Deze zondag heb ik de studententrein van Popering naar Gent genomen omdat dit de enigste trein was die reed van Kortrijk naar gent zonder overstappen. Door werkzaamheden moest de trein keren in Kortrijk en Lichtervelde. De trein is een type 18 met m6 rijtuigen.
Stel dat het stukje van Kortrijk naar Oudenaarde open was geweest, zou het dan technisch mogelijk zijn om in Kortrijk een diesellok aan te haken en de trein via Oudenaarde naar Gent te brengen om dan verder te rijden naar Leuven?
Omleiding studententrein P8900 Poperinge - Sint-Joris Weert
Omleiding studententrein P8900 Poperinge - Sint-Joris Weert
Laatst gewijzigd door benimmeg op 02 mar 2020, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Omleiding studententrein P8900 Poperinge - Sint-Joris Weert
Nee, want de NMBS heeft geen diesellocs die stroom kunnen leveren aan reizigersrijtuigen. Nog los van allerlei bedenkingen over een andere treinbestuurder die nodig zou zijn, het nog grotere tijdverlies door het wisselen van locs en het grote benodigde vermogen om een lange M6-stam (M7 zal het ongetwijfeld niet geweest zijn) vlot in beweging te krijgen.
Re: Omleiding studententrein P8900 Poperinge - Sint-Joris Weert
Gemist van cijfer. Is al gecorrigeerd. Het was natuurlijk een M6 stam.
Re: Omleiding studententrein P8900 Poperinge - Sint-Joris Weert
Alweer een goede reden om te hopen dat Ronse-De Pinte snel bovenleiding krijgt 

Re: Omleiding studententrein P8900 Poperinge - Sint-Joris Weert
L89 (Kortrijk -> Oudenaarde) was ook gesloten voor werkzaamheden. Als er werkzaamheden zijn op L75 of L50/ L53 en L89 is wel geopend dan rijden ze rechtstreeks van Kortrijk naar Leuven zonder tussenliggende stilstand.benimmeg schreef: ↑02 mar 2020, 18:37 Deze zondag heb ik de studententrein van Popering naar Gent genomen omdat dit de enigste trein was die reed van Kortrijk naar gent zonder overstappen. Door werkzaamheden moest de trein keren in Kortrijk en Lichtervelde. De trein is een type 18 met m6 rijtuigen.
Stel dat het stukje van Kortrijk naar Oudenaarde open was geweest, zou het dan technisch mogelijk zijn om in Kortrijk een diesellok aan te haken en de trein via Oudenaarde naar Gent te brengen om dan verder te rijden naar Leuven?
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05
Re: Omleiding studententrein P8900 Poperinge - Sint-Joris Weert
Moet ook een mooie rit zijn dan via Doornik naar LeuvenHLE 2302 schreef:L89 (Kortrijk -> Oudenaarde) was ook gesloten voor werkzaamheden. Als er werkzaamheden zijn op L75 of L50/ L53 en L89 is wel geopend dan rijden ze rechtstreeks van Kortrijk naar Leuven zonder tussenliggende stilstand.benimmeg schreef: ↑02 mar 2020, 18:37 Deze zondag heb ik de studententrein van Popering naar Gent genomen omdat dit de enigste trein was die reed van Kortrijk naar gent zonder overstappen. Door werkzaamheden moest de trein keren in Kortrijk en Lichtervelde. De trein is een type 18 met m6 rijtuigen.
Stel dat het stukje van Kortrijk naar Oudenaarde open was geweest, zou het dan technisch mogelijk zijn om in Kortrijk een diesellok aan te haken en de trein via Oudenaarde naar Gent te brengen om dan verder te rijden naar Leuven?
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk