Dus een beter antwoord had geweest om wel voort te rijden, maar dan heel traag en voorzichtig?yannickvw schreef:Ze gaan u ook in een situatie zetten, bij mij was dit:
"Stel u bent aan het rijden met uw trein, en u komt aan werkzaamheden, om uw bestemming te bereiken moet u een lijn nemen die u niet kent. Wat doet u?"
Ik: "Ja sorry, ik doe dat niet."
Dan gaan ze blijven doorvragen in de stijl van:
"Men zegt u dat het mag." "Uw baas zegt dat het mag." "Als u de wagen neemt en u komt aan wegenwerken rijdt u ook niet verder?"
Gesprek jury aspirant TBs
Prop van bij de VDAB,opgelostnicken schreef:Tja wat een troost,sebiet 400 € aan men vaders gat,door die verdomde website waar je u kunt inschrijven,niet anders of mezerie met dat systeem,heb nu een regularisatie aangevraagd,komt die er niet door,ga ik nog een stapje verder,mensen die zich op de VDAB-website inschrijven,let op er hangen seriuese risico's aan,waar je als jong gast serieus de dupe van wordtgroentje schreef:Ooit eens gewerkt met de BGDA (de Brusselse VDAB)? Naar wat ik hoor, is die nog 10x erger...
Heb men regularisatie gekregen

zo'n toneel zeg
Ik kan mis zijn; maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat in zo'n situatie de TB inderdaad moet stoppen en moet wachten tot ze iemand sturen die wel de lijn kent om verder te rijden. Wanneer terug op bekend terrein mag de eerste TB terug overnemen. Kan dit???Blackie schreef:Dus een beter antwoord had geweest om wel voort te rijden, maar dan heel traag en voorzichtig?yannickvw schreef:Ze gaan u ook in een situatie zetten, bij mij was dit:
"Stel u bent aan het rijden met uw trein, en u komt aan werkzaamheden, om uw bestemming te bereiken moet u een lijn nemen die u niet kent. Wat doet u?"
Ik: "Ja sorry, ik doe dat niet."
Dan gaan ze blijven doorvragen in de stijl van:
"Men zegt u dat het mag." "Uw baas zegt dat het mag." "Als u de wagen neemt en u komt aan wegenwerken rijdt u ook niet verder?"
Mja, of der een juist antwoord is, dat weet ik niet. Ze kijken alleen hoe ge reageert om u beter te leren kennen en inschatten.
Nu ik heb geredeneerd: de baas zegt dat het mag, stel je rijdt door en er gebeurt toch iets (het moet daarom nog niets erg zijn), wie gaat de schuld krijgen? Zolang voor mij dat niet schriftelijk op papier staat, zou ik niet verder rijden, zelfs niet traag. Miss nogal radicaal en onflexibel, maar ja...
Nu ik heb geredeneerd: de baas zegt dat het mag, stel je rijdt door en er gebeurt toch iets (het moet daarom nog niets erg zijn), wie gaat de schuld krijgen? Zolang voor mij dat niet schriftelijk op papier staat, zou ik niet verder rijden, zelfs niet traag. Miss nogal radicaal en onflexibel, maar ja...

Blijven staan, jazeker! Het is geen kwestie van onflexibel zijn, je kent die lijn niet he, dan kunnen ze u niet verplichten om erop te gaan rijden. Als je dan een accident doet met bvb doden tot gevolg, dan heb je idd niks op papier! Ze proberen u altijd te doen twijfelen, ze willen checken hoe standvastig je bent... In zo een situatie primeert veiligheid op vlot werken. Laat de reizigers maar klagen, ze weten van nie beter...yannickvw schreef:Mja, of der een juist antwoord is, dat weet ik niet. Ze kijken alleen hoe ge reageert om u beter te leren kennen en inschatten.
Liever 10 minuten te laat,dan paar dagen nadien onder grondMiljaarde schreef:Blijven staan, jazeker! Het is geen kwestie van onflexibel zijn, je kent die lijn niet he, dan kunnen ze u niet verplichten om erop te gaan rijden. Als je dan een accident doet met bvb doden tot gevolg, dan heb je idd niks op papier! Ze proberen u altijd te doen twijfelen, ze willen checken hoe standvastig je bent... In zo een situatie primeert veiligheid op vlot werken. Laat de reizigers maar klagen, ze weten van nie beter...yannickvw schreef:Mja, of der een juist antwoord is, dat weet ik niet. Ze kijken alleen hoe ge reageert om u beter te leren kennen en inschatten.

dat zijn mensen van de vakbond die een oogje in het zeil houden zodat iedereen ongeveer dezelfde vragen krijgt voorgeschoteld en alles reglementair gebeurt.yannickvw schreef:Voor u zitten 2 treinbestuurders en de psycholoog, en achter u zitten er u nog een paar die u observeren.
komt in grote lijnen overeen met de vragen die ik gekregen heb"Waarom denkt u dat treinbestuurder iets voor u is?"
"Wat houdt treinbestuurder in volgens u?"
"Hebt u al moeilijke beslissingen moeten maken in uw leven waarbij u snel heeft moeten handelen?"
"Hoe zou u uw dag indelen moest u tb zijn?"
"Is het voor u gemakkelijk om in Antwerpen-Noord te geraken? Hebt u een eigen wagen?"
"Hebt u al verantwoordelijkheid moeten dragen?"
"Denkt u dat het studeren van de stof geen probleem voor u zal zijn?"
"Waarom wilt u tb worden?"
voor rangeerder had ik 14/20 (6de), voor bestuurder 16/20 (13de gerangschikt). ik had me voor beide jobs kandidaat gesteld.
Ik had 13 op 20. (kantje boordje dus, had ook niet echt zo'n goed gevoel erbij) En was 37ste gerangschikt. Maar ja, we zijn erdoor he.
medische test voor rangeerder is al gepasseerd. geslaagd.
volgende week medische test voor bestuurder (zelfde test waarschijnlijk

ik heb heeeeel lang geleden gewoon ASO gevolgd...
allee ze vroegen niet of hè ne vliegbrevet had voor nen F-16bingske schreef:dat zijn mensen van de vakbond die een oogje in het zeil houden zodat iedereen ongeveer dezelfde vragen krijgt voorgeschoteld en alles reglementair gebeurt.yannickvw schreef:Voor u zitten 2 treinbestuurders en de psycholoog, en achter u zitten er u nog een paar die u observeren.
komt in grote lijnen overeen met de vragen die ik gekregen heb"Waarom denkt u dat treinbestuurder iets voor u is?"
"Wat houdt treinbestuurder in volgens u?"
"Hebt u al moeilijke beslissingen moeten maken in uw leven waarbij u snel heeft moeten handelen?"
"Hoe zou u uw dag indelen moest u tb zijn?"
"Is het voor u gemakkelijk om in Antwerpen-Noord te geraken? Hebt u een eigen wagen?"
"Hebt u al verantwoordelijkheid moeten dragen?"
"Denkt u dat het studeren van de stof geen probleem voor u zal zijn?"
"Waarom wilt u tb worden?"
voor rangeerder had ik 14/20 (6de), voor bestuurder 16/20 (13de gerangschikt). ik had me voor beide jobs kandidaat gesteld.
Ik had 13 op 20. (kantje boordje dus, had ook niet echt zo'n goed gevoel erbij) En was 37ste gerangschikt. Maar ja, we zijn erdoor he.
medische test voor rangeerder is al gepasseerd. geslaagd.
volgende week medische test voor bestuurder (zelfde test waarschijnlijk)...
ik heb heeeeel lang geleden gewoon ASO gevolgd...
Klassementen gebruiken ze in d'n voetbal,niet voor een job,onbegrijpelijk

de beste zegt u,heb hier papier liggen zwart op wit,de oudste kandidaten krijgen voorrang.Je kan sinds een paar dagen weer solliciteren voor TB,dus ik ga er van uit dat de meesten er zeker zullen bijzittengroentje schreef:Die klassementen tellen alleen maar als de vacante plaatsen beperkt zijn. Dan kies je er toch ook de beste kanshebbers uit?
Het is vooral een kwestie van organisatie, hoor, om te bepalen in welke groep je terechtkomt om opleiding te volgen.
dat de vacature tijdelijk gesloten is heeft gewoon te maken met het feit dat er te veel werk was met verwerken van gegevens, maar zoals het er naar uit ziet moet ge u geen zorgen maken er gaan nog meeeeeeeeeeeeer als voldoende collega's op pensioen hoor
enkel wat engelengeduld hebben ivm de proeven en de briefwisseling

Voor die oudsten geef ik je gelijk. En vanuit hun standpunt is dat ook begrijpelijk, die gaan wellicht geen 2e kans meer krijgen om bij de NMBS aan de slag te raken
Kijk, ik wens je veel succes, en ik hoop dat je, als je geschikt bent, inderdaad aan de slag kan bij de NMBS. Maar mocht je er niet bij zijn, zie dat als een kans om werkervaring op te doen, wat je ook doet, het helpt je in wat je daarna doet.
Ik heb zelf nog bureauwerk gedaan, verslagen geschreven, telefonist gespeeld, ik ben actief in het verenigingsleven, en hoewel de nadruk nu ergens totaal ergens ligt, heb ik er veel aan gehad dat ik die werkervaring had.

Kijk, ik wens je veel succes, en ik hoop dat je, als je geschikt bent, inderdaad aan de slag kan bij de NMBS. Maar mocht je er niet bij zijn, zie dat als een kans om werkervaring op te doen, wat je ook doet, het helpt je in wat je daarna doet.
Ik heb zelf nog bureauwerk gedaan, verslagen geschreven, telefonist gespeeld, ik ben actief in het verenigingsleven, en hoewel de nadruk nu ergens totaal ergens ligt, heb ik er veel aan gehad dat ik die werkervaring had.
Steven,die vacature is al sinds vorige week weer open voor TB,kijk maar op die siteSteven schreef:dat de vacature tijdelijk gesloten is heeft gewoon te maken met het feit dat er te veel werk was met verwerken van gegevens, maar zoals het er naar uit ziet moet ge u geen zorgen maken er gaan nog meeeeeeeeeeeeer als voldoende collega's op pensioen hoorenkel wat engelengeduld hebben ivm de proeven en de briefwisseling
http://jobs.b-rail.be/main/N/home.php
je mag rekenen op telkens een week of 5 tussen eer je terug naar de frankrijkstraat moogt,ik ben er op 9 oktober geweest,de 17 november mag ik terug,om 09.00 (dat wordt rechtstaan