Nieuwe motorstellen / M7
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Ik heb daarstraks een Gent-Genk zien passeren met een mooi witte gerenoveerde M6 in het midden. De meldingen van een M7 in deze trein waren dus voorbarig, voorlopig zitten de M7 enkel in de P-trein uit Visé.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Welke midden armsteun?Eric0641 schreef: . Het is iets fancier aangekleed, den eerste klas oogt sjiek maar den afwerking is toch wel goedkoop. Vooral de kopse kanten. De deuren op de kopse kanten de zitruimte in zijn netzo als de m6 gammel. En ik mis de midden armsteun in de 1ste
Re: Nieuwe motorstellen / M7
bij de 1ste klas tussen de stoelen in. Iets wat bijvoorbeeld de ICR standaard heeft ook in de 2de .Shrek schreef: ↑04 mar 2020, 11:42Welke midden armsteun?Eric0641 schreef: . Het is iets fancier aangekleed, den eerste klas oogt sjiek maar den afwerking is toch wel goedkoop. Vooral de kopse kanten. De deuren op de kopse kanten de zitruimte in zijn netzo als de m6 gammel. En ik mis de midden armsteun in de 1ste




Re: Nieuwe motorstellen / M7
Bij ons ook de I11, MS96 en I10 in eerste klas, en I6 zelfs in beide klassen.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Gisteren zag ik een testrit rijden via Gent.
M7 BD - HLE18 - M7 B - M6 - M6 BD
(BD = stuurrijtuig)
M7 BD - HLE18 - M7 B - M6 - M6 BD
(BD = stuurrijtuig)
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Heeft de M6 dat dan?Eric0641 schreef:bij de 1ste klas tussen de stoelen in. Iets wat bijvoorbeeld de ICR standaard heeft ook in de 2de .Shrek schreef: ↑04 mar 2020, 11:42Welke midden armsteun?Eric0641 schreef: . Het is iets fancier aangekleed, den eerste klas oogt sjiek maar den afwerking is toch wel goedkoop. Vooral de kopse kanten. De deuren op de kopse kanten de zitruimte in zijn netzo als de m6 gammel. En ik mis de midden armsteun in de 1ste
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Nee, de M6 heeft dit niet maar de I11 (die normaal gezien de P-treinen verzekerd tussen Brussel en Visé) heeft dit wel in de eerste klasse. Mensen die dus gewoon zijn van zo'n middenarmsteun te hebben op deze P-trein, hebben deze dus niet als ze plaats nemen in de M7-rijtuigen.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Ik denk dat die mensen het toegenomen aantal zitplaatsen veel liever hebben dan die armsteunWout912 schreef:Nee, de M6 heeft dit niet maar de I11 (die normaal gezien de P-treinen verzekerd tussen Brussel en Visé) heeft dit wel in de eerste klasse. Mensen die dus gewoon zijn van zo'n middenarmsteun te hebben op deze P-trein, hebben deze dus niet als ze plaats nemen in de M7-rijtuigen.

Re: Nieuwe motorstellen / M7
Ook vanavond 3 M7 in de P naar Visé (achteraan de trein).
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Waarom moet de SIV verdwijnen, dat lijkt een achteruitgang te zijn?
En als er nu ramen komen die open kunnen - is het de bedoeling dat alleen de treinbegeleider dit zal kunnen, ingeval de airco niet werkt?
Want als de reizigers dit zelf kunnen, verwacht ik een aanzienlijke daling van het comfortniveau (rijlawaai en tocht) buiten de winter, en een constant verstoorde werking van de airco.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
De SIV verdwijnt niet echt, hij is verplaatst zoals hij ook bij de M7 staat. Dus hij is verdwenen van zijn originele plaats.
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Nieuwe motorstellen / M7
De SIV wordt vervangen door het betere systeem dat ook gebruikt wordt in de M7 (en de desiro, of zijn daartussen ook nog opmerkelijke verschillen?). En die ramen zijn inderdaad enkel bedoeld voor geval van panne van de airco, zodat reizigers in de zomers niet in die hete sauna's komen te zitten.Wouterh12 schreef: ↑05 mar 2020, 20:30 Waarom moet de SIV verdwijnen, dat lijkt een achteruitgang te zijn?
En als er nu ramen komen die open kunnen - is het de bedoeling dat alleen de treinbegeleider dit zal kunnen, ingeval de airco niet werkt?
Want als de reizigers dit zelf kunnen, verwacht ik een aanzienlijke daling van het comfortniveau (rijlawaai en tocht) buiten de winter, en een constant verstoorde werking van de airco.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Vier M7's zijn nu actief op P 8446: B, AB, AB en B plus natuurlijk een sloot I11. De TBG had in Brussel-Centraal flinke problemen met de deuren. Niet zeker of het aan de M7 en/of de combinatie lag, maar het waren wel twee deuren van de M7 (in twee verschillende rijtuigen) die open bleven staan. Hoorde TBG ook zeggen "je n'arrive plus à déverrouiller la rame". Troostprijs: met de oranje lamp is het zeer goed zichtbaar dat er nog een deur openstaat.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Op onze interne kanalen werd de inzet van M7 op de Oostende-Eupen, vanaf april, aangekondigd.
(Als er in april nog treinen rijden natuurlijk.)
(Als er in april nog treinen rijden natuurlijk.)
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:04
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Beste,
Werd daar ook aangekondigd waar de vrijgekomen I11 zal ingezet worden?
Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
Voor het geval er nog treinen rijden tegen dan...