Men spreekt al zo lang over flexibele tarieven.dekooiker schreef: ↑22 nov 2019, 16:48 Ik denk dat u dan een belangrijk gegeven mist. Het is geen reden om niets te doen, het is vooral een reden om de tarieven 'flexibel' te maken, wat in feite neerkomt op een platte tariefverhoging. Reken maar dat de tarieven in de daluren niet zullen dalen. Wat de titel van dit onderwerp betreft kan het niet duidelijker zijn: er is gewoon meer geld nodig. Je kan nooit verkocht krijgen dat bedrijfswagens - nota bene de heilige privé - evenveel geld kosten als het treinvervoer van NMBS.
Bij de NS bestaat dit lang.
Met een NS Flex Dal Voordeel abonnement bijvoorbeeld betaal je 5 euro/maand en dan krijg je 40% korting buiten de spits en in het weekend.
Ik heb zelf een Weekend Vrij abonnement waarmee ik 40% korting krijg buiten de spits en 100% in het weekend.
Als men bij de NMBS gaat toepassen wat u suggereert , namelijk de huidige tarieven toepassen tijdens de daluren en de tarieven verhogen gedurende de spits, zal dit geen stijging van de reizigers tijdens de daluren opleveren vrees ik.