*B.14 HasseltJan-Mark schreef:Het personeel was toch al vorig jaar naar B.19 FHS verhuisd?
Concentratie seinhuizen
Re: Concentratie seinhuizen
Re: Concentratie seinhuizen
Ohja, B.14 inderdaad, goed gezien
Moet nog wennen aan het feit dat Hasselt volledig EBP is 


Re: Concentratie seinhuizen
Ik wil nog wel eens een voorzet geven op basis van officiële gegevens van Infrabel maar ik heb geen idee of de informatie nog up-to-date is:TreinfanNL schreef: ↑09 jan 2019, 15:12 Heeft iemand een overzichtje van alle seinhuizen/blokposten die nog dienst doen?
- B.3 Kortrijk
- B.4 Zeebrugge
- B.7 Brugge
- B.6 Gent-Sint-Pieters
- B.2 Denderleeuw (zou weldra naar B.6 verhuizen)
- B.19 Dendermonde (zou weldra naar B.6 verhuizen)
- S.II Vorst-Rijtuigen (zit al in gebouw B.1)
- B.1 Brussel-Zuid
- B.8 Brussel-Noord
- B.12 HSL bij TC
- B.5 Mechelen
- B.9 Antwerpen-Noord met 2 blokposten die telebediend kunnen worden (Blok 6)?
- B.12 Antwerpen-Berchem
- B.6 Aarschot
- B.14 Hasselt
- B.44 Kinkempois (zou weldra worden samengevoegd met B.45)
- B.45 Luik-Guillemins
- B.29 Ottignies (wordt in het weekend van 1 en 2 februari samengevoegd met B.30 Namen)
- B.30 Namen
- B.74 Libramont (bestaat volgens mij al een tijd niet meer?)
- B.20 Charleroi-Sud
- B.11 La Louvière
- B.27 Bergen
Concentratie seinhuizen
Weliswaar allen telebediend maar nog relaiszaal en lessenaars alsook okb in bedrijf:
- B.7.6 Testelt
- B.8.6 Diest
- B.9.6 Schulen (destijds was de oude blokpost B.14)
- B.10.6 Heist-op-den-Berg (destijds B.16)
- B.7.6 Testelt
- B.8.6 Diest
- B.9.6 Schulen (destijds was de oude blokpost B.14)
- B.10.6 Heist-op-den-Berg (destijds B.16)
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: Concentratie seinhuizen
B.13 FGZH bestaat eigenlijk alleen nog maar in de communicatie. De blok is al sedert een jaar of zoiets naar B.6 FGSP gegaan, al spreekt men tegenover TB’ers nog van “B.13” als men opneemt.
Re: Concentratie seinhuizen
Zolang die 13 ook op de seinen vermeld staat moet je wel antwoorden met blok 13 anders gaat die treinbestuurder denken dat hij de verkeerde aan de lijn heeft.
Re: Concentratie seinhuizen
Klopt ja, is bij FLV ook het geval - en B.53 Verviers ook vermoed ik - maar het is dus niet zo dat er nog een bemand B.13 staat in FGZH.
Re: Concentratie seinhuizen
Ik denk All-relais, zeker geen EBP. Sommige wissels moeten nog manueel worden omgelegd.
Re: Concentratie seinhuizen
Seinhuis V te Oostende-tractiewerkplaats is geen van beide. Er gebeurt geen beveiliging op de ingestelde reiswegen door relais. De bediende kan sommige wissels elektrisch bedienen, en andere die in de nabijheid van de post liggen moeten (zoals reeds vermeld) zelfs met de hand omgelegd worden. Er is wel een simpel OKB om de stand van de elektrisch bediende wissels te zien. Het openen van een sein gebeurt simpelweg met een schakelaar, alsook het sluiten ervan moet door de bediende manueel gebeuren als hij visueel gezien heeft dat het konvooi gepasseerd is. Er is dus ook geen treindetectie.
Ik heb mij laten vertellen dat deze post gewoon een eigen fabricatie is van de mannen in de werkplaats in der tijd.
Het actiegebied van deze post betreft wel NMBS terrein, de sporen behoren dus niet tot het infrabel-net. Eveneens is de bedienaar van de post een NMBS-collega.
Ik heb mij laten vertellen dat deze post gewoon een eigen fabricatie is van de mannen in de werkplaats in der tijd.
Het actiegebied van deze post betreft wel NMBS terrein, de sporen behoren dus niet tot het infrabel-net. Eveneens is de bedienaar van de post een NMBS-collega.