NMBS op Twitter schreef:Da's inderdaad heel erg slecht, Steve. Sinds gisteren verschijnt dat "plots". Dit zou opgelost moeten zijn bij een volgende update, voorzien eind maart. ^Tim
Dat lijkt me geen leuke te lezen als je wilt uitstappen op 1 van de tussenliggende haltes. Meer dan een maand voor wat tekstaanpassingen, geeft ook te denken over de efficiëntie.
kika schreef: ↑21 feb 2019, 08:36
Meer dan een maand voor wat tekstaanpassingen, geeft ook te denken over de efficiëntie.
Welkom in de wereld van enterprise IT, waar je te maken hebt met processen en release cycles. Dit is een "moet wel opgelost worden, maar heeft geen hoge prioriteit"-probleem en dat krijgt dus ook geen extra release.
kika schreef: ↑21 feb 2019, 08:36
Meer dan een maand voor wat tekstaanpassingen, geeft ook te denken over de efficiëntie.
Welkom in de wereld van enterprise IT, waar je te maken hebt met processen en release cycles. Dit is een "moet wel opgelost worden, maar heeft geen hoge prioriteit"-probleem en dat krijgt dus ook geen extra release.
Releases kosten immers tijd (en dus geld).
Dit is ook duidelijk een voorbeeld van gebrekkig testen.
Of niet testen. Ik heb me een aantal jaren geleden (2012 of zo) vast gebeten in een van de eerste Emma versies omdat in Gent niet werd aangeduid of de trein al dan niet via Aalst reed. De verantwoordelijke heeft me toen bevestigd dat die release niet getest was.
rdv schreef:Of niet testen. Ik heb me een aantal jaren geleden (2012 of zo) vast gebeten in een van de eerste Emma versies omdat in Gent niet werd aangeduid of de trein al dan niet via Aalst reed. De verantwoordelijke heeft me toen bevestigd dat die release niet getest was.
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Niet testen is toch wel een dijk van een reden om iets niet te lanceren.
AlexNL schreef: ↑21 mar 2019, 00:18Welkom in de wereld van enterprise IT, waar je te maken hebt met processen en release cycles. Dit is een "moet wel opgelost worden, maar heeft geen hoge prioriteit"-probleem en dat krijgt dus ook geen extra release.
Releases kosten immers tijd (en dus geld).
De kunst is uiteraard om een nieuwe release zo eenvoudig/snel/correct mogelijk te maken, correct gebalanceerd met (o.a.) tests. Als er vrijdagmiddag een huizenhoog probleem opduikt wil je ook niet wachten tot 1 mei omdat er een handtekening en een stempel nodig zijn van iemand die net 2 weken met vakantie is tot 4 april. Heeft het vertaalbureau ook nog 3 weken tijd na een string freeze?
Nog een grapje van de NMBS-app: 'Deze aansluiting kan waarschijnlijk niet gehaald worden'.... Voor één zelfde trein die 5 minuten blijft staan en dan onder een ander nummer verder rijdt [emoji16]
Verstuurd met Tapatalk