Vrijdag ga ik weer eens met de ICD 9216 naar Antwerpen, dan IC 2031 naar Brussel-Zuid, a. 10:11, voor de Eurostar 9125, v. 10:52. Dat is een overstap van 41 minuten, met dus 11 minuten om de ingang van de Eurostarterminal te bereiken. Dat zou genoeg moeten zijn, ook al moet ik het hele station doorlopen van spoor 21 naar spoor 1/2. Maar de reisplanners houden zich aan 45 minuten overstaptijd, dus die vermelden deze verbinding niet. Het staat me bij dat ik deze verbinding in het verleden eerder heb gebruikt (maar misschien was de aankomsttijd toen 10:07?).
Maar ik vraag me toch af: als ik deze verbinding kies, maar vertraging heb en de trein (of de incheckperiode) mis, heb ik dan nog wel recht op vervoer naar Londen?
Ik heb dus een kaartje vanaf "any Dutch station". Ik kan ook op zeker spelen, maar dan moet ik van Amsterdam CS vertrekken om 06:22. Niet mijn idee van plezier, en een uur is net wat weinig om iets leuks in Brussel te doen. Ik ga in elk geval strategisch zitten zodat ik direct in de hoofdgang terechtkom bij het uitstappen.