Eurostar
-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
- Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Vraagje van een niet-specialist: moesten de locomotieven met TVM van de reeks 55 (5501, 5506, 5509, 5511, 5512, 5514) niet dienen om gestrande HSTs te depanneren ? Ik zie die nog geregeld een toertje maken, altijd per twee, onder meer langs lijn 28, maar bij welke gelegenheid komen ze eigenlijk in actie ?
Verstuurd met Tapatalk
Verstuurd met Tapatalk
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Ik neem aan dat deze alleen kunnen slepen. Geen stroom leveren. Dus dan blijf je hitte problemen houden.Papanero schreef: ↑27 jul 2019, 10:33 Vraagje van een niet-specialist: moesten de locomotieven met TVM van de reeks 55 (5501, 5506, 5509, 5511, 5512, 5514) niet dienen om gestrande HSTs te depanneren ? Ik zie die nog geregeld een toertje maken, altijd per twee, onder meer langs lijn 28, maar bij welke gelegenheid komen ze eigenlijk in actie ?
Verstuurd met Tapatalk
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Dat vraag ik mij ook af. Het moet toch mogelijk zijn om zo'n gestrande Eurostar of Thalys, op korte termijn met een of twee diesellocs weg te slepen tot in een station, waar men de reizigers kan laten uitstappen?Papanero schreef: ↑27 jul 2019, 10:33 Vraagje van een niet-specialist: moesten de locomotieven met TVM van de reeks 55 (5501, 5506, 5509, 5511, 5512, 5514) niet dienen om gestrande HSTs te depanneren ? Ik zie die nog geregeld een toertje maken, altijd per twee, onder meer langs lijn 28, maar bij welke gelegenheid komen ze eigenlijk in actie ?
-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
- Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Misschien omdat alle diesels buiten gebruik waren gesteld ? Ik heb anders donderdag wel een paar 77 zien passeren met verse ballast.
Verstuurd met Tapatalk
Verstuurd met Tapatalk
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
het buiten dienst stellen van dieseltreinen betrof de MW41, dit had niets te maken met de 55 of 77 of 62 aangezien deze geen reizigerstreinen doen.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Daar ken ik het antwoord niet op Paul, maar zover ik weet was er dus niets beschikbaar. vermoedelijk onderhoud en defecten die er alles samen voor zorgen dat er geen machine inzetbaar was, nu ja met een andere loc en een noodkoppeling lukt het ook. Het is enkel fysiek wat zwaarder werk om deze te plaatsen want de TVM locs hebben reeds een koppeling op hun neus gemonteerd klaar staan.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
[/quote]
Misschien wel belangerijker: de infrastructuurbeheerder voert niet het bevel tijdens dit soort incidenten en beslist dus ook niet over de evacuatie.
[/quote]
Niet helemaal akkoord. Infrabel beslist wanneer de reizigers uit de trein mogen. De infrastructuur gebruiker (IG) kan enkel de vraag stellen aan Infrabel om de reizigers te evacueren.
Infrabel beslist wanneer de noodtrein mag rijden. In dit geval stond deze om 12:30u al klaar om te vertrekken, maar we hebben nog meer dan een uur moeten wachten in Brussel Zuid.
Ter plaatse is het ook de leader Infrabel die het bevel voert.
Het is inderdaad aan de IG om het materiaal en het personeel te voorzien. Maar voor de rest moeten wij ook luisteren...
Misschien wel belangerijker: de infrastructuurbeheerder voert niet het bevel tijdens dit soort incidenten en beslist dus ook niet over de evacuatie.
[/quote]
Niet helemaal akkoord. Infrabel beslist wanneer de reizigers uit de trein mogen. De infrastructuur gebruiker (IG) kan enkel de vraag stellen aan Infrabel om de reizigers te evacueren.
Infrabel beslist wanneer de noodtrein mag rijden. In dit geval stond deze om 12:30u al klaar om te vertrekken, maar we hebben nog meer dan een uur moeten wachten in Brussel Zuid.
Ter plaatse is het ook de leader Infrabel die het bevel voert.
Het is inderdaad aan de IG om het materiaal en het personeel te voorzien. Maar voor de rest moeten wij ook luisteren...

Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Misschien wel belangerijker: de infrastructuurbeheerder voert niet het bevel tijdens dit soort incidenten en beslist dus ook niet over de evacuatie.
[/quote]
Niet helemaal akkoord. Infrabel beslist wanneer de reizigers uit de trein mogen. De infrastructuur gebruiker (IG) kan enkel de vraag stellen aan Infrabel om de reizigers te evacueren.
Infrabel beslist wanneer de noodtrein mag rijden. In dit geval stond deze om 12:30u al klaar om te vertrekken, maar we hebben nog meer dan een uur moeten wachten in Brussel Zuid.
Ter plaatse is het ook de leader Infrabel die het bevel voert.
Het is inderdaad aan de IG om het materiaal en het personeel te voorzien. Maar voor de rest moeten wij ook luisteren...

[/quote]
Niet mee eens het zijn de autoriteiten, lees de hulpdiensten, die het bevel voeren bij grootschalige evacuaties en draadbreuk.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Dat vond ik zelf ook.
In mijn studententijd zat er direct een boekentas op de "noodopening" als de deuren niets snel genoeg opengingen en mensen hun bus of andere trein moesten hebben...Soort zelfredzaamheid .
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Onzin natuurlijk, bij de laatste brand van een ICE op de HSL was men in Duitsland wat blij dat 1) een militair in de trein de noodrem getrokken had en 2) spontaan tot evacuatie was overgegaan dit voor de brandweer wist dat er iets brandde.
Zouden er nu veel mensen rechtstreeks de brandweer gebeld hebben voor mensen die van hun stokje gingen of valt dat ook best mee ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide