werken: langs de spoorlijn
Re: werken: langs de spoorlijn
Vandaag ook maar eens het ritje doen over L36A, net vertrokken met IC508 uit Brugge.
Re: werken: langs de spoorlijn
Zijn dergelijke werkzaamheden nog gepland in de toekomst of is dit een eenmalig iets geweest?
Vond het ritje over L36A zeker de moeite, soms fraaie uitzichten over Luik en de industrie daar en je gaat dwars door Kinkempois en vlak naast de nieuwe werkplaats.
Vond het ritje over L36A zeker de moeite, soms fraaie uitzichten over Luik en de industrie daar en je gaat dwars door Kinkempois en vlak naast de nieuwe werkplaats.
Re: werken: langs de spoorlijn
Sorry for posting in English.
Line 94 is closed between Aat and Halle this weekend with people told to change at Jurbeke or take the bus to/from Halle.
P8500 is shown as running non-stop from Aat (1835) to 's Gravenbrakel (1900).
Can anyone confirm if this train is supposed to use line 96/2 or if it is reversing at Jurbeke ?
Thank you.
Line 94 is closed between Aat and Halle this weekend with people told to change at Jurbeke or take the bus to/from Halle.
P8500 is shown as running non-stop from Aat (1835) to 's Gravenbrakel (1900).
Can anyone confirm if this train is supposed to use line 96/2 or if it is reversing at Jurbeke ?
Thank you.
Sorry voor het gebruik van Google Translate of deepl.com om van het Engels naar het Nederlands te vertalen.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Re: werken: langs de spoorlijn
Volgens de kaart rijdt hij via lijn 96/2:desperado schreef: ↑08 nov 2018, 23:34 Line 94 is closed between Aat and Halle this weekend with people told to change at Jurbeke or take the bus to/from Halle.
P8500 is shown as running non-stop from Aat (1835) to 's Gravenbrakel (1900).
Can anyone confirm if this train is supposed to use line 96/2 or if it is reversing at Jurbeke ?
http://www.belgianrail.be/jp/nmbs-realt ... ap=CPTVMap&
(trein 8500 op 11 november invullen)
Kopmaken duurt lang met M6 dus dat zullen ze wel vermijden.
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 13 jul 2008, 09:58
- Locatie: antwerpen
Re: werken: langs de spoorlijn
Heeft er iemand de status van de werkzaamheden tussen Brussel en Ternat:
-> komt spoorlijn 50A nu eind dit jaar in dienst tussen Brussel en Ternat?
-> Komt het niet gebruikte station van Anderlecht in dienst?
-> Wordt de gehele lijn op 160km/u ?
-> komt spoorlijn 50A nu eind dit jaar in dienst tussen Brussel en Ternat?
-> Komt het niet gebruikte station van Anderlecht in dienst?
-> Wordt de gehele lijn op 160km/u ?
Re: werken: langs de spoorlijn
Ik dacht dat de indienstname van de stopplaats Anderlecht voorzien is ergens in 2020.
De lijn 50A is wel klaar tussen Y. Sint-Katarina-Lombeek en het rooster van Anderlecht-Oost (waar de treinen kunnen wisselen naar L50C, wat ook kan te Anderlecht-West). Die sporen zouden in gebruik worden genomen met de nieuwe treindienst op 9 december.
De lijn 50A is wel klaar tussen Y. Sint-Katarina-Lombeek en het rooster van Anderlecht-Oost (waar de treinen kunnen wisselen naar L50C, wat ook kan te Anderlecht-West). Die sporen zouden in gebruik worden genomen met de nieuwe treindienst op 9 december.
Re: werken: langs de spoorlijn
In de zone klein-eiland dient nog heel wat werk gedaan te worden. L50A zal naast L96A komen te liggen
Re: werken: langs de spoorlijn
Daar heb ik onlangs inderdaad wat graafwerkzaamheden gezien.
Hoe gaat het eigenlijk straks met de ritten van ICE en TGV tussen Brussel-Zuid en Vorst? Want die moeten straks volgens mij de nieuwe 50a kruisen.
Groetjes,
Rian
Re: werken: langs de spoorlijn
In Hoeilaart is het eerste stukje nieuw GEN-spoor in dienst gekomen: het bestaande spoor 1 is vorige week naar het nieuw aangelegde, meer oostelijk gelegen spoor verlegd. Een stukje van het oude spoor 1 is inmiddels verwijderd.
Re: werken: langs de spoorlijn
Momenteel niet maar ik zal er bij gelegenheid graag een paar maken en ze hier posten.
Re: werken: langs de spoorlijn
Hier dan enkele foto's - helaas geen complete serie omdat de batterij van mijn telefoon leeg was. In Hoeilaart komen de twee nieuwe sporen aan weerszijden van de bestaande sporen en perrons - de perrons zijn in een eerdere fase al vernieuwd en het baanlichaam is al verbreed. Aan de oostzijde is het nieuwe spoor nu daadwerkelijk aangelegd en recent in bedrijf genomen. Op de foto's is het oude spoor 1 te zien dat momenteel ter hoogte van de perrons vernieuwd lijkt te worden. Het nieuwe spoor 1 ligt aan de andere kant van dit perron. Dit begint vlak na station Groenendaal en loopt door tot na station Hoeilaart.

