Dienstregeling december 2018
Re: Dienstregeling december 2018
Ronse - Oudenaarde
Eén donderdag per maand, tussen 9 uur en 15 uur, als gevolg van recurrente onderhoudswerken, zullen alle treinen tussen Ronse en Oudenaarde vervangen worden door bussen, en dat in beide richtingen.
Een totale lijnonderbreking voor onderhoud of zijn er grotere projecten gepland?
Eén donderdag per maand, tussen 9 uur en 15 uur, als gevolg van recurrente onderhoudswerken, zullen alle treinen tussen Ronse en Oudenaarde vervangen worden door bussen, en dat in beide richtingen.
Een totale lijnonderbreking voor onderhoud of zijn er grotere projecten gepland?
Re: Dienstregeling december 2018
deze is anders ook een mooie ...Antwerpen – Mol – Hamont
Door elektrificatiewerken op de lijn 19 tussen Mol en Hamont zullen de laatste drie IC-treinen Antwerpen – Mol – Hamont tot december 2020 niet verder rijden dan Mol en dus niet meer stoppen in de stations van Lommel, Overpelt, Neerpelt en Hamont. Tussen Mol en Hamont zullen twee van die drie treinen vervangen worden door bussen.
laatste vertrek uit antw berchem naar noordlimburg, pakweg Lommel : 19u15 ....
de eerstvolgende, met die bussen dus, staat niet in de dienstregeling. De eerstvolgende is de dag nadien 06u15 ...
en dat een jaar lang? kwestie van zeker de laatste treinreizigers weg te jagen....
-
- Berichten: 2389
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Dienstregeling december 2018
Is het voorbije jaar nog gebeurd. Ik denk niet dat er echt grootse plannen zijn.b-loc schreef: ↑27 nov 2018, 20:18 Ronse - Oudenaarde
Eén donderdag per maand, tussen 9 uur en 15 uur, als gevolg van recurrente onderhoudswerken, zullen alle treinen tussen Ronse en Oudenaarde vervangen worden door bussen, en dat in beide richtingen.
Een totale lijnonderbreking voor onderhoud of zijn er grotere projecten gepland?
-
- Berichten: 2389
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Dienstregeling december 2018
Nee, 2 jaar langprofke schreef: ↑27 nov 2018, 20:49en dat een jaar lang? kwestie van zeker de laatste treinreizigers weg te jagen....Antwerpen – Mol – Hamont
Door elektrificatiewerken op de lijn 19 tussen Mol en Hamont zullen de laatste drie IC-treinen Antwerpen – Mol – Hamont tot december 2020 niet verder rijden dan Mol en dus niet meer stoppen in de stations van Lommel, Overpelt, Neerpelt en Hamont. Tussen Mol en Hamont zullen twee van die drie treinen vervangen worden door bussen.
Re: Dienstregeling december 2018
Vermits het tegenwoordig zowat verboden is om nog werken uit te voeren naast een spoor in dienst zijn er niet veel alternatieven.
Re: Dienstregeling december 2018
Hoe had je je dat voorgesteld op Oudenaarde - Ronse?
Groetjes,
Rian
Re: Dienstregeling december 2018
Ja hier speelt dat inderdaad niet, maar op andere plaatsen is dat wel een grote hinder om werken in te plannen zonder het verkeer te hinderen.
Re: Dienstregeling december 2018
klopt het dat de IC Antwerpen - Rijsel niet meer rechtstreeks zal rijden en een overstap in Kortrijk nodig is? Is dit door de nieuwe dienstregeling of heeft dit een andere reden?
Re: Dienstregeling december 2018
In de planner lijkt het inderdaad zo te zijn. Triestige vaststelling is dat we daarmee bijna niets meer van noemenswaardige grensoverschrijdende verbinding overhouden: Lille, Roosendaal en Luxemburg (bijna) volledig geknipt, Maastricht mogelijk/waarschijnlijk ook en Aachen de facto ook of je moet net in Verviers wonen. Luik - Luxemburg wordt de enige die overblijft. En we krijgen, joepie, een paar treintjes per dag die de grens oversteken naar Maubeuge en Aulnoye.
-
- Berichten: 2389
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Dienstregeling december 2018
Maar die treinen blijken meestal wel van hetzelfde spoor te vertrekken. Het zou kunnen dat er niets aan de situatie van vandaag verandert, waarbij je een aantal keer per dag wel moet overstappen in Kortrijk. Alleen heeft men dan de treinen naar Rijsel volledig onder een ander nummer in de planner gezet.
Re: Dienstregeling december 2018
De treinen naar Rijsel hebben altijd al een ander nummer gehad. Als doorgaande treinen als overstap worden weergegeven, dan is dat een gegevensfout.trainlovertje schreef: ↑04 dec 2018, 21:06 Maar die treinen blijken meestal wel van hetzelfde spoor te vertrekken. Het zou kunnen dat er niets aan de situatie van vandaag verandert, waarbij je een aantal keer per dag wel moet overstappen in Kortrijk. Alleen heeft men dan de treinen naar Rijsel volledig onder een ander nummer in de planner gezet.
Dat was overigens een jaarlijks terugkerend fenomeen in de MERITS-gegevens maar ik dacht eigenlijk dat dat was opogelost. Ik zie dat dat in de huidige dienstregeling ook een probleem is: in de binnenlandse planner zijn er veel doorgaande treinen Antwerpen - Rijsel maar bij NMBS Europe (en DB enz) niet. Lijkt me dus toch weer een fout in de MERITS-gegevens.
Groetjes,
Rian
Re: Dienstregeling december 2018
Ik zag eerder ook dat op deze verbinding sommige planners ten onrechte een overstap adviseren in Kortijk terwijl voor dezelfde verbinding de NMBS-planner (ook B-Europe) geen overstap opgaf. Nu echter wordt de overstap ook bij de NMBS-planner aangeven. Ik hoop dat het inderdaad maar een foutje in de planner is. Dat zou wel eens kunnen aangezien de "overstap garantie bij max x-minuten vertraging" maar bij enkele verbindingen wordt weergegeven en niet allemaal.
Re: Dienstregeling december 2018
Een aparte pendeltrein Kortrijk-Lille omdat de Antwerpen-Poperinge dan met 3 MS96 kan rijden?
Re: Dienstregeling december 2018
Is de lijn Kortrijk - Poperinge dan zo druk dat daar 3 stellen nodig zijn?
Re: Dienstregeling december 2018
Ik lijkt dat de reisplanner is aangepast. De overstap is verdwenen. Toevallig of leest hier iemand mee?
In ieder geval ik ben tevreden
In ieder geval ik ben tevreden