Nieuwe motorstellen / M7
Re: Nieuwe motorstellen / M7
De persaandacht komt omwille van de potentiële bijbestelling, volgens het artikel
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Ik denk niet dat er iemand nog weet wat er 5 jaar geleden op een bepaalde dag in een bepaalde krant is verschenen.
De links die ik heb vermeld geven aan dat er 5 jaar geleden al ruim aandacht was voor dit probleem door de betrokken organisaties en de NMBS.
En opmerkingen zoals "waarom beginnen ze daar nu pas over te zagen" vind ik heel respectloos voor de betrokken personen.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Zomaar:
Volgens mij was in Belgie de perronhoogte ook 84-5 cm op de lijn Essen, Antwerpen, Brussel, Charleroi-sud(deels). Ombouw 1958 ?
Bij laatste ombouw is Antwerpen Centraal "lager" geworden, de andere stations stap voor stap. Hoe de situatie ondertussen is weet ik niet.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Die perronhoogte is er gekomen naar aanleiding van de elektrificatie van de noord-zuidas vanaf 1935. De eerste elektrische motorstellen (1935-1950) hadden immers geen trappen aan de deuren en met die perronhoogte kon men perfect 'gelijkvloers' in en uitstappen...
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Mooi, het interieur doet aan de MIVB en ICE denken.
Ook goed om te zien dat er volwaardige tafeltjes zijn.
Hopelijk kan de vouwfiets onder de zetels.
Ook goed om te zien dat er volwaardige tafeltjes zijn.
Hopelijk kan de vouwfiets onder de zetels.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Dat lijkt me ijdelijke hoop voor de meeste vouwfietsen. De zitplaatsen bij de balkons zijn er wel speciaal op aangepast met klapstoelen en pictogrammen die onder meer een vouwfiets tonen (volgens mij zelfs de eerste keer dat zo'n pictogram verschijnt in het Belgische OV).
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Wat ik wel durf te concluderen is dat qua comfort en uitstraling M7 een grote stap vooruit is t.o.v. M6.
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Nieuwe motorstellen / M7
P7401 en P8400, welke uren zijn dat? Kan ik dat ergens vinden?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Op de app en website van NMBS kan je dat vinden.Dieselfreak schreef: ↑15 jan 2020, 21:08 P7401 en P8400, welke uren zijn dat? Kan ik dat ergens vinden?
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Kun je aub wat concreter zijn? De site van de NMBS is tamelijk uitgebreid, in de reisplanner vind ik de genoemde nummers niet terug.Jan-Mark schreef: ↑15 jan 2020, 21:38Op de app en website van NMBS kan je dat vinden.Dieselfreak schreef: ↑15 jan 2020, 21:08 P7401 en P8400, welke uren zijn dat? Kan ik dat ergens vinden?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Ah, heb het nu met een beetje intensiever zoeken toch gevonden, inderdaad.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Dat ziet er mooi uit van binnen, en vooral de eerste klas.
Volwaardige tafels, afscheidingspanelen om een beetje privacy te geven tussen de vierzitters, en comfortabel uitziende stoelen. Ik ben een beetje jaloers
Volwaardige tafels, afscheidingspanelen om een beetje privacy te geven tussen de vierzitters, en comfortabel uitziende stoelen. Ik ben een beetje jaloers

Re: Nieuwe motorstellen / M7
Via deze link kan je de treinnummers opzoeken.Dieselfreak schreef: ↑15 jan 2020, 21:08 P7401 en P8400, welke uren zijn dat? Kan ik dat ergens vinden?
http://www.belgianrail.be/jp/nmbs-realt ... rch.exe/nn