Shrek schreef: ↑05 sep 2019, 17:46
Het klopt dat 2 maand op voorhand communiceren vrij laat is, maar dat is een evenwichtsoefening: hoe langer op voorhand je communiceert hoe groter de kans dat er alsnog iets misloopt. Nu is men wel zeker dat alle voorbereidende werken op tijd klaar gaan zijn en alles zoals gepland kan doorgaan, pakweg een half jaar geleden moest er nog zo veel gebeuren dat de kans dat er nog iets mid liep reëel was. De hele overname in EBP een half jaar uitstellen is dan ook weer geen optie omdat er ook nog werven kort ná dit project gepland moeten worden.
Het is inderdaad een evenwichtoefening maar dat de genoemde werkzaamheden zullen doorgaan, is blijkbaar al lang beslist. De alternatieve dienstregelingen voor de 2 lange weekends zitten immers al weken in de planners. Daarover was hier eerder ook al een draadje.
De vraag is dus eerder, wat er zo anders is aan de werkzaamheden op werkdagen dat Infrabel die pas zo laat aan de NMBS liet weten? Want het is daardoor dat de alternatieve dienstregelingen voor de werkdagen er pas op de 24e zullen zijn.
jan_olieslagers schreef: ↑05 sep 2019, 18:43
(…) Tussen EBP en wissels/seinen staan ofwel ouderwetse relais, in groten getale, ofwel iets moderners waarvan de naam me nu even ontgaat. Die laatste overgang probeert men te doen samengaan met de overgang naar EBP, die op zich geen grote ingreep is; het afschaffen van de relaiszalen daarentegen is een stevige boterham.
Je zal denk ik de moderne EBP/PLP-technologie bedoelen
Dit zijn de treinen die op het eerste zicht niet zullen rijden naar Brussel-Centraal (en dus wss ook niet naar de stations Noord & Zuid). Nog niet kunnen verifieren welke totaal niet rijden.
P 7001
P 7006
P 7011
P 7013
P 7014
P 7208
P 7300
P 7302
P 7445
P 7515
P 7601
P 7602
P 7721
P 7722
P 7723
P 7724
P 7800
P 7803
P 7952
P 7954
P 8002
P 8007
P 8008
P 8011
P 8012
P 8208
P 8301
P 8304
P 8446
P 8515
P 8600
P 8601
P 8722
P 8724
P 8741
P 8800
P 8903
P 8952
P 8955
Deze treinen passeren minstens op 14/10 wél nog langs Brussel Centraal:
P 7002
P 7007
P 7008
P 7009
P 7012
P 7209
P 7301
P 7303
P 7305
P 7306
P 7400
P 7401
P 7444
P 7513
P 7600
P 7741
P 7801
P 7802
P 7901
P 7902
P 7903
P 8001
P 8006
P 8009
P 8013
P 8014
P 8209
P 8302
P 8303
P 8305
P 8306
P 8400
P 8401
P 8445
P 8513
P 8602
P 8628
P 8721
P 8723
P 8801
P 8802
P 8803*
P 8901
P 8902
* = de enige trein waarvan ik zie dat die 20 minuten later zal vertrekken in Brussel-Centraal, de rest rijdt op hetzelfde uur.
Andere treinen heb ik niet gechecked, iemand een volledige lijst van alle P-treinen?
Sorry voor het gebruik van Google Translate of deepl.com om van het Engels naar het Nederlands te vertalen.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Nog een paar: 7015-7016 en terugritten 8015-8016 rijden na Bockstael naar Schuman en Luxemburg in plaats van Noord, Centraal en Zuid. 7092 en 8094 rijden niet, 8092 vertrekt ook uit Luxemburg en Schuman.
Steve schreef: ↑06 sep 2019, 08:42
Nog een paar: 7015-7016 en terugritten 8015-8016 rijden na Bockstael naar Schuman en Luxemburg in plaats van Noord, Centraal en Zuid. 7092 en 8094 rijden niet, 8092 vertrekt ook uit Luxemburg en Schuman.
Heb je toevallig een lijst van P-ritten die allemaal door Brussel gaan en ik nog niet gechecked heb? Ik zou het lijstje graag zo snel mogelijk volledig controleren, zodat ik het kan delen met de collega's.
Hier kun je Brussel-Centraal (Bruxelles-Centraal) selecteren en dan krijg je alle treinen te zien die er passeren. Ze zijn gerangschikt op hun treinnummer, dus alle P-treinen (met nummers 7xxx en 8xxx) staan onderaan: http://www.beluxtrains.net/indexnl.php? ... rchstation
Een aantal P-treinen worden commercieel gezien trouwens als S-trein gebrandmerkt (inclusief diegene die ik hierboven opgenoemd heb), maar in werkelijkheid zijn het wel degelijk P-treinen. Het feit dat ze net als alle andere P-treinen afgeschaft of omgeleid worden (in tegenstelling tot de "echte" S-treinen) zegt genoeg.
Shrek schreef: ↑05 sep 2019, 17:46
Het klopt dat 2 maand op voorhand communiceren vrij laat is, maar dat is een evenwichtsoefening: hoe langer op voorhand je communiceert hoe groter de kans dat er alsnog iets misloopt. Nu is men wel zeker dat alle voorbereidende werken op tijd klaar gaan zijn en alles zoals gepland kan doorgaan, pakweg een half jaar geleden moest er nog zo veel gebeuren dat de kans dat er nog iets mid liep reëel was. De hele overname in EBP een half jaar uitstellen is dan ook weer geen optie omdat er ook nog werven kort ná dit project gepland moeten worden.
Het is inderdaad een evenwichtoefening maar dat de genoemde werkzaamheden zullen doorgaan, is blijkbaar al lang beslist. De alternatieve dienstregelingen voor de 2 lange weekends zitten immers al weken in de planners. Daarover was hier eerder ook al een draadje.
De vraag is dus eerder, wat er zo anders is aan de werkzaamheden op werkdagen dat Infrabel die pas zo laat aan de NMBS liet weten? Want het is daardoor dat de alternatieve dienstregelingen voor de werkdagen er pas op de 24e zullen zijn.
Groetjes,
Rian
Op werkdagen wordt er niet veel gewerkt, enkel 's nachts een beetje. Het probleem op de werkdagen is dat bepaalde sporen en wissels buiten dienst zijn (gedesactiveeerd het ene lange weekend en pas actief bij het volgende). Het niet beschikbaar zijn van deze elementen maakt dat er minder capaciteit is.
Shrek schreef: ↑05 sep 2019, 17:46
Het klopt dat 2 maand op voorhand communiceren vrij laat is, maar dat is een evenwichtsoefening: hoe langer op voorhand je communiceert hoe groter de kans dat er alsnog iets misloopt. Nu is men wel zeker dat alle voorbereidende werken op tijd klaar gaan zijn en alles zoals gepland kan doorgaan, pakweg een half jaar geleden moest er nog zo veel gebeuren dat de kans dat er nog iets mid liep reëel was. De hele overname in EBP een half jaar uitstellen is dan ook weer geen optie omdat er ook nog werven kort ná dit project gepland moeten worden.
Het is inderdaad een evenwichtoefening maar dat de genoemde werkzaamheden zullen doorgaan, is blijkbaar al lang beslist. De alternatieve dienstregelingen voor de 2 lange weekends zitten immers al weken in de planners. Daarover was hier eerder ook al een draadje.
De vraag is dus eerder, wat er zo anders is aan de werkzaamheden op werkdagen dat Infrabel die pas zo laat aan de NMBS liet weten? Want het is daardoor dat de alternatieve dienstregelingen voor de werkdagen er pas op de 24e zullen zijn.
Op werkdagen wordt er niet veel gewerkt, enkel 's nachts een beetje. Het probleem op de werkdagen is dat bepaalde sporen en wissels buiten dienst zijn (gedesactiveeerd het ene lange weekend en pas actief bij het volgende). Het niet beschikbaar zijn van deze elementen maakt dat er minder capaciteit is.
Dat was echter een antwoord op een vraag die ik niet had gesteld. Mijn vraag was, hoe het komt dat de werkzaamheden die op werkdagen worden uitgevoerd zoveel later aan de NMBS zijn gecommuniceerd dan de werkzaamheden die tijdens de 2 lange weekends worden gedaan.
rvdborgt schreef:
Het is inderdaad een evenwichtoefening maar dat de genoemde werkzaamheden zullen doorgaan, is blijkbaar al lang beslist. De alternatieve dienstregelingen voor de 2 lange weekends zitten immers al weken in de planners. Daarover was hier eerder ook al een draadje.
De vraag is dus eerder, wat er zo anders is aan de werkzaamheden op werkdagen dat Infrabel die pas zo laat aan de NMBS liet weten? Want het is daardoor dat de alternatieve dienstregelingen voor de werkdagen er pas op de 24e zullen zijn.
Op werkdagen wordt er niet veel gewerkt, enkel 's nachts een beetje. Het probleem op de werkdagen is dat bepaalde sporen en wissels buiten dienst zijn (gedesactiveeerd het ene lange weekend en pas actief bij het volgende). Het niet beschikbaar zijn van deze elementen maakt dat er minder capaciteit is.
Dat was echter een antwoord op een vraag die ik niet had gesteld. Mijn vraag was, hoe het komt dat de werkzaamheden die op werkdagen worden uitgevoerd zoveel later aan de NMBS zijn gecommuniceerd dan de werkzaamheden die tijdens de 2 lange weekends worden gedaan.
Groetjes,
Rian
Dat zal hoogstwaarschijnlijk zijn omdat men nog lang heeft zitten zoeken naar mogelijkheden om toch nog zoveel mogelijk stukken spoor in dienst te houden waardoor er meer treinen dan initieel voorzien kunnen blijven rijden.