Dat klopt maar dan is het Punctuality First en niet Safety First.
Binnenkomen op rood
Re: Binnenkomen op rood
Het lijkt er nu op alsof die twee niet verzoenbaar zijn, maar het verleden bewijst dat het wel kan/kon. Ik ga onvoorwaardelijk voor safety first, maar ik heb uit de discussie - die ik niet altijd kon volgen - toch menen op te maken dat het ook een stuk stipter zou kunnen zonder veiligheid in te leveren. En dat bedoelde ik eigenlijk met die andere tactiek.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Binnenkomen op rood
Dat kan: kleine actiezones (dat vraagt natuurlijk meer personeel en we krijgen zo al weinig vers bloed binnen) waar ieder specialist kan worden van een beperkt aantal actiezones.
Dan kennen de mensen de treindienst van buiten en loopt het minder snel fout omdat ze op een ander scherm iets over het hoofd zagen of de rijrichting vergeten te keren.
Het krampachtig vasthouden aan het zwartepieten voor welke vertraging welke dienst verantwoordelijk is vraagt overigens ook veel personeel (en dat zijn hogere rangen).
Waarom mag iemand die de vertragingen moet verkleinen en daarin niet slaagt op post blijven?
Waarom treedt die niet op tegen de oorzaken?
Vragen die men zich stelt en terecht.
Dan kennen de mensen de treindienst van buiten en loopt het minder snel fout omdat ze op een ander scherm iets over het hoofd zagen of de rijrichting vergeten te keren.
Het krampachtig vasthouden aan het zwartepieten voor welke vertraging welke dienst verantwoordelijk is vraagt overigens ook veel personeel (en dat zijn hogere rangen).
Waarom mag iemand die de vertragingen moet verkleinen en daarin niet slaagt op post blijven?
Waarom treedt die niet op tegen de oorzaken?
Vragen die men zich stelt en terecht.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Binnenkomen op rood
Zo is het ook. Groene seinen zijn goed voor zowel de veiligheid als de stiptheid. Ik begrijp niet dat ARS/TMS na al die jaren nog steeds geen sein kan opensturen als er de eerste 10/15 min geen enkele kruising is...overweg13 schreef: ↑31 aug 2018, 21:23Ik ga onvoorwaardelijk voor safety first, maar ik heb uit de discussie - die ik niet altijd kon volgen - toch menen op te maken dat het ook een stuk stipter zou kunnen zonder veiligheid in te leveren. En dat bedoelde ik eigenlijk met die andere tactiek.

Re: Binnenkomen op rood
Dag allemaal,
Nu spoor 3 in Leuven weer wordt gebruikt voor binnenlandse treinen, is het een verademing om weer op normale snelheid te kunnen binnenkomen.
Zo ver is het echter nog niet overal. In Noorderkempen bv. gaat het tergend traag. Je verliest daar gemakkelijk 2 minuten. Is daar ook verbetering op komst?
Die wissels lijken me toch echt wel geschikt voor hogere snelheden dan 30 km/h...
Groetjes,
Rian
Nu spoor 3 in Leuven weer wordt gebruikt voor binnenlandse treinen, is het een verademing om weer op normale snelheid te kunnen binnenkomen.
Zo ver is het echter nog niet overal. In Noorderkempen bv. gaat het tergend traag. Je verliest daar gemakkelijk 2 minuten. Is daar ook verbetering op komst?
Die wissels lijken me toch echt wel geschikt voor hogere snelheden dan 30 km/h...
Groetjes,
Rian
Re: Binnenkomen op rood
Natuurlijk.brouckie schreef: ↑02 sep 2018, 15:18 Zo is het ook. Groene seinen zijn goed voor zowel de veiligheid als de stiptheid. Ik begrijp niet dat ARS/TMS na al die jaren nog steeds geen sein kan opensturen als er de eerste 10/15 min geen enkele kruising is...'t Zou nochtans de veiligheid en de stiptheid ten goede komen.
Het kan allemaal beter en dat zal er ooit van komen: je kan het zover laten komen dat er nog nauwelijks menselijke tussenkomst nodig is.
Vraag is of dat wenselijk is al is dat een andere zaak.
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Binnenkomen op rood
Sinds enkele weken staan de seinen terug op groen aan de inrit van Vilvoorde. Hoera de software is aangepast!Ducktape schreef: ↑27 feb 2018, 13:35 Ik begin zo stilaan het schijt te krijgen van die ARS in Vilvoorde. Met treinen van de reeks 31xx en 33xx richting Brussel staat het uitritsein van Vilvoorde altijd nog gesloten als je aan het perron komt, van zodra je stilstaat *PING* groen... In Vilvoorde is er ook nog een korte sectie aanwezig, dus voor je je 2 gele sein krijgt, krijg je ook nog je groen-geel verticale sein. Dit komt er dus op neer dat we vanaf TWEE EN HALVE KILOMETER (2.500m!) voor het begin van het perron al beginnen remmen en dat allemaal door die klote software die ze niet aanpassen.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Binnenkomen op rood
"als het goed is zeggen we het ook" - mooi zo, @Ducktape! En het lijkt toch wel dat het effect kan hebben als hier een zinnige onderbouwde opmerking wordt gepost.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Binnenkomen op rood
Even verdergaan op het goeie, is er een update gebeurd? Zijn er nieuwe instructies?
Op de pijnpunten waar ik vaak rij, zijnde Luik, Leuven en Brugge, was het tot voor kort elke keer op 2 geel binnenkomen, tot frustratie van alles en iedereen. Sinds een dag of 2 a 3 is het op al die plaatsen consequent groen om binnen te rijden. Komt de stiptheid, comfort en humeur van de machinist ten goede! Hopelijk is dit geen kerstcadeau van een week en blijft het zo!
Op de pijnpunten waar ik vaak rij, zijnde Luik, Leuven en Brugge, was het tot voor kort elke keer op 2 geel binnenkomen, tot frustratie van alles en iedereen. Sinds een dag of 2 a 3 is het op al die plaatsen consequent groen om binnen te rijden. Komt de stiptheid, comfort en humeur van de machinist ten goede! Hopelijk is dit geen kerstcadeau van een week en blijft het zo!
Re: Binnenkomen op rood
Zelfde vaststelling. Het is een periode de omgekeerde richting opgegaan (met in Zottegem, Oudenaarde, Dendermonde nutteloos op 2G binnenrijden.) maar nu staan de seinen open op plaatsen waar het vroeger nooit het geval was. Brugge, Gent richting Brussel, Denderleeuw, Oudenaarde. Hopelijk blijft het zo, dit bewijst dat het zo veel beter werkt. De stiptheid van de afgelopen dagen was écht goed.CursorX schreef: ↑27 dec 2018, 19:26 Even verdergaan op het goeie, is er een update gebeurd? Zijn er nieuwe instructies?
Op de pijnpunten waar ik vaak rij, zijnde Luik, Leuven en Brugge, was het tot voor kort elke keer op 2 geel binnenkomen, tot frustratie van alles en iedereen. Sinds een dag of 2 a 3 is het op al die plaatsen consequent groen om binnen te rijden. Komt de stiptheid, comfort en humeur van de machinist ten goede! Hopelijk is dit geen kerstcadeau van een week en blijft het zo!
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Binnenkomen op rood
Het is nu eenmaal de periode van de mensen van goede wil... Hopelijk vertaalt zich dit nu in echt betere stiptheidscijfers (het kan nauwelijks anders). Dan kan men meteen eens extrapoleren hoeveel vertragingen in de voorbije maanden vermeden hadden kunnen worden.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Binnenkomen op rood
Nog niets van gemerkt. Op 26 december zowel in Leuven als in Luik binnengekomen met 2 geel...CursorX schreef: ↑27 dec 2018, 19:26 Even verdergaan op het goeie, is er een update gebeurd? Zijn er nieuwe instructies?
Op de pijnpunten waar ik vaak rij, zijnde Luik, Leuven en Brugge, was het tot voor kort elke keer op 2 geel binnenkomen, tot frustratie van alles en iedereen. Sinds een dag of 2 a 3 is het op al die plaatsen consequent groen om binnen te rijden. Komt de stiptheid, comfort en humeur van de machinist ten goede! Hopelijk is dit geen kerstcadeau van een week en blijft het zo!

Al moet ik er wel bij vermelden dat in Luik richting Ans er eerst nog een andere trein buiten moest rijden. In de drie andere gevallen niets, noppes, nada, niente...
Re: Binnenkomen op rood
In Leuven is het op spoor 3 richting Luik vaak groen. In de andere richting is het zeer variabel.brouckie schreef: ↑28 dec 2018, 11:36Nog niets van gemerkt. Op 26 december zowel in Leuven als in Luik binnengekomen met 2 geel...CursorX schreef: ↑27 dec 2018, 19:26 Even verdergaan op het goeie, is er een update gebeurd? Zijn er nieuwe instructies?
Op de pijnpunten waar ik vaak rij, zijnde Luik, Leuven en Brugge, was het tot voor kort elke keer op 2 geel binnenkomen, tot frustratie van alles en iedereen. Sinds een dag of 2 a 3 is het op al die plaatsen consequent groen om binnen te rijden. Komt de stiptheid, comfort en humeur van de machinist ten goede! Hopelijk is dit geen kerstcadeau van een week en blijft het zo!![]()
Al moet ik er wel bij vermelden dat in Luik richting Ans er eerst nog een andere trein buiten moest rijden. In de drie andere gevallen niets, noppes, nada, niente...
In Luik is het volgens mij overal bijna altijd rood.
Groetjes,
Rian
Re: Binnenkomen op rood
Ik zeg al niets meer, vandaag overal rood gehad waar maar een sein stond, en dan opeens groen zonder kruisingen, met vertraging tot gevolg. Zucht.brouckie schreef: ↑28 dec 2018, 11:36Nog niets van gemerkt. Op 26 december zowel in Leuven als in Luik binnengekomen met 2 geel...CursorX schreef: ↑27 dec 2018, 19:26 Even verdergaan op het goeie, is er een update gebeurd? Zijn er nieuwe instructies?
Op de pijnpunten waar ik vaak rij, zijnde Luik, Leuven en Brugge, was het tot voor kort elke keer op 2 geel binnenkomen, tot frustratie van alles en iedereen. Sinds een dag of 2 a 3 is het op al die plaatsen consequent groen om binnen te rijden. Komt de stiptheid, comfort en humeur van de machinist ten goede! Hopelijk is dit geen kerstcadeau van een week en blijft het zo!![]()
Al moet ik er wel bij vermelden dat in Luik richting Ans er eerst nog een andere trein buiten moest rijden. In de drie andere gevallen niets, noppes, nada, niente...
Re: Binnenkomen op rood
Als ik zou moeten gokken waarom het wel kon, de voorbije dagen was het iets rustiger en dan is het makkelijker om daar aandacht voor te hebben...