Nachttreinen
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
-
- Berichten: 2680
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Nachttreinen
TTB weet blijkbaar al meer. Tot december 2020 zou hij slechts 2x per week rijden (maandag en donderdag), vanaf december rijdt hij dan elke dag naar Amsterdam én Brussel.
http://treintrambus.be/actueel/blog/276 ... WhPQe5Hb84
http://treintrambus.be/actueel/blog/276 ... WhPQe5Hb84
Re: Nachttreinen
NMBS heeft overwogen om een Traxx van Lineas in te zetten, maar uiteindelijk is het toch een 18 geworden.
Het treindeel uit Innsbruck rijdt weliswaar mee naar Brussel, maar wordt op het Belgische traject gesloten.
Dit heeft te maken met de aversie van DVIS tegen de UIC-deursluitingen van de rijtuigen.
Het treindeel uit Innsbruck rijdt weliswaar mee naar Brussel, maar wordt op het Belgische traject gesloten.
Dit heeft te maken met de aversie van DVIS tegen de UIC-deursluitingen van de rijtuigen.
Re: Nachttreinen
Tot dec 2020 rijdt de Donauwalzer klassiek over lijn 36 en 37, voor de drgl 2021 zoekt de ÖBB een sneller rijpad.
Re: Nachttreinen
Heb je de drgl Kees? Als het rijpad vanaf Köln behouden blijft, zal het vertrek in Brussel rond 18:30 zijn?FLV-FGSP schreef:Tot dec 2020 rijdt de Donauwalzer klassiek over lijn 36 en 37, voor de drgl 2021 zoekt de ÖBB een sneller rijpad.
Zou het mogelijk zijn tickets te kopen voor Brussel-Köln of Brussel-Bonn bvb?
-
- Berichten: 2680
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Nachttreinen
Maar ik vraag me af of hij wel zal stoppen in Bonn én Keulen, want dan moet er kop gemaakt worden in Köln hbf... Als hij 1 van de 2 stops laat liggen niet: ofwel Rechtsrheinisch van/tot Koblenz via Köln Hbf, ofwel bocht nemen tussen Köln Ehrenfeld en Köln West.
Re: Nachttreinen
Even een verzamelantwoord:
* Heb nog geen exacte dienstregeling, die is namelijk nog niet helemaal vastgelegd.
* De Nightjet stopt nu niet in Bonn en zal dat volgend jaar zeker niet doen, omdat de trein op de 'Brusselse' dagen idd rechtsrheinisch moet rijden.
* De 18 heeft al een tijdje een toelating tot Aachen Hbf, daar zal in 2020 de lokwissel zijn.
* Of het mogelijk wordt om deze trein van Brussel naar Keulen te gebruiken is nog niet duidelijk, dat is een commerciële beslissing van ÖBB.
* Heb nog geen exacte dienstregeling, die is namelijk nog niet helemaal vastgelegd.
* De Nightjet stopt nu niet in Bonn en zal dat volgend jaar zeker niet doen, omdat de trein op de 'Brusselse' dagen idd rechtsrheinisch moet rijden.
* De 18 heeft al een tijdje een toelating tot Aachen Hbf, daar zal in 2020 de lokwissel zijn.
* Of het mogelijk wordt om deze trein van Brussel naar Keulen te gebruiken is nog niet duidelijk, dat is een commerciële beslissing van ÖBB.
Re: Nachttreinen
Als je de loc los koppelt moet je ook het station kunnen buiten rijden. Kan er dan op meerdere sporen 3KV gezet worden of moeten ze dan met een diesel eerst de 18 weg halen om hem na vertrek weer terug op het spoor te zetten?
Re: Nachttreinen
Het is sommige commerciële medewerkers ook vandaag al een raadsel welke rijtuigen voor welke (deel) trajecten boekbaar zijn. Zeer waarschijnlijk kan je wel in het zitgedeelte wat boeken als je kijkt naar de huidige situatie.
Re: Nachttreinen
Deze zomer stopten we wel degelijk in Bonn, dat zit standaard in de dienstregeling. Het punt van kopmaken, koppelen van de autowagons zijn inderdaad goede vragen. De luchthaven van Keulen/Bonn, die ligt rechts, de stad en hbf liggen links. Rechts moet hij enkel rijden als je via Keulen zonder kopmaken wilt.
Re: Nachttreinen
Laten we het er op houden dat de huidige NJ sporadisch in Bonn Hbf stopt 
De autotransportwagens verdwijnen eind november uit deze trein, dan gaat de installatie in Düsseldorf dicht.
ÖBB zal hierdoor enkele klanten verliezen, maar het maakt de logistiek veel eenvoudiger.

De autotransportwagens verdwijnen eind november uit deze trein, dan gaat de installatie in Düsseldorf dicht.
ÖBB zal hierdoor enkele klanten verliezen, maar het maakt de logistiek veel eenvoudiger.