Duikbril AM86 schreef:
Gelukkig is er geen kippenhokje aanwezig voor de omvormers in op te bergen zoals bij de M5 stuurrijtuigen..
heel eenvoudig, een m6 is daarin ook verschillend.
Bij M5-en heeft enkel het stuurrijtuig een omvormer die alle andere rijtuigen ook van voldoende laagspanning moet voorzien, bij m6 heeft elk rijtuig zijn eigen omvormer.
prahsharp schreef:is dat niet verdomd onhandig? of is er een overdaad aan (dure?) stuurrijtuigen?
De fout zit niet daar.
Het is gewoon een ongehoord ontwerp-miskleun van bij de M5-en, een komplete trein (verlichting-verwarming-deuren...) laten afhangen van één omvormertje in het stuurrijtuig.
Het kwam goedkoper enkel het stuurrijtuig uit te rusten met een omvormer, dan het op elk rijtuig te doen.
In oostenrijk hebben ze dat inderdaad.
Ik dacht dat de eerste reeks M6'en ook eerst naar Oostenrijk moesten om daar testen te ondergaan in een soort van klimatisatietunnel.