groentje schreef: ↑04 sep 2019, 00:25
De terminals op Brosella Festival (je kon de inkom en drankjetons ook betalen met bankkaart) was ingesteld op enkel Bancontact. Dat zou volgend jaar wellicht veranderen, maar dit jaar heb ik toch verschillende Nederlandse en Franse bezoekers moeten teleurstellen. Colruyt neemt bij mijn weten tot op vandaag geen kredietkaarten aan, en ben evenmin zeker dat ze buitenlandse bankkaarten aannemen. Bij Collect&Go is er in elk geval enkel sprake van elektronisch en mobiel betalen, en mobiel is dan met de KBC- en Bancontact-app.
Brosella festival is geen website en Colruyt en Collect&Go leveren bij mijn weten ook geen waren buiten Belgie waar iedereen Bancontact heeft.
Ik vind het nog steeds totaal onbegrijpelijk dat je wel gelijk welke prul kan bestellen op een website aan de andere kant van de wereld zoals in China, maar op de website van de nationale spoorwegmaatschappij van een buurland op 3 km van waar ik woon en waar men dezelfde taal spreekt als ik, meer dan de helft van de aanbiedingen niet kan betalen als je geen Nederlander bent.
Het enige wat je met een kredietkaart kan betalen op die website zijn gewone treinkaartjes, die ik even goed op de site van NMBS Int. kan kopen, of een heel dure dagkaart voor Amsterdam,waar ik niet naar toe wil, of een nog duurdere dagkaart voor heel Nederland, die ik niet nodig heb.
Al de andere heel voordelige en interessante aanbiedingen, zoals alle daguitstappen, of NS Flex kan ik als Belg om onverklaarbare redenen niet kopen op dezelfde website.
Als ik naar de vakantiebeurs van Antwerpen of Brussel ga, dan zie ik daar elk jaar tientallen stands van de Nederlandse dienst voor toerisme die reklame maken voor uitstappen maar Nederland.
Maar als ik dan op de website van NS een voordelige daguitstap wil kopen of een voordelig abonnement dan is dit totaal onmogelijk als niet-Nederlander.
Wil de NS misschien liever dat alle Belgen met de auto naar daar komen ?
Op heel wat Nederlandse websites kan je zelfs al betalen met Bancontact en dat zijn dan bedrijven of bedrijfjes met heel wat minder middelen dan NS.