Herelektrificatie op 25kV
Re: Herelektrificatie op 25kV
De 25kV vanaf Libramont komt zelfs deze zomer al in dienst. Het onderstation in Stockem is al gereed en de bovenleiding zo goed als.
Re: Herelektrificatie op 25kV
Dan ben ik toch ook heel benieuwd welke materieelverschuivingen dat zal veroorzaken. Een groot deel van de treinen tot Aarlen wordt nog steeds door (mono-) MS96's gedaan en ook de pendels tussen Aarlen en Luxemburg (meestal met 13+I6/I10/I11) hebben dan mogelijk niet veel zin meer als het nieuwe 25kV-materieel toch meteen naar Luxemburg kan doorrijden. Ik hoop alvast dat er geen massale Desiro-import zal gebeuren...
Re: Herelektrificatie op 25kV
Misschien I11-rijtuigen die gaan vrijkomen uit de Oostende - Eupen? Want normaalgezien zou daar M7 instromen komend voorjaar.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Herelektrificatie op 25kV
Of ineens M7 op deze lijn ook? Kunnen die eigenlijk 25kV aan?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Herelektrificatie op 25kV
Die kunnen 25KV en als ik het goed voor heb ook 1,5KV. Daarmee bedoelen we de M7 moterstellenjan_olieslagers schreef: ↑23 feb 2020, 09:53 Of ineens M7 op deze lijn ook? Kunnen die eigenlijk 25kV aan?
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Herelektrificatie op 25kV
Zoveel meerspannige Desiro's op overschot zijn er zeker niet, nu ze ook van Liers naar Luxemburg rijden (en merk op dat deze vanaf december elk uur zal rijden). Daarnaast worden ze ook gebruikt voor nagenoeg alle L-treinen in de provincie Luxemburg en de P-treinen naar Brecht/Noorderkempen.Steve schreef: ↑23 feb 2020, 05:59 Dan ben ik toch ook heel benieuwd welke materieelverschuivingen dat zal veroorzaken. Een groot deel van de treinen tot Aarlen wordt nog steeds door (mono-) MS96's gedaan en ook de pendels tussen Aarlen en Luxemburg (meestal met 13+I6/I10/I11) hebben dan mogelijk niet veel zin meer als het nieuwe 25kV-materieel toch meteen naar Luxemburg kan doorrijden. Ik hoop alvast dat er geen massale Desiro-import zal gebeuren...
Hopelijk komen daar geen M7's de eerste jaren, totdat ze een toelating voor Luxemburg hebben, want anders zullen we nog steeds verplicht moeten overstappen in Aarlen om naar Luxemburg te sporen.jan_olieslagers schreef: Of ineens M7 op deze lijn ook? Kunnen die eigenlijk 25kV aan?
-
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 12:21
- Locatie: Tingley - West Yorkshire
Re: Herelektrificatie op 25kV
Apologies for posting in English.
Does anyone know the actual date 25kV will be extended to Libramont? Are the current engineering works which finish in late May part of the changeover?
Will the 25kV / 3000 V DC changeover be at Hatrival north of Libramont?
Lastly does anyone know when the 25kV will be extended to the Meuse Bridge in Namur?
Any information would be appreciated.
Re: Herelektrificatie op 25kV
De exacte datum weet ik niet, maar het zou pas ergens in 2021 zijn. Wanneer het tot Namen gaat is helemaal koffiedik kijken.Iain Dobson schreef: ↑16 mei 2020, 23:32 Does anyone know the actual date 25kV will be extended to Libramont? Are the current engineering works which finish in late May part of the changeover?
Will the 25kV / 3000 V DC changeover be at Hatrival north of Libramont?
Lastly does anyone know when the 25kV will be extended to the Meuse Bridge in Namur?
Any information would be appreciated.
Re: Herelektrificatie op 25kV
Ik hoop dat Ian geen Google Translate gebruikt, want je tweede zin wordt daar vertaald als "When it comes to Namur, coffee grounds are completely covered."Shrek schreef: ↑16 mei 2020, 23:40De exacte datum weet ik niet, maar het zou pas ergens in 2021 zijn. Wanneer het tot Namen gaat is helemaal koffiedik kijken.Iain Dobson schreef: ↑16 mei 2020, 23:32 Does anyone know the actual date 25kV will be extended to Libramont? Are the current engineering works which finish in late May part of the changeover?
Will the 25kV / 3000 V DC changeover be at Hatrival north of Libramont?
Lastly does anyone know when the 25kV will be extended to the Meuse Bridge in Namur?
Any information would be appreciated.


Re: Herelektrificatie op 25kV
Ik denk dat de Engelsen theeblaadjes lezen..... reading tea-leaves..Ian ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 12:21
- Locatie: Tingley - West Yorkshire
Re: Herelektrificatie op 25kV
I am with it now! We do read the tea leaves to predict the future.
https://www.allure.com/story/how-to-rea ... sseography
We also look at Crystal Balls [large glass balls], tap the table [a seance] and guessing also works.
Re: Herelektrificatie op 25kV
Onderstaand twee foto's van de huidige situatie in Ciney. Het nieuwe perron krijgt aardig vorm, en op de eerste foto is ook te zien dat het huidige perron door een nieuw perron zal worden vervangen. Uiteindelijk krijgt Ciney dus twee perrons.
Het westelijke spoor aan de zuidzijde van het station is al naar het nieuwe perron geleid en is momenteel dus buiten dienst (en wordt momenteel vernieuwd) - de treinen gaan hier momenteel allemaal over het oostelijke spoor.
Het westelijke spoor aan de zuidzijde van het station is al naar het nieuwe perron geleid en is momenteel dus buiten dienst (en wordt momenteel vernieuwd) - de treinen gaan hier momenteel allemaal over het oostelijke spoor.
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Herelektrificatie op 25kV
Het zouden niet twee maar drie perrons moeten zijn
Sporen 1 tot 4 voor reizigerstreinen en spoor 5 voor de CFB.
En ik dacht ook nog twee bundelsporen.
EDIT: De aansluiting van de CFB zou ook apart kunnen liggen, daar ben ik niet zeker van.
Meer hier. (Franstalig)

Sporen 1 tot 4 voor reizigerstreinen en spoor 5 voor de CFB.
En ik dacht ook nog twee bundelsporen.
EDIT: De aansluiting van de CFB zou ook apart kunnen liggen, daar ben ik niet zeker van.
Meer hier. (Franstalig)
Re: Herelektrificatie op 25kV
Aha - er komen op basis van dit document zelfs vijf sporen voor reizigers met drie perrons (plus een vierde perron voor de CFB). Ik neem aan dat het momenteel in aanbouw zijnde perron dan de toekomstige sporen 4 en 5 omvat.