TLC ? niet veel inzetbaar dan ? of de turn around tijd in London moet groter zijn waardoor sommige ritten met E300 zijn ?
Eurostar
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Inderdaad minder inzetbaar staat geregeld in nieuwe depot naast Stratford..
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34
Re: Eurostar en Kanaaltunnel TMST
hallo,
boekte één mijner klanten 11 september op de 9121 Brussel Zuid 10h56 London St. Pancras 11h57 zou een E300 zijn maar .... een gerenoveerde of oude TMST ?
Kan moeilijk geloven dat Eurostar de oude TMST niet gerenoveerd nog inzet op Brussel-Lille-London ?
In huidig E300 bestand zouden deze nog overblijven, weet niet wie meer concrecte info heeft beter dan het net
E 300 trainnumbers 8 sets refurbished
3007/08
3015/16
3205/06
3209/10
3211/12
3219/20
3221/22
3229/30
3 sets TMST ?
3215/16
3217/18
3223/24
groetjes,
Erwin
boekte één mijner klanten 11 september op de 9121 Brussel Zuid 10h56 London St. Pancras 11h57 zou een E300 zijn maar .... een gerenoveerde of oude TMST ?
Kan moeilijk geloven dat Eurostar de oude TMST niet gerenoveerd nog inzet op Brussel-Lille-London ?
In huidig E300 bestand zouden deze nog overblijven, weet niet wie meer concrecte info heeft beter dan het net

E 300 trainnumbers 8 sets refurbished
3007/08
3015/16
3205/06
3209/10
3211/12
3219/20
3221/22
3229/30
3 sets TMST ?
3215/16
3217/18
3223/24
groetjes,
Erwin
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Enkele maanden geleden bij mijn laatste bezoek aan Brussel-Zuid heb ik in ieder geval de 3217/18 nog zien rijden richting Londen als niet-gerenoveerde TMST.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Sorry for posting in English. This is taken from a posting in the UK 'www.wnxxforum.co.uk' forum by 'eurostardriver'.
Refurbs in service.
3007/8
3015/6
3205/6
3209/10 see note below re 3999
3211/2
3219/20
3221/2
3229/30
Spare power car 3999 is currently running round with either 3209 or 3210 after an arguement with the OHLE in Belgium.
Of the originals, 3217/8 remains in service with €*, intact.
Hybrid 3214/23 remains in service with €*.
Hybrid 3213/24 remains in service with Thalys IZY
3215/6 is stood down at Temple Mills awaiting a decision.
Sorry voor het gebruik van Google Translate of deepl.com om van het Engels naar het Nederlands te vertalen.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Sorry for using Google Translate or deepl.com to translate from English to Dutch.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Nogmaals een bewijs dat Eurostar nooit de E300 met ETCS zal uitrusten, als men pas eind vorig jaar (!) met de uitrusting met TBL1+ is begonnen. Goed voor 5 jaar dus.
http://www.trainsfrancais.com/forum/nou ... ml#p410071
Waarschijnlijk is de TBL1+ kast uit een klassiekje ofzo gerecupereerd of andere stellen/locs die ondertussen al ETCS hebben (Breaks, AM96, HLE13), en dus geen TBL1+ meer nodig hebben (want daar geïntegreerd via STM-TBL).
Tegelijk zou ook de ombouw van de LGV-PSE met ETCS L2 in 2024 moeten afgerond zijn, wat het tegen dan dus ook verboden terrein maakt voor de TMST. Enkel Parijs-Londen/Brussel-Londen en Londen-Disneyland (MLV) bieden nog inzetmogelijkheden. Op de Ski- en Zomer-Eurostars moet tegen dan e320 ingezet worden. Vooral de Franse 1.5kV toelating lijkt nog een zware dobber, nog eigenlijk nooit een e320 onder Franse gelijkstroom-bovenleiding gespot..
http://www.trainsfrancais.com/forum/nou ... ml#p410071
Waarschijnlijk is de TBL1+ kast uit een klassiekje ofzo gerecupereerd of andere stellen/locs die ondertussen al ETCS hebben (Breaks, AM96, HLE13), en dus geen TBL1+ meer nodig hebben (want daar geïntegreerd via STM-TBL).
Tegelijk zou ook de ombouw van de LGV-PSE met ETCS L2 in 2024 moeten afgerond zijn, wat het tegen dan dus ook verboden terrein maakt voor de TMST. Enkel Parijs-Londen/Brussel-Londen en Londen-Disneyland (MLV) bieden nog inzetmogelijkheden. Op de Ski- en Zomer-Eurostars moet tegen dan e320 ingezet worden. Vooral de Franse 1.5kV toelating lijkt nog een zware dobber, nog eigenlijk nooit een e320 onder Franse gelijkstroom-bovenleiding gespot..
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Wat heeft het één nu met het ander te maken? Eurostar installeert nu TBL1+ op de E300 omdat ze vanaf december 2022 volgens het KB geen TBL1 meer mogen gebruiken.
Vanaf 2025 moeten ze pas ETCS hebben en dat zal ook zo zijn.
De TBL1+ installatie is specifiek voor de E300 en dus zeker geen recuperatie van ander materieel.
Vanaf 2025 moeten ze pas ETCS hebben en dat zal ook zo zijn.
De TBL1+ installatie is specifiek voor de E300 en dus zeker geen recuperatie van ander materieel.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Ze zijn toch al wel in Marseille geweest.
Hier wat plaatjes:
https://twitter.com/SL5494/status/1047283525802704898
https://twitter.com/Patrick36772676/sta ... 990964225/
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Idd, maar ook de E300 zal op de LGV PSE kunnen blijven rijden aangezien zij ook ETCS zullen krijgen.
Als de Nederlanders eindelijk in gang schieten met ETCS zouden ze misschien zelfs naar Amsterdam kunnen.
Als de Nederlanders eindelijk in gang schieten met ETCS zouden ze misschien zelfs naar Amsterdam kunnen.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Tegen 2050...
Maar ProRail is nu op zoek naar snellere, innovatievere manieren om ETCS te installeren ipv er geld tegen aan te smijten en het gewoon neer te leggen
Maar ProRail is nu op zoek naar snellere, innovatievere manieren om ETCS te installeren ipv er geld tegen aan te smijten en het gewoon neer te leggen
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Die 5 SNCF-stellen die ook 1,5 kV lusten, bedoel je dan - als die überhaupt nog actief zijn? Of kunnen de andere stellen ook met beperkt vermogen onder 1,5 kV?
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Volgens mijn info is het niet de bedoeling dat de E300 stellen uitgerust worden met ETCS. Maar het kan zijn dat de maatschappij ondertussen al van gedacht veranderd is...
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Eurostar heeft beslist om de rest van dit jaar en in 2021 enkel nog de E320 vloot te gebruiken.
Ook zal de Marseille trein dit jaar en volgend jaar niet rijden.
Dit alles om de kosten te drukken ten gevolge van de Corona crisis...
Amsterdam zal opnieuw rijden vanaf 9juli. In het begin slechts 1 trein per dag.
De Disney treinen hernemen op 2 augustus.
Ook zal de Marseille trein dit jaar en volgend jaar niet rijden.
Dit alles om de kosten te drukken ten gevolge van de Corona crisis...
Amsterdam zal opnieuw rijden vanaf 9juli. In het begin slechts 1 trein per dag.
De Disney treinen hernemen op 2 augustus.