Dit zijn natuurlijk "tijdelijke"kontrakten , 2 jaar en ga je naar een ander projekt , werk genoeg.Ducktape schreef: ↑07 dec 2018, 14:10Ik zou op zich nog wel interesse hebben, maar ik denk niet dat de vriendin dat zo tof zou vinden. Over hoelang spreken we dan ongeveer? Is het tijdelijk of echt permanent?nighttrain schreef: ↑07 dec 2018, 07:41 Geachte forumenaars,
Ik wil niet de gebruikelijke kanalen van officiele werkaanbiedings sites aanboren, dus stel ik hier de vraag,
Zijn er hier mensen die een avontuur willen aangaan om in Saoudi Arabie te werken binne de railway operations.
We zoeken iemand die zich in het Engels kan uitdrukken voor het overbrengen, opvolgen,ondersteunen en consulteren van de railway operations (hoge snelheids lijn). Dus ervaring als treinbestuurder of seingever onderstation chef. Dus alles wat met de "beweging "te maken heeft.
dan kunnene we een goed betaalde job aanbieden , onbelast en andere voorzieningen. meer info later.
Dan kunnen jullie een CV in het Engels naar mij sturen , en ik verzeker de nodige discretie. De bedoeling is dat ik een eerste selectie maak en dan die CV doorstuur naar de client die SAR is. Het gaat om 1 post.
Na twee weken zai ik deze post verwijderen.
Haramain High Speed rail
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Haramain High Speed rail
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Haramain High Speed rail
Zijn het zelfs niet veelal freelance contracten? Waarbij je een fraai bedrag kunt aanrekenen per effectieve prestatie, maar wel volledig op jezelf bent aangewezen bij ziekte - ongeval - baaldag? En zelf je pensioen moet opbouwen? Niks verkeerd mee hoor, ik werk zelf onder zo'n contract, weliswaar hier in BE. 'k Zou nooit meer iets anders willen.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Haramain High Speed rail
Het zou wel kunnen dat je een contract nodig hebt om aan een werkvisum te geraken. Daarin zijn zo'n landen iets minder flexibel dan de Europese uniejan_olieslagers schreef: ↑09 dec 2018, 17:36 Zijn het zelfs niet veelal freelance contracten? Waarbij je een fraai bedrag kunt aanrekenen per effectieve prestatie, maar wel volledig op jezelf bent aangewezen bij ziekte - ongeval - baaldag? En zelf je pensioen moet opbouwen? Niks verkeerd mee hoor, ik werk zelf onder zo'n contract, weliswaar hier in BE. 'k Zou nooit meer iets anders willen.

Re: Haramain High Speed rail
Anderzijds valt er meestal wel iets te regelen via een "Consultant" die nu ook al voor de opdrachtgever werkt.
Je kan je altijd bij die firma laten inschrijven en zij verhuren jou dan aan je opdrachtgever.... kosten laten betalen door opdrachtgever natuurlijk.
Sommige internationale opdrachtgevers betalen niet graag rechtstreeks aan "onbekenden"...
Wanneer de opdrachtgever jou wil, dan valt er vast wat te regelen, dit om zijn en jou risico te beperken.
Maar het blijft een eigen wereldje...
Je kan je altijd bij die firma laten inschrijven en zij verhuren jou dan aan je opdrachtgever.... kosten laten betalen door opdrachtgever natuurlijk.
Sommige internationale opdrachtgevers betalen niet graag rechtstreeks aan "onbekenden"...
Wanneer de opdrachtgever jou wil, dan valt er vast wat te regelen, dit om zijn en jou risico te beperken.
Maar het blijft een eigen wereldje...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Haramain High Speed rail
Dit is inderdaad de gang van zaken. U wordt aangenomen door een (spoorweg)bedrijf (hired) na goedkeuring van de client (SAR), en betaald volgens de geldende regels in KSA (huisvesting/vervoer/ziekteverzekering) U verkrijgt een werkvergunning of een Iqama via uw wergever(sponsor).dentheo schreef: ↑09 dec 2018, 19:11 Anderzijds valt er meestal wel iets te regelen via een "Consultant" die nu ook al voor de opdrachtgever werkt.
Je kan je altijd bij die firma laten inschrijven en zij verhuren jou dan aan je opdrachtgever.... kosten laten betalen door opdrachtgever natuurlijk.
Sommige internationale opdrachtgevers betalen niet graag rechtstreeks aan "onbekenden"...
Wanneer de opdrachtgever jou wil, dan valt er vast wat te regelen, dit om zijn en jou risico te beperken.
Maar het blijft een eigen wereldje...
Re: Haramain High Speed rail
Renfe heeft op YouTube een video geplaatst over hun rol in dit project: https://www.youtube.com/watch?v=I0HF6KgdLRY
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Haramain High Speed rail
Ja , inderdaad RENFE is dus een onderdeel van de "operating company" SSTPC". En dit samen met ADIF,Copasa,INDRA en nog andere bedrijven. En dit voor rekening van SAR/SRO. En wij van DB E&C, consulteren SAR/SRO voor M&O ( Maintenance and operations).
Renfe levert de Saudische treinbestuurders, station staff, operatoren in het railway control center, on-board staff.
Renfe levert de Saudische treinbestuurders, station staff, operatoren in het railway control center, on-board staff.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Haramain High Speed rail
https://www.youtube.com/watch?v=AssSHnQ ... WB-4RzD3XU nog eentje om het af te leren.
Re: Haramain High Speed rail
En nog een video van Renfe over het project (in het Engels):
https://www.youtube.com/watch?v=eQyACge_iKU

https://www.youtube.com/watch?v=eQyACge_iKU

-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Haramain High Speed rail
80% bezettingsgraad? Dat lijkt me helemaal niet slecht, vooral voor een dienst die pas opstart. En in een land waar treinen niet echt in de cultuur en levensgewoonten ingebakken zijn.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Haramain High Speed rail
https://www.hhr.sa/sites/sro/Pages/home.aspx hier kan je reserveren, we doen ons best met 8 commerciele treinen per dag tussen 08h00 en 22h00, in zeeeeeer speciale omstandigheden en max.200Km/h, Het is een speciale ervaring, once in a lifetime.jan_olieslagers schreef: ↑04 mar 2019, 18:39 80% bezettingsgraad? Dat lijkt me helemaal niet slecht, vooral voor een dienst die pas opstart. En in een land waar treinen niet echt in de cultuur en levensgewoonten ingebakken zijn.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Haramain High Speed rail
Theo, Betreffende uw opmerking aangaande "veteren" of vibraties denk ik heb ik de volgende inlichtingen.
Wij hebben ook veel klachten aan 200km/h door de vibraties in een bepaalde wagon, dus ben ik gaan spitten om de mogelijke oorzaak te vinden.
Wat ik tot nu toe gevonden heb is het volgende: de betreffende wagon is deze die 2 vaste RODAL bogies heeft. De andere hebben maar 1 vaste RODAL Bogie en aan het andere uiteinde hangen ze op aan de volgende wagon. De wagon met 2 vaste RODAL bogies hangde vroeger in het midden en is nu de cafetarie wagon en hangt uit het( wagon 9) midden. Dus denk ik dat Talgo wist wat de oorzaak was en de wagon met 2 vaste Rodal bogies ingericht als cafetaria wagon zodanig de reizigers niet hoeven blijven te zitten in die wagon gedurende gans de reis. De tijd nodig om een sandwich / koffie te kopen is veel korter. Ik volg verder op. http://www.aecientificos.es/empresas/ae ... a3gran.jpg
Re: Haramain High Speed rail
Bij mij was het het voorlaatste rijtuig in de Spaanse TGV, tegen het motorrijtuig.
Ik meen ook dat er zetels over de ganse breedte stonden..zonder doorgang .
Waarschijnlijk zaten die bovenop de eerste as.
Aan de andere zijde weet ik niet of dat rijtuig op het draaistel van het volgende lag, of omgekeerd
Staan die rijtuigen met één draaistel over de ganse trein allemaal in dezelfde richting of symmetrisch rond een rijtuig met twee draaistellen in het midden ?
Ik meen ook dat er zetels over de ganse breedte stonden..zonder doorgang .
Waarschijnlijk zaten die bovenop de eerste as.
Aan de andere zijde weet ik niet of dat rijtuig op het draaistel van het volgende lag, of omgekeerd
Staan die rijtuigen met één draaistel over de ganse trein allemaal in dezelfde richting of symmetrisch rond een rijtuig met twee draaistellen in het midden ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Haramain High Speed rail
Het leven zoals het is op een zaterdagochtend in Makkah tijdens de Ramadan. Na 39 uren railway operations (20 treinen) met een bezettingsgraad van 91% en 100% stiptheid, no delays, no canx. Het werk is nog niet af.....verre van , maar we zijn op goede weg.