenloopt op 8 een andere dan die voor Essen dan? Nog vlug nog eens gekeken naar de aankondigingen op beide perrons, daar blijkt niks gewijzigd. Resultaat is toch wel even verwarring en twijfel. Nog geluk dat de perrons 7 en 8 op hetzelfde niveau liggen. Heb dit verwarring zaaiende omroep fenomeen trouwens ook recent al in Brussel Zuid opgemerkt voor de trein naar Charleroi Zuid.. Ergens klopt er toch soms iets niet met die geautomatiseerde aankondigingen. Ik zeg wel "soms".
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
In realiteit is het dan nog erger: door gelijktijdige werken op de L2 en L36 wordt de E522 nog de hele week beperkt te Leuven. Reizigers naar Luik moeten in Leuven dus overstappen op de pendelbus naar Landen en daar dan weer op de vervangtrein naar Luik. Op de routeplanner staat de trein E522 naar Luik gewoonweg afgeschaft.trainlovertje schreef: ↑05 okt 2018, 23:14 E522 wordt bijvoorbeeld op weekdagen nog tot eind oktober omgeleid tussen Leuven en Ans, via de HSL ipv via Landen, er rijdt een vervangende bus tussen Leuven en Landen en een vervangtrein van Landen tot Luik. Zo zijn er nog een aantal treinen 's avonds laat en 's morgens vroeg die door bussen vervangen worden.
Hierdoor is 's ochtends vroeg de eerste terugrit op deze verbinding vanuit Luik (E527) ook afgeschaft.
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Op welke dagen is dat? Voor verbindingen naar Luik zie ik deze week gewoon de 522 die in Ans en Luik stopt. Alleen voor Tienen, Landen en Borgworm heb je de bus nodig.Asterix schreef: ↑10 okt 2018, 00:03In realiteit is het dan nog erger: door gelijktijdige werken op de L2 en L36 wordt de E522 nog de hele week beperkt te Leuven. Reizigers naar Luik moeten in Leuven dus overstappen op de pendelbus naar Landen en daar dan weer op de vervangtrein naar Luik. Op de routeplanner staat de trein E522 naar Luik gewoonweg afgeschaft.trainlovertje schreef: ↑05 okt 2018, 23:14 E522 wordt bijvoorbeeld op weekdagen nog tot eind oktober omgeleid tussen Leuven en Ans, via de HSL ipv via Landen, er rijdt een vervangende bus tussen Leuven en Landen en een vervangtrein van Landen tot Luik. Zo zijn er nog een aantal treinen 's avonds laat en 's morgens vroeg die door bussen vervangen worden.
Hierdoor is 's ochtends vroeg de eerste terugrit op deze verbinding vanuit Luik (E527) ook afgeschaft.
Groetjes,
Rian
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
De afgelopen twee dagen werd het in realtime aangekondigd, bijna op de laatste minuut. Deze regeling zou voor de rest van de week gelden maar het is mogelijk dat er in realtime weer iets anders wordt bedisseld. Gisteren bleek E522 initieel weer beperkt maar er zou uiteindelijk toch een klassiekje hebben gereden nadat dat klassiekje toch ook weer was afgeschaft wegens geen bestuurder (die men dan blijkbaar toch heeft gevonden).
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Discussie tussen verschillende regio's. Noord-Oost had zonder Centrum (verantwoordelijk voor de L.2) de 522 en 545 via lijn 2 gestuurd gedurende 5 weken zonder hen zelfs maar op de hoogte te stellen, het voorziene onderhoud kwam er in het gedrang, en deze week heeft de verantwoordelijke ingenieur het been stijf gehouden en gaan de werken door zoals voorzien vanaf 23u, de voorbije weken waren er aanpassingen aan de werken op lijn 2, ook ad hoc. Alleen lijkt nog steeds niet iedereen op de hoogte...
Laatst gewijzigd door groentje op 11 okt 2018, 01:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
- Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Er zijn al maanden werken aan de gang aan het stukje van lijn 28 in Laken tussen Thurn & Taxis en de splitsing onder het Bockstaelplein (ook gekend als “Y Pannenhuis”). De lijn blijkt nu heel deze week volledig gesloten. De info voor de reizigers van S10 is echt beneden alle peil.
Als je nu in de app een verbinding zoekt van bv. Thurn & Taxis naar Brussel-Zuid krijg je alleen als antwoord: “Geen reisverbindingen gevonden die voldoen aan jouw criteria (H890)”. In plaats van iets te vermelden als “lijn gesloten tot en met 4 november” en wat uitleg over alternatieven bij de MIVB.
Ga je in de app op zoek naar “Werken”, dan vind je een foutief bericht “L 28: Werken aan het spoor tussen Brussel-Zuid en Thurn-en-Taxis”. Volgens dat bericht wordt er alleen gewerkt tijdens de weekends van 13 oktober tot 11 november en op 1 november. In werkelijkheid reden er dus ook geen treinen op 29, 30 en 31 oktober.
Na wat zoekwerk de vorige dagen bleek de S10 wel te rijden van Dendermonde tot Jette, en van daar langs Bockstael naar Schaarbeek, in plaats van langs Thurn & Taxis naar Brussel-Zuid. Bij die verbinding geeft de app dan een bericht over werken aan lijn 60, en daar is dan wel sprake van werken van 29 oktober tot 2 november. Maar een doorsnee reiziger die de trein neemt in Brussel-West, Simonis of Thurn & Taxis gaat uiteraard niet op zoek naar berichten over werken op lijn 60...
Tot slot: bij deze werken werd de wissel weggehaald waarlangs vroeger de treinen naar de Thurn & Taxis-site reden. Dus eigenlijk is dit het definitieve einde van de spoorwegaansluiting van de Thurn & Taxis-site….maar dit laatste had op dit forum onder Normaalspoor Binnenland – Goederen moeten staan….Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Het wisselcomplex Y. Pannenhuis werd vereenvoudigd, er werd op het spoor van Y. Pannenhuis naar Brussel-Zuid een extra sectie gecreëerd, sporen werden deels vernieuwd en de signalisatie werkt nu op PLP-technologie.
Laatst gewijzigd door Asterix op 05 nov 2018, 15:57, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
- Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Bedankt voor de info ! Deze werken zorgen ongetwijfeld voor een verbetering.
Maar de info naar de reizigers toe leek echt helemaal nergens op.
Waarom kon men niet duidelijk zeggen dat de lijn van Brussel-Zuid tot en met Thurn & Taxis een hele week gesloten was ?
En waarom kom men niet in één bericht duidelijk maken op welke dagen de S10 komende van Dendermonde via Bockstael werd afgeleid naar Schaarbeek, en op welke dagen naar de Noord-Zuid-verbinding ?
En waarom kregen reizigers van lijn 28 / S10 als alternatief alleen toegang tot MIVB-bussen vanaf Noord of Centraal, en niet tot metrolijn 6 die van Zuid tot Thurn & Taxis parallel loopt met lijn 28 / S10 ?
Verstuurd met Tapatalk
Maar de info naar de reizigers toe leek echt helemaal nergens op.
Waarom kon men niet duidelijk zeggen dat de lijn van Brussel-Zuid tot en met Thurn & Taxis een hele week gesloten was ?
En waarom kom men niet in één bericht duidelijk maken op welke dagen de S10 komende van Dendermonde via Bockstael werd afgeleid naar Schaarbeek, en op welke dagen naar de Noord-Zuid-verbinding ?
En waarom kregen reizigers van lijn 28 / S10 als alternatief alleen toegang tot MIVB-bussen vanaf Noord of Centraal, en niet tot metrolijn 6 die van Zuid tot Thurn & Taxis parallel loopt met lijn 28 / S10 ?
Verstuurd met Tapatalk