Alles over reizigerstreinen in België.
wimkalmthout
Berichten: 63 Lid geworden op: 26 apr 2011, 20:27
Locatie: Kalmthout
Bericht
door wimkalmthout » 02 jun 2020, 10:39
Goedemorgen,
als ik het zojuist goed heb gezien hier te Kalmthout werd de IC 4508 gereden door AM96.
Toch wel heel uitzonderlijk hier op lijn 12.
gr
Wim.
dentheo
Berichten: 8269 Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout
Bericht
door dentheo » 02 jun 2020, 10:48
Daarom vriendelijk getoeter tussen Kalmthout en Wildert...fotograaf ?
Binnen een half uur omgekeerde richting ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Wout912
Berichten: 174 Lid geworden op: 26 feb 2019, 20:01
Bericht
door Wout912 » 02 jun 2020, 11:27
dentheo schreef: ↑ 02 jun 2020, 10:48
Binnen een half uur omgekeerde richting ?
Inderdaad, momenteel is hij onderweg als IC 4533 terug naar Charleroi-Zuid.
wimkalmthout
Berichten: 63 Lid geworden op: 26 apr 2011, 20:27
Locatie: Kalmthout
Bericht
door wimkalmthout » 02 jun 2020, 11:37
en IC 4509 is met 1 klassiek stel (lijkt me warm nu).
260689
Berichten: 3744 Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder
Bericht
door 260689 » 02 jun 2020, 11:54
Wout912 schreef: ↑ 02 jun 2020, 11:27
dentheo schreef: ↑ 02 jun 2020, 10:48
Binnen een half uur omgekeerde richting ?
Inderdaad, momenteel is hij onderweg als IC 4533 terug naar Charleroi-Zuid.
Het zijn 2 AM96 die vroeger op de Luxemburg as werden gebruikt.
Stellen van dienst zijn de 509 + 502.
260689
Berichten: 3744 Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder
Bericht
door 260689 » 02 jun 2020, 11:55
wimkalmthout schreef: ↑ 02 jun 2020, 11:37
en IC 4509 is met 1 klassiek stel (lijkt me warm nu).
Stel 628
dentheo
Berichten: 8269 Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout
Bericht
door dentheo » 02 jun 2020, 11:58
260689 schreef: ↑ 02 jun 2020, 11:54
Het zijn 2 AM96 die vroeger op de Luxemburg as werden gebruikt.
Stellen van dienst zijn de 509 + 502.
Bijlagen
Vriendelijke machinist...
Theo
Groeten vanop de Heide
thejay
Berichten: 467 Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Poort der Kempen
Contacteer:
Bericht
door thejay » 02 jun 2020, 18:24
260689 schreef: ↑ 02 jun 2020, 11:54
Wout912 schreef: ↑ 02 jun 2020, 11:27
dentheo schreef: ↑ 02 jun 2020, 10:48
Binnen een half uur omgekeerde richting ?
Inderdaad, momenteel is hij onderweg als IC 4533 terug naar Charleroi-Zuid.
Het zijn 2 AM96 die vroeger op de Luxemburg as werden gebruikt.
Stellen van dienst zijn de 509 + 502.
En nu in de 4539 onderweg naar Charleroi.
ianryckewaert13
Berichten: 164 Lid geworden op: 09 okt 2019, 23:05
Bericht
door ianryckewaert13 » 04 jun 2020, 18:15
thejay schreef: 260689 schreef: ↑ 02 jun 2020, 11:54
Wout912 schreef: ↑ 02 jun 2020, 11:27
Inderdaad, momenteel is hij onderweg als IC 4533 terug naar Charleroi-Zuid.
Het zijn 2 AM96 die vroeger op de Luxemburg as werden gebruikt.
Stellen van dienst zijn de 509 + 502.
En nu in de 4539 onderweg naar Charleroi.
Rijden ze heel de week die ritten of enkel 2 juni?
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Jan-Mark
Berichten: 386 Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12
Bericht
door Jan-Mark » 04 jun 2020, 19:04
ianryckewaert13 schreef: ↑ 04 jun 2020, 18:15
thejay schreef: 260689 schreef: ↑ 02 jun 2020, 11:54
Het zijn 2 AM96 die vroeger op de Luxemburg as werden gebruikt.
Stellen van dienst zijn de 509 + 502.
En nu in de 4539 onderweg naar Charleroi.
Rijden ze heel de week die ritten of enkel 2 juni?
Verstuurd vanaf mijn motorola one met Tapatalk
Neen da was enkel 2 juni
Freken
Berichten: 140 Lid geworden op: 17 mar 2018, 21:33
Locatie: FDR
Bericht
door Freken » 08 jun 2020, 18:59
E3241 rijdt uitzonderlijk met een type 18 + M5 tussen Dendermonde en Kortrijk
Lorre
Berichten: 57 Lid geworden op: 21 jul 2015, 01:21
Locatie: Hoeleden
Bericht
door Lorre » 12 jun 2020, 05:09
Vandaag rijdt E3602 en E3630 met de voorziene 2 MR96, maar 1 van de MR96 is een stel van de Luxemburg-reeks (501) en dat is voor deze verbinding toch vrij uitzonderlijk
thejay
Berichten: 467 Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Poort der Kempen
Contacteer:
Bericht
door thejay » 12 jun 2020, 17:54
De 1837 FN 16:06 -> FSD reed met 1 break, de 391 ipv reeks 18 + M6.
Nodeloos te zeggen dat de 1,5 meter niet gerespecteerd kon worden.
Wout912
Berichten: 174 Lid geworden op: 26 feb 2019, 20:01
Bericht
door Wout912 » 12 jun 2020, 20:02
thejay schreef: ↑ 12 jun 2020, 17:54
De 1837 FN 16:06 -> FSD reed met 1 break, de 391 ipv reeks 18 + M6.
Nodeloos te zeggen dat de 1,5 meter niet gerespecteerd kon worden.
De M6-rijtuigen werden trouwens vervangen voor deze rit (1837) omdat ze tijdens hun vorige rit als IC 1814 beperkt waren tot Gent-Dampoort. De reden is mij hiervan niet bekend.
Deze avond werd de 391 voor zijn rit als IC 1818 (Oostende - Antwerpen) in Oostende gekoppeld met de 421, wat bij de pendelaars die 1,5 afstand wilden houden hoogstwaarschijnlijk werd geapprecieerd.
Freken
Berichten: 140 Lid geworden op: 17 mar 2018, 21:33
Locatie: FDR
Bericht
door Freken » 12 jun 2020, 23:19
Wout912 schreef: ↑ 12 jun 2020, 20:02
thejay schreef: ↑ 12 jun 2020, 17:54
De 1837 FN 16:06 -> FSD reed met 1 break, de 391 ipv reeks 18 + M6.
Nodeloos te zeggen dat de 1,5 meter niet gerespecteerd kon worden.
De M6-rijtuigen werden trouwens vervangen voor deze rit (1837) omdat ze tijdens hun vorige rit als IC 1814 beperkt waren tot Gent-Dampoort. De reden is mij hiervan niet bekend.
Door een technisch defect aan de type 18 kon er niet meer met reizigers gereden worden, er werd voor de herbenuttiging dan maar 1 break reservematerieel uit Antwerpen ingezet waardoor de bezettingsgraad tijdens de (corona)spits vrij hoog lag.