Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
De opzoekbaarheid van een bepaalde term (op het forum of op het internet) lijkt me het belangrijkste criterium. Even "Memling NMBS" opzoeken op Google geeft meteen het antwoord, met tekst en beeld, en het is een term die hier ook vaak terugkomt.
Zuiver jargon dat enkel door zuivere ingewijden (bijvoorbeeld spoorwerknemers) begrepen zal worden lijkt me daarentegen niet de bedoeling, maar zie ik hier gelukkig slechts zelden.
Zuiver jargon dat enkel door zuivere ingewijden (bijvoorbeeld spoorwerknemers) begrepen zal worden lijkt me daarentegen niet de bedoeling, maar zie ik hier gelukkig slechts zelden.
Re: Ongewone samenstelling.
Hoi,
Vandaag werd IC trein 2906 ( Antwerpen - Aarschot - Leuven) verzekerd door 1 Desiro. Normaal zijn er 2 Desiro`s voorzien voor deze trein. Met de drukte op de trein viel het nog mee. Er moest niemand rechtstaan.
Lukas
Vandaag werd IC trein 2906 ( Antwerpen - Aarschot - Leuven) verzekerd door 1 Desiro. Normaal zijn er 2 Desiro`s voorzien voor deze trein. Met de drukte op de trein viel het nog mee. Er moest niemand rechtstaan.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: Ongewone samenstelling.
Gisterenochtend een "dubbel" geschakelde thalys tussen Amsterdam en Brussel Zuid. Is gewoonlijk een teken van ontkoppelproblemen in Brussel bij de vorige rit.
Re: Ongewone samenstelling.
Bepaalde ritten zijn voorzien om met een gekoppeld stel door te rijden. Is niet ongewoon.

Re: Ongewone samenstelling.
Ok, dank je wel voor de correctie.

Re: Ongewone samenstelling.
Ik post het even hier, weet niet zo meteen beter draadje...
Vandaag in de goederenbundel van Zeebrugge-West in de voorhaven dook ineens een Restorijtuig op, zat eerst ingeklemd tussen de loc en goederenwagons en werd erna apart afgerangeerd.
Vandaag in de goederenbundel van Zeebrugge-West in de voorhaven dook ineens een Restorijtuig op, zat eerst ingeklemd tussen de loc en goederenwagons en werd erna apart afgerangeerd.

Re: Ongewone samenstelling.
Op de S10 is er een stam van maar liefst 4 Desiro's actief, onder meer op de 3886 en 3867 gezien. Geen flauw idee wat daar de reden voor is, want andere treinen bestaan uit de gebruikelijke enkele Desiro. Zelfs in de week is er geen enkele trein op de S10 noch S3 met zo'n lange samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Vandaag is het de ronde van Vlaanderen voor de wieler (terro-)ristenSteve schreef: ↑06 apr 2019, 18:01 Op de S10 is er een stam van maar liefst 4 Desiro's actief, onder meer op de 3886 en 3867 gezien. Geen flauw idee wat daar de reden voor is, want andere treinen bestaan uit de gebruikelijke enkele Desiro. Zelfs in de week is er geen enkele trein op de S10 noch S3 met zo'n lange samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Dan nog snap ik het niet echt: de S10 rijdt ver van de startplaatsen Oudenaarde en Antwerpen... en zouden ze het dan zo nauwgezet berekend hebben dat de ene trein uit 4 Desiro's bestaat en de volgende uit slechts 1?
Re: Ongewone samenstelling.
Kan zijn dat deze achter die 2 ritten een andere trein moeten verzekeren en door logistieke redenen dan al de bijkomende stellen gekoppeld hebben. Alvast zou ik tevreden zijn met zulke initiatieven. Ze gaan het misschien ooit leren.
Re: Ongewone samenstelling.
Er was vanmorgen een stel richting Aalst gestrand in Brussel-Zuid, de reden is mij niet bekend. Mogelijk een overbrenging?Steve schreef: ↑06 apr 2019, 18:01 Op de S10 is er een stam van maar liefst 4 Desiro's actief, onder meer op de 3886 en 3867 gezien. Geen flauw idee wat daar de reden voor is, want andere treinen bestaan uit de gebruikelijke enkele Desiro. Zelfs in de week is er geen enkele trein op de S10 noch S3 met zo'n lange samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Het kan, al snap ik dan niet waarom allevier de stellen dan zijn blijven rijden op de volgende ritten. Ze leken ook allemaal in dienst.
Re: Ongewone samenstelling.
Op de Genk-Blankenberge vandaag zowel een stam tegengekomen die uit één stuk bestond (dus niet meer twee gekoppelde stammen, die nergens meer nodig voor zijn), als een gekoppelde stam waarbij de beide locs in het midden hingen en ook allebei in dienst waren. Nog nooit gezien en ik meende zelfs eens gehoord te hebben dat dat niet toegelaten was, maar ik zal me vergist hebben...